Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lucky56
#1154333
Mijn hond (reu - 20 maanden) is een border collie die aan beide zijden van de neus geen pigment heeft, met andere woorden dit gedeelte blijft roze. Op sommige tijdstippen verkleurt dit roze naar wit. Zij neus is niet warmer en blijft vochtig.
Is dit normaal of zijn hier oorzaken voor. Indien dit zo is, wat moet er dan gedaan worden? :o
Alvast bedankt voor de info.

Lucky56
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1154350
gebrek aan pigment(dus pigmentverlies) komt vaker voor in deze tijd, vaak komt het in het voorjaar weer terug..
Hier een dolle groenendaeler die er in deze tijd ook last van heeft.
Ik geef hem vliernetel extract, prima spul en het helpt hier goed( hij heeft 'kale' oogranden) te koop bij plaza 33
Door andrevanes
#1154633
Eshli had ook last van een roze neus,maar dat is vanzelf weer goedgekomen.
Ik hoefde er niets voor te doen.Ik loop toch geen shows met haar en ze is er echt niet minder om geworden.
Ik hou toch wel van haar.
Met of zonder zwarte dop.
Door Lucky56
#1155516
Dat zijn neus niet volledig zwart is, is voor mij geen probleem, wel vraag ik mij af hoe het komt dat het van roze naar wit verkleurt op sommige tijdstippen. Heeft iemand daar een verklaring voor ?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1155591
Dat heeft met de bloedoorstroming te maken. Als het warm is of als hij inspanning heeft verrricht of opgewonden is, zal de neus roder zijn en als het koud is en als hij rustig is zal het eerder wit zijn.
Door linda1985
#1368732
Het is misschien al een oud onderwerp maar ik heb een engelse site gevonden waar het de helft goedkoper is! Als in Nederland..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door