Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1368767
Soms weet ik echt niet meer wat ik moet doen... Kay blijft maar kwakkelen.
Kay is hier met 9 maanden komen wonen, dat was eind november 2008. Hij kreeg van zijn vorige eigenaar toen nog brokken, puppy brokken wel te verstaan! Zijn baasje vertelde dat ze allemaal soorten brokken hadden geprobeerd en dat hij overal heftig op reageerde (diarree), aangezien hij het op de puppybrokken wel goed deed hebben ze dat maar zo gelaten.

Toen mijn ex en ik Kay een paar dagen op proef hadden viel het ons op dat hij enorm veel dronk. We hebben toen zijn urine bij de da laten controleren en daaruit bleek dat hij kristallen en een te hoge eiwitgehalte had. De da stelde allerlei onderzoeken voor, maar omdat wij Kay op proef (klinkt een beetje stom) hadden wilde we dat niet zomaar laten doen. De toenmalige eigenaar hechtte er allemaal niet zoveel waarde aan.. We hebben toen contact opgenomen met de fokster en die stelde voor om het bij haar da (waar zij meer vertrouwen in had) alles te laten onderzoeken. Uiteindelijk kregen we een kuurtje en een zak dieetbrokken mee (ik was toen nog niet bekend met barf). Ik geloof dat we die brokken maar iets van een maand gegeven hebben en zijn toen (nadat ik me had ingelezen) op barf overgestapt. Vervolgens na een tijdje hebben we opnieuw de urine laten controleren en toen bleek alles goed te zijn.

Na een tijdje kregen we een andere woning. Er moest veel aan het huis gebeuren en het was allemaal nogal een gestress.. Kay reageerde daar heftig op en was een tijdje weer ziek, diarree en overgeven. Dit ging uiteindelijk weer over. Buiten deze keer reageerde Kay heel goed op barf. We zijn begonnen met alleen kip, rund, lam en geit. Dit ging perfect. Vervolgens hebben we eendennekken en kwartelkarkas toegevoed, dit ging ook goed.
Daarna ging m'n relatie over en werd Kay gescheiden van zijn zusje. Ik heb toen 6 weken bij mijn ouders gewoond. De eerste paar dagen was hij extreem rustig, later werd hij weer de Kay zoals ik hem ken. Hij heeft toen geen darmklachten gehad.

Een tijdje geleden wilde ik mijn menu uitbreiden en heb ik parelhoenkarkassen gekocht. Toen begon de ellende opnieuw... Hij had vreselijk rare diarree, vaak zat er snot/slijm bij, soms leek het wel alsof zijn drol ingepakt was met een soort witkleurige slijm. Het duurde even eer ik door had dat het misschien door de parelhoen zou komen. Op aan raden van hier ben ik daarmee gestopt. En inderdaad, het leek even beter te gaan. En toen opeens kwam de diarree weer. Hij heeft het niet dagelijks, een paar keer per week. Iedere keer als ik denk: en nu ga ik naar de da, gaat het weer een paar dagen goed. Omdat ik meerdere verschillende nieuwe producten gekocht had (long, lamsvlees) en alles met elkaar vermengt had, heb ik een nieuwe bestelling gedaan met alle 'standaard' producten waar hij het wel goed op deed, al het oude weggedaan. En toch komt de diarree nog steeds af en toe om de hoek kijken. En waar het vandaan komt? Geen idee! Ik kan geen verband vinden met iets wat hij de dag ervoor gegeten heeft. Het enige wat me wel is opgevallen, is dat hij met kippennekken normale ontlasting heeft.

Nu ging het weer een paar dagen goed, tot vanmorgen. Zelf lig ik al 2 dagen ziek op bed met een griepje en toen mijn vriend vanmorgen naar zijn werk ging lag er beneden weer een paar drollen. Een normale drol en ook wat diarree..

Ik word er een beetje moedeloos van...
#1368796
vanaalst schreef: kan je het bloed niet na laten kijken, op allergieen ed...
Ik heb geen idee... Dat zou ik na moeten vragen. Ik weet ook helemaal niet zeker of het een allergie is.. Of misschien stress.. Of een erg lage weerstand.. Ik weet het niet.. :-\
#1368839
vanaalst schreef: ga anders eens probiotica geven tesamen met een goede reinigings kuur(chlorella)
Ja, ik ben me daar al eventjes in aan het verdiepen. (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 508.0.html). Ik ben zo'n muts die eerst alles 100x gelezen moet hebben en het moet begrijpen voor ik iets durf te geven. :D. Das tenminste 1 voordeel van een griepje hebben, zit al 2 dagen non stop te lezen over alles wat met Kay te maken heeft.  :)
Heb ook al een lijstje gemaakt met verschillende dingen die handig zijn om in huis te hebben voor een hondje zoals Kay. Alleen ben ik nog niet helemaal uit over de probiotica. Wat kan ik dan het beste geven? Zelf kefir maken of pillen? En wat voor merk pillen zou dan goed zijn? Ik zie zoveel voorbij komen, zie door de bomen het bos niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door