Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#1367961
Waar ik dus bang voor ben is gebeurd. Mijn Beau heeft een vlooienallergie. Zijn hele nek is zowat kaal en rood, stuk gekrabt. Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben bij de DA geweest en heb prac-tic gekregen. Ik heb een doosje voor 11-22 kg gekregen{beau is 13,5 kilo}, nu heb ik nog een bulletje en die weegt dus10.9 kilo. Maar de doosjes tot 11 kg waren op van de prac-tic. Zouden jullie het aandurven om haar zo'n pipet van Beau te geven? Of een halve? dan kan ik ze tenminste gelijk behandelen....
Door Henny V.
#1368106
Ik heb Tommy ook die van 11-20 kilo gegeven.
Tommy weegt iets meer dan 10 kilo en de practic tot 11 kilo werkte bij hem niet.
Daar kwam ik achter omdat hij de enige was die maar bleef krabben en vlooien bleef houden.
Ik deed bij alledrie hetzelfde maar bij hem bleven ze maar zitten.
Tot ik na ging denken en voor hem de "zwaardere" practic nam.
Toen was het probleem over.
Door Suzanne
#1368150
Hm.. hangt wel heeeeel erg van het ras af.
Is het een collie of aanverwante (of kruising daarvan) zou ik, ivm MDR1-gendefect heel, heel heel terughoudend zijn in wat ik geef!
Er zijn meer rassen die gevoelig zijn, oals witte herders.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door chery
#1368461
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb haar nu een 1/2 ampul gegegeven. Ze krabbelt nu wel meer, maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing dat dat kan gebeuren. De allergie is ook bij het reutje, die heeft gewoon een volledige pipet gehad. Helaas moest hij ook even aan de prednisolon :'( Maar ja zijn nek en hals zien er ook niet uit....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door