Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1368927
Deja heeft al 2 dagen diarree ik weet eigenlijk niet goed wat ik hiermee aanmoet met brokjes gaf ik een aantal keren per dag of gekookte kipfilet.
Ik heb haar gewoon laten eten van haar menu maar als het niet over wil kan ik dan het beste gekookte kipfilet geven, ze krijgt al probiotica en heb ook al rijstewater in haar drinkbak, graag suggesties waarmee ik het over kan krijgen.
Laatst gewijzigd door deja op wo 23 sep 2009, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#1368954
Onmiddellijk stoppen met het rijstwater! Hier krijgen de honden er allemaal juist meer diarree van.
Verder kun je inderdaad kipfilet koken en dan langzaam steeds minder gekookt en dan weer normaal eten geven. Als dat niet helpt, we hebben ook al een hond gehad (en die kreeg toen nog brok) daar ging het alleen over van vuile pens... is ook te overwegen.
#1369069
hier zijn ook een aantal honden die last hebben van even een paar dagen flink diaree, gewoon eten blijven voeren als ze willen eten, niet gaan koken en bijzondere dingen gaan voeren.
Okugest kan je er bij geven, dat ondersteund, meer kan je niet doen ;)
Door deja
#1369546
Dank voor jullie reacties ik ben haar tot op heden ook nog gewoon aan het voeren, maar het lag vanmorgen alweer op met te wachten, dus nog niet over maar het was niet echt meer water.
Ben al gestopt met rijstewater geef op moment probiotica.
Juist de avond toen ze vuile pens had gehad is het snachts geëscaleerd denk ik dus denk dat dat geen optie is.
Laatst gewijzigd door deja op do 24 sep 2009, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1369817
darmen zijn van slag door diaree. Je kan beter aantal dagen rundvlees gven en dit in kleine beetjes op de dag verdelen. Word de ontlasting wat vaster dan pas pens geven en ook dit in kleine beetjes geven .Dit moet op deze manier zeker goed komen hoor
Door deja
#1369888
Gaat de goede kant uit ze heeft vannacht voor het laatst ontlasting in huis  gehad daarna niets meer, en wel gewoon gegeten weer met probiotica, dus denk dat dat wel werkt bij haar, ik ben wel blij dat het over gaat moet morgen naar de osteophaat met haar, was niet zo lekker geweest het nog niet goed zo zijn.
#1370903
Hallo Wij hebben een DHerder van bijna 11 jaar sinds febr zijn we aan het barfen.Nu sinds de laatste paar weken heeft ze last van diarree met slijm,naar DA geweest hebben finidiar forte gekregen en het was over.Nu had ze zondag weer diarree met slijm maar weer naar DA met ontlasting.Nu blijkt dat ze een e-coli bacterie heeft ze noemden een moeilijke naam clebcinella? met die finidiar is het weer over.Volgens de DA moeten we als ze het weer krijgt een warme ontlastingtest bij de DA laten doen en kunnen ze zien of er flaggelaten inzitten.We blijven wel vers vlees geven al is het wel wat minder.Wie weet hoe een hond hier aan kan komen en weet een oplossing,we lopen ons een ongeluk naar de DA
#1371246
Heeft je hond 11 jr brok gegeten? En op zo`n late leeftijd op vers over gestapt?..indien ja, tja dan vergt het nogal wat ivm die omschakeling. Hoe heeft de da de diagnose bepaald? waarom niet gelijk een onderzoek  op bv Giardia van verse ontlasting, Dit had de da je toch op moeten wijzen vind ik. Tis natuurlijk ook een oudere hond dus kijk uit ivm uitdroging. Veel beterschap hoor, ben bijna zelf een da qua poep en diarree.....jammer genoeg
Door deja
#1371294
Deja was 11 jaar en 2 maanden toen ze overging op barf en KVV en heb nooit problemen gegeven zij verteerd nog beter als mijn jongste reu van anderhalf jaar.
Ze heeft nu wel diarree maar dat is nu aan het overgaan en ik denk dat dat een virusje was want hier in de buurt waren meer honden met diarree.
#1371665
elianne schreef: Heeft je hond 11 jr brok gegeten? En op zo`n late leeftijd op vers over gestapt?..indien ja, tja dan vergt het nogal wat ivm die omschakeling. Hoe heeft de da de diagnose bepaald? waarom niet gelijk een onderzoek  op bv Giardia van verse ontlasting, Dit had de da je toch op moeten wijzen vind ik. Tis natuurlijk ook een oudere hond dus kijk uit ivm uitdroging. Veel beterschap hoor, ben bijna zelf een da qua poep en diarree.....jammer genoeg
Ja we zijn op een late leeftijd overgestapt,dus ze heeft al die tijd brokken gekregen.Maar we zien ook positief resultaat mooie glimmende  vacht schone tanden en veel activer.Qua uitdrogen ben ik niet bang voor ze drinkt voldoende.En wat betreft dat ontlastingonderzoek het was verse van dezelfde ochtend dat ik het heb laten onderzoeken.Het is jammer dat weinig DA open staan voor het vers vlees geven.In ieder geval bedankt voor de reactie.
#1379384
Niet te vroeg juigen maar onze hond van bijna 11 jaar had de laatste weken veel last van diarree.We hebben finidiar 2x gekregen van de DA en ook ontlasting laten onderzoeken,dan was het weer even over en dan begon het weer.Zagen het ook niet meer zitten om nog meer medicijnen van de DA in haar te stoppen als het toch niet werkt.Heb op internet gekeken en heb nu van De Groene Os Puur Diarree gehaals sinds zaterdag krijgt ze dat en na 1x de druppels gegeven te hebben was de diarree weg.Het is wel een kuur van 7 dagen,je kunt het daarna ook gewoon bewaren.Wij zijn blij en hopen dat het zo blijft misschien een tip voor anderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door