Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door saskia37
#1367891
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en onze honden krijgen al enige tijd Kivo, nu heb ik ook de vleesmixen van Herby bestelt en vroeg ik mij af, als ik er nu orgaan bij doe kan ik het dan zien als een complete voeding of kloppen de verhoudingen dan niet?
Lever en nieren vinden ze hier niet echt om te eten vandaar ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1367945
Welkom hier!

Denk dat deze vleesmix lastig compleet te maken is.
Want de verhoudingen kloppen niet.
20% pens is al teveel als je dagelijks of vaak zou voeren.
Zo voor af en toe tussendoor zou wel kunnen. Ik heb het ook ooit eens wat van gekocht, voerde het af en toe een keer.
Maar ermee reken is niet te doen.
Ook weet ik niet zeker of dat vlees van rund wat erin zit alleen spiervlees is of miss is het wel orgaan. Kan ik niet met zekerheid zeggen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1367948
[quote="calimero_a"]
het vlees wat erin zit is vlees, anders zou er wel orgaan bij staan  ;)
[/quote]

Yep zover was ik  ;) Maar hoe weet ik 100% zeker wat erin zonder dat ik dat met eigen ogen zie?  ;)
Das dan weer 1 van de redenen waarom ik barf.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1367957
Ik geef zelf geen vleesmix 1 meer omdat ik de verhoudingen niet je van het vind. Wel geef ik vleesmix 2 gemengd met botmix 1. Verhouding 2/3 vleesmix en 1/3 botmix.
Luna krijgt dan op die dag geen orgaan erbij. Ik vind persoonlijk dat dit wel kan omdat Luna ook CB, Kivo, Naturis (2 soorten) en Odin krijgt elke week. Er zit in deze soorten genoeg orgaan.
Ben nog aan het kijken voor nog een KVV of mix zodat Luna elke week van de dag een verschillende soort "KVV" krijgt.
Door Silvia V.
#1368423
[quote="saskia37"]
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en onze honden krijgen al enige tijd Kivo, nu heb ik ook de vleesmixen van Herby bestelt en vroeg ik mij af, als ik er nu orgaan bij doe kan ik het dan zien als een complete voeding of kloppen de verhoudingen dan niet?
Lever en nieren vinden ze hier niet echt om te eten vandaar ;)
[/quote]
Hoi Saskia,

Van harte welkom hier!!! Ik hoop dat je op bp alle antwoorden kunt vinden die je nodig hebt. Mocht je in plaats van Herby toch een ander KVV naast de Kivo willen gaan voeren, dan weet je me te vinden hè ;)
Door Tyndareus
#1368596
Welkom op dit zeer behulpzame forum. :)
Ik geef zelf 3 merken (CB, Naturis en Haaksbarf) en daarvan verschillende soorten (rund, kip, lam en soms eend). Tussendoor krijgt ze wat barf beginners dingen zoals kippen nek, eenden nek, pens, vis (sardines) en binnenkort kipkarkas. Genoeg variatie om van alles wat binnen te krijgen, denk ik zo.
Door Nyncke
#1369634
Ik geef 1/2  kivo, de andere helft barfdingen van Herby, ook de vleesmixen.

Maar de kivo en mijn barf klopt qua verhoudingen en de mixen zijn in zodanige hoeveelheden dat het wel wat kan lijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door