Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1367683
Zoals vermeld ik de topic over vlooien, hadden we vlooien, dacht ik...

Echter ik ben nu meerdere malen naar dierenarts geweest, we kammen ons rot, wassen de honden, maar zien echt geen of heeel soms 1 kleine vlo. :-\ ( dat is 2 keer gebeurd tijdens de behandeling )

De honden zijn nu 2 maal ontvlooit, na die ene vlo bij angel die dus dood was heb ik toch nog weer de honden vlooienmiddel gegeven, omdat ze dus nog bleven jeuken en bijten. :-X

ik ben niet qua voer op iets anders over gegaan, ze eten, carnibest, smuldier en barf nog altijd.

2 weken geleden hebben 3 van mijn teven( angel, devil, kaylee )en 2 reuen ( shane/bo )een anti-jeuk spuit gehad van mama ( zo'n echt niet goed eigenlijk prik bij de da vandaan  :-[ )
dat zegt wel hoe erg het was...

Allereerst kaylee, kaylee heeft verschrikkelijke plekken, ziet er niet uit ( het is nu na maand wel weer iets beter, maar blijft drama ) buiten dat is ze dus mager geworden, heel mager, vandaag ga ik ze allemaal ontwormen voor de zekerheid omdat ze vlooien hadden.

maar kaylee had 7 weken geleden voor de dekking stronghold gehad. :-\
ze is buiten dat verschrikkelijk vies.
ze is naar da geweest hij zei geen mijt oid, huid was wel ontsteken dus ab kuur.
ik mag me zorgen ze is mager, vies, kaal en ziet eruit of ze elk moment neer kan vallen :(

Dan shane, shane heeft een bijtplek van zo'n 15 bij 10 cm  :-X en dat heb ik gewoon helemaal weggeknipt, het is rood en haar is bruin.
hij blijft bijten en jeuken, ik zie echt geen vlooien hoe vaak ik ook kam, borstel enz.
wil m gaan wassen ook deze week denk ik :-\
hij is nog nooit gewassen.
ik zal de foto laten zien, want is heeeeeel erg en smeren helpt niet, want na 4 dagen is het weer zo.

angel heeft nu sinds gister dus weer een hotspot, ik heb net al gezocht, maar er staan zoveel tips, dus weet niet wat er beste werkt.
ook zij blijft nog steeds krabben en bijten, daardoor is denk die hotspot.

dan devil, die blijft bijten en jeuken.

bo heeft ook in zn liezen en zijkant bijtplekken en blijft bezig.

estrelle begint nu dus ook :-X

ik vraag me af is er iets wat besmettelijk is, wat jeuk en kale plekken veroorzaakt, wat geen vlooien is?

ik wil ze gaan ontgiftigen misschien, of toch allemaal ab kuur zoals de da aanraadde.
en als ik drainage ga doen, helpt t dan nog als ik probiotica ga geven, of is dat eigenlijk nutteloos.
en wat kan ik verwachten, word het erger, haar uitval, kaal, prut?
kan ik beter hele lage dosering doen, of toch maar de ab bij allemaal ::)
ze hebben tenslotte nog niet genoeg troep binnen de laatste 2 maanden :-X

niet om l*llig te doen maar angel dr vacht en alles ziet er op de hotspot na goed uit en ik heb zaterdag show met dr en alle weekenden daarna ook  :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 sep 2009, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#1367699
Zo, meer niet :(  Ik zet even een hersencel aan het werk, die meld zich in de loop van de dag weer. Die hotspot van Angel zou ik om te beginnen inpoederen met Groene Leem. Ik zou ze ook allemaal echina extra Forte van Bloem geven....over de rest denk ik nog even na. Oh ja en ik zou per hond even wat voer elimineren. Dus hond 1 haal je van de smuldier af en kijk je aan, hond 2 haal je van de carnibest af en kijk het aan en ook kijk je even kritisch naar je BARFhap die je erbij geeft. 
Door Decibels
#1367707
Misschien een allergie voor het één of ander? Of hebben ze het echt allemaal?

Jaren geleden kreeg ik eens een stapel dekens van iemand om hondenkleedjes van te knippen. Er zaten dekens bij waar echte wol inzat en toen bleken 2 van mijn honden allergisch te zijn voor wol....ze werden écht gek van de jeuk en ook ik heb toen lang gezocht wat de oorzaak kon zijn...

Een kweekje zou ik sowieso even laten doen.
#1367725
K@rin schreef: Misschien, dat je het water van de zwemvijver eens moet laten onderzoeken.
Misschien is dat vervuild en wekt het huid-irritaties op .......
De hotspots kunnen ook komen, doordat ze te lang nat blijven na een zwempartij.
ja dat is misschien idd goede tip, word wel regelmaat verschoond en gezuiverd

maar niet alle pyrs gaan in het water trouwens en zeker kaylee niet die is al bang voor een natte teen  :-X en die ziet er het slechtste uit. :-\
en we hebben speciale droogdoeken tegenwoordig vanwege de hydro van devil dus ze worden vrij goed droog
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 sep 2009, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1367739
*Dorothea* schreef: Zijn de problemen erger geworden na de injectie met cortico's?
nee dat eigenlijk niet echt, alhoewel shane zn plek paar dagen erna veel groter is geworden...
maar sinds 2de implantaat heb hij al 3x die plek gehad in zn liezen :-\

het jeuken enz is wel wat beter geworden door de prik, maar niet genoeg
#1367742
Angelique schreef: Zo, meer niet :(  Ik zet even een hersencel aan het werk, die meld zich in de loop van de dag weer. Die hotspot van Angel zou ik om te beginnen inpoederen met Groene Leem. Ik zou ze ook allemaal echina extra Forte van Bloem geven....over de rest denk ik nog even na. Oh ja en ik zou per hond even wat voer elimineren. Dus hond 1 haal je van de smuldier af en kijk je aan, hond 2 haal je van de carnibest af en kijk het aan en ook kijk je even kritisch naar je BARFhap die je erbij geeft. 
tja word er gek van lijkt wel of algemene weerstand opeens naar beneden is :'(

ik geef geit, kip, eend, konijn als barf...
de smuldier heb ik de glutenvrij al besteld, geef niet meer de pens versie, alleen de rundvlees enkel en de vleescompleet.
en van de carnibest zitten ze al op carnibest diabetes natuur en lam, juist ivm alle problemen.
devil staat alleen op de cb, verder helemaal niets anders meer( die dr vacht is denk ook beste, al bijt en jeukt ze ook)

ik gaf de laatste tijd wel echinacea, niet continu maar toch wel afwisselend aan ze...
#1367745
*Dorothea* schreef: Is er al eens een afkrabsel van de huid gemaakt, even om uit te sluiten dat het niks besmettelijks is? Schimmelkweekje?
Zou het een reactie kunnen zijn op de vlooienmiddelen?
ja kaylee reactie op vlooienmiddel ook, maar worden ze daar ook zo mager van.
angel en devil zou kunnen, bo/shane en es hadden nooit last maar zou natuurlijk kunnen ik heb nu advantage gebruikt en die had ik nooit eerder gebruikt.
nee nog niet gedaan, maar volgens de dierenarts was t dat niet zei hij toen we dr met kaylee waren.
toch handig om wel te doen?
#1367747
Decibels schreef: Misschien een allergie voor het één of ander? Of hebben ze het echt allemaal?

Jaren geleden kreeg ik eens een stapel dekens van iemand om hondenkleedjes van te knippen. Er zaten dekens bij waar echte wol inzat en toen bleken 2 van mijn honden allergisch te zijn voor wol....ze werden écht gek van de jeuk en ook ik heb toen lang gezocht wat de oorzaak kon zijn...

Een kweekje zou ik sowieso even laten doen.
ja alle 8 de honden, nou nee arie niet echt trouwens maar krabt wel en minx ook, maar minx heb altijd wat.
maar alle pyrs dus wel.

ik heb trouwens wel afgevraagd of het kan zijn door de verbouwing, papa was week 30/31 thuis en is flink aan zagen en verven geweest, heel stoffige bende, veel schoonmaakbende, saus/verf/en weet ik wat voor lijm bende en alles als je het plafond 2 meter omhoog doet en huis aan t isoleren bent.
hij is nog niet klaar, gedeelte is klaar, elke weekend werkt hij eraan...

rond die tijd was t wel begonnen zeg maar :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 sep 2009, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1367754
Jee daar wordt je niet vrolijk van  :-\
Om een of andere reden zegt mijn gevoel, was ze allemaal eens. Ookal lijkt me dat een hels karwei.
Maargoed ik kan niet zeggen waarom en waarmee.
En je hebt al een en ander aan advies en dierenartsen voor raad.
Wens je er iig sterkte mee!
#1367761
May Linn schreef: Jee daar wordt je niet vrolijk van  :-\
Om een of andere reden zegt mijn gevoel, was ze allemaal eens. Ookal lijkt me dat een hels karwei.
Maargoed ik kan niet zeggen waarom en waarmee.
En je hebt al een en ander aan advies en dierenartsen voor raad.
Wens je er iig sterkte mee!
angel en devil worden voor elke show gewassen,
devil gaat elke week naar hydro dus die is schoon.
kaylee is niet te wassen :-X geloof me we hebben poging gedaan.

de andere kan ik wel proberen idd
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door