Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door GKJF
#1365787
Hai ff een vraagje, aangezien jullie hier toch ook in gaan op andere dingen dan alleen de blaasgruis (als ik het mis heb, corrigeer me maar! ;))
Ik voer mijn vier poezels nu ruim een week CB en ze hebben kuikens gegeten, gisteren sardientjes en vandaag muizen, maar die wilde ze niet allemaal.
Vorige week vrijdag is Floortje erbij gekomen en ging gelijk mee op de CB, prima ontlasting. Maar nu heeft ze gisteren een sardientje op en vandaag dus geknabbeld aan een muis en er lag spuug in de buitenren en diarree in de bak en de diarree bleek van Floor te zijn, want die zat aan de achterkant helemaal onder :-\ (ze is een pers met neus en dus blijft het allemaal in die haren kleven).
Kan dat van de vis zijn gisteren misschien? En het spugen?

Wat is goed om bij te voeren naast CB? Ik wil ze denk ik ook maar wat meer andere dingen gaan geven dan hele prooidieren zeg maar.
Groetjes Gerrie.
Laatst gewijzigd door GKJF op vr 18 sep 2009, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1365854
Hoi Gerrie, ik heb jouw bericht toch maar ff afgesplitst en er een nieuw draadje van gemaakt want dit gaat toch niet echt meer over nieren en gruis etc.

Van vette vis kunnen ze zeker aan de dunne gaan, dus een sardien kan die uitwerking hebben. Ze kunnen ook spugen als er iets niet helemaal lekker ligt. Ik denk dat Floortje dus rustig aan aan vis zal moeten wennen. Ik zou met een beetje blikzalm of sardien uit blik beginnen, eventueel ook een klein stukje verse zalm of sardien maar echt kleine beetjes, theelepelformaat zeg maar.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1365895
gerrie, ik heb in je andere draadje gereageerd.
mss is het handig om alles in 1 te houden, zodat je het zelf later nog eens makkelijk in 1 overzicht kan nalezen.
Door GKJF
#1367474
Koekje: das inderdaad wel handig. Ik moet nog even wennen aan het forum.
Kun je jouw reactie miss ook nog hier zetten?

En ze heeft nu al twee dagen alleen nog maar CB gehad, maar het is nog niet over hoor. Kan het zo lang door dragen die vis?
En wat moet ik doen als het door blijft gaan? De rest heeft net een kuiken gehad, maar Floor heeft gewoon maar CB gehad. Vanochtend moest ik haar wéér schoon maken. Beetje vies en vervelend :(
Door Denise1
#1367706
Misschien een idee om haar een botje als in kippenekje te geven?? Ik roep ook maar wat hoor. Ik heb ergens gelezen dat bot de poep harder maakt.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze nog in de gewenningsperiode zit en dat haar darmen nog moeten wennen aan rauwvlees??

Succes ermee.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door