Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1365954
Ik had het al in de bar verteld , maar nu ook nog even hier .

Didot heeft van de week een groot stuk van zijn voetzooltje eraf.
Rennen op het enige stuk loosloopterrein waar helaas dus rommel is gestort, ook glas.

Er was een stuk van bijna een euromunt weg en je kon zo op het rauwe vlees zien. :(

Op aanraden van de d.a. ontsmet met hibiscrub en een compeed pleister erop gedaan.
Daarover nog een verbandje zodat het droog blijft.

En ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over hoe goed het nu als gaat.
De eerste dagen nog pijnstillers , maar nu dus niet meer en hij begin nu al weer goed te lopen :D
De compeedpleister zit erook nog steeds keurig op en ik kan al zien dat de wond ook al begint te verkleinen :)
Nu is het de laatste dagen droog weer geweest , das een meevaller.

Thuis gaat het verband er weer af zodat de boel goed lucht krijgt.
Ik laat de pleister zitten hopelijk totdat hij er vanzelf afgaat en de wond dicht is.
Daarna misschien nog berkenteer olie erop om de boel weer af te harden.


Ik wou deze tip met de compeed pleister iig even in de medische hoek zetten, dan blijft het bewaard. ;)
Laatst gewijzigd door pallas op za 19 sep 2009, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1367857
Binnen een week is de pleister eraf en er zit weer een mooi dun huidje op :)

Wandelen doet ie nu zonder verband. Maar hij mag nu af en toe ook weer los op het gras en dan verbind ik zijn pootje nog met haft, anders gaat het denk ik meteen weer kapot. ( hij scheurt natuulijk meteen weer door de bochten :P )

Vind het echt supersnel genezen :)
Door Borke
#1367863
Waar koop je hibiscrub en wat is haft en waar koop je dat?

Die Compeed pleisters zijn fantastisch, goede tip van jouw DA.
Met de honden heb ik er (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar zelf wel al op vervelende diepe wondjes op de hand het snel met Compeed op weten te lossen en met veel minder pijn en ongemak. Het is echt een tijdelijke tweede huid die er vanzelf afvalt.
Door pallas
#1367868
[quote="Borke"]
Waar koop je hibiscrub en wat is haft en waar koop je dat?

Die Compeed pleisters zijn fantastisch, goede tip van jouw DA.
Met de honden heb ik er (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar zelf wel al op vervelende diepe wondjes op de hand het snel met Compeed op weten te lossen en met veel minder pijn en ongemak. Het is echt een tijdelijke tweede huid die er vanzelf afvalt.
[/quote]


Hibicrub koop je gewoon bij de apo.
Haft is een  verbandsoort  , tis elatische , zelfklevend en ademend. De meeste d.a. gebruiken een veterinare versie hiervan (weet niet hoe dat heet)

Heb jaren op een apo gewerkt, vandaar ;)
Door pallas
#1367872
[quote="tieneke"]
Hoe gaat het nu met zijn pootje?
[/quote]

nog een keertje voor jou dan:



[quote="pallas"]
Binnen een week is de pleister eraf en er zit weer een mooi dun huidje op :)

Wandelen doet ie nu zonder verband. Maar hij mag nu af en toe ook weer los op het gras en dan verbind ik zijn pootje nog met haft, anders gaat het denk ik meteen weer kapot. ( hij scheurt natuulijk meteen weer door de bochten :P )

Vind het echt supersnel genezen :)
[/quote]



gaat goed dus :) :biggrin2:
Door tieneke
#1367874
[quote="pallas"]

nog een keertje voor jou dan:





gaat goed dus :) :biggrin2:
[/quote]
Heb wat gemist geloof ik  :biggrin2:
Nou gelukkig gaat het weer goed  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door