Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door joo-tje
#1354168
Sinds een half jaartje krijgen mijn beide honden smuldier en carnibest. Ze doen het er heel goed op. Ze smullen en in het begin waren ze een beetje te dik geworden. Met name het teefje. Die moest toen zo'n vier kilo kwijt raken. Nou dat is gelukt! Maar nu merk ik dat ze een vervelende drang heeft gekregen om te zoeken naar eten. Ze heeft overduidelijk honger. Nou kan ik haar natuurlijk weer meer gaan geven maar ja dan word ze weer te dik denk ik. Ze krijgt ook echt weinig als ik dat hier vergelijk met andere honden van haar formaat. Maar dat is wel de hoeveelheid waar ze slank op blijft. Hebben jullie nog tips hoe ik haar hongergevoel een beetje weg kan nemen? Zonder dat ze aanzet dan dus.... Ze krijgt ongeveer 250/300 gram per dag en dan af en toe wat lekkers erbij ( gedroogde kipfiletstukjes, yoghurt, sardientje, groente ) De andere hond heeft sowieso altijd honger en altijd gehad (labrador :biggrin2:) dus das geen goede graadmeter.
Door Mevroi Kruim
#1354170
Je zou kunnen gaan barfen. Al dat knagen en scheuren en knippen schijnt heel bevredigend te werken  ;)
Ik heb verder geen ervaring met kvv overigens dus ik kan niks zeggen over het verschil. Hier moeten ze altijd hard werken voor de kost (knaagscheurtrek
Door Cathelijn
#1354173
Geef je het in 1 maaltijd of meerdere? Een grote maaltijd helpt wellicht. En tja, barfen he  ;)
Door joo-tje
#1354182
Nou ik denk dat mevrouwtje wel wil...ik heb een tijdje geleden een zakje eendagskuikens voor de kat gehaald (die nog net niet in een antidooddiertruitje weg liep bij zoiets verschrikkelijks) en ze deed er bijna een moord voor! Probleem is een gebrek aan vriesruimte. Daar moet ik dan nog eens iets op vinden. Dus wie weet! Maar tot die tijd???
Door joo-tje
#1354184
Oh ja ik geef twee maaltijden maar als ik het in 1 zou doen dan zou ze evenveel honger hebben. (dit weet ik omdat ik haar ook wel eens meer geef)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1354199
[quote="joo-tje"]
Oh ja ik geef twee maaltijden maar als ik het in 1 zou doen dan zou ze evenveel honger hebben. (dit weet ik omdat ik haar ook wel eens meer geef)
[/quote]

Geef je haar dan meer per portie dan wat ze per dag totaal moet hebben??
Zo nee, dan heeft ze nog niet het totaal in 1 keer in de maag en zal de maag nog steeds niet helemaal gevuld zijn.
Wanneer je de dagportie echt in 1 keer geeft, dan zit de maag veel beter gevuld en hebben ze er een langer voldaan gevoel bij.
Dit is iig bij de meeste honden zo.

Bij mijn reu gaat dit verhaaltje helaas ook niet op. Die blijft ook zoeken naar eten en mag zeker niet meer hebben. Eigenlijk is hij ook al aan de dikke kant. Hij is wel zeeer extreem dat hij ook stokbroden (ongebakken) uit plastic haalt om zn hongergevoel te stillen.
Door joo-tje
#1354216
Nee dat klopt, ze krijgt dan meer als ik haar normaal per portie geef. Maar ik vind het zoooooo zielig als ik haar dan ook nog eens dat beetje wat ze mag, in  1 keer geef....(ja weet het ik ben een muts) Wat ik zo jammer vind aan het hongergevoel is dat ze buiten gaat lopen vreten, dat heeft ze nooit gedaan en dat vond ik zo heerlijk. Mijn lab die vreet altijd en overal en is niet te beroerd om brood voor de eendjes bestemd uit de handen van mensen te rukken. (of met een buggy aan de haal te gaan omdat er iets eetbaars in het netje zit, let wel zonder kind in buggy  :biggrin2:) Kan ik haar dan niet sávonds ook nog iets voor de show geven? iets????
Door Happy Tail
#1354319
Hier gewoon een keer per dag op onregelmatige tijdstippen. En honden zijn en blijven opportunisten. Als er hier iemand met een broodje rondloopt dan is het ook oppassen geblazen. En tuurlijk blieven ze altijd zeker de dubbele portie.
Hier even wat eetbaars net op de juiste hoogte zetten en heel even weglopen is ook...jammer dan.....

Ik denk dat het echt iets voor je eigen gevoel is. dan geef je toch iets van een pensstaafje of ander gedroogd spul als je denkt dat de hond honger heeft?

maar een keer per dag en dan een lekkere volle buik lijkt mij veel beter dan telkens net wat weinig. kijk maar hoe het bij jezelf werkt: je hebt ook meer voldoening als je tegelijk zeg maar 3-4 boterhammen eet, dan ieder uur een halfje...

Ik zou het gewoon eens proberen: een maaltijd vervangen door bijvoorbeeld een pensstaafje en dan de echte maaltijd de gehele dagportie en dan onregelmatig: dan om 14.00 dan om 11.00 dan weer eens om 13.00 enz. Dan kunnen ze namelijk ook niet anitciperen op eten.
het zit er vaak ingebakken dat het zielig is dat ze maar een keer krijgen...net zozeer als dat het er in gebakken is dat B%&*ken goed zijn voor een hond

Helemaal als je lekker aan het barfen gaat dan bied je ze nog eens dubbel plezier.
KVv is echt hap slik weg.
Als ik wel een vlees heb dat erg klein is voor ons doen, zoals rundvleessnippers dan stop ik die in de Kong, zijn ze in ieder geval nog heel even bezig.  Ook kiporgaantjes ed doe ik dan in de kong, anders proeven ze het amper. dan is het binnen 2 minuten echt weg
Door joo-tje
#1354589
Ja dat klopt dat het in mijn hoofd zit dat het zielig is  :-[ van die kong en daar het voedsel in doen heb ik ook gehoord maar dan denk ik ( ja ik weer) achgossie dan heeft ze al honger en moet ze ook nog eens zo moeilijk haar eten verkrijgen..... :D ik geloof dat ik even ergens door heen moet ( een soort fase ofzo) Vanochtend eens gekeken hoeveel het eigenlijk zou zijn als ik haar 1 keer per dag voer. best veel eigenlijk. En dan zou ik later nog eens apart wat yoghurt of idd een pensstaafje ofzo kunnen geven. Ja ja de hersenen werken hier!
Door Mevroi Kruim
#1355473
[quote="joo-tje"]
Ja dat klopt dat het in mijn hoofd zit dat het zielig is  :-[ van die kong en daar het voedsel in doen heb ik ook gehoord maar dan denk ik ( ja ik weer) achgossie dan heeft ze al honger en moet ze ook nog eens zo moeilijk haar eten verkrijgen..... :D ik geloof dat ik even ergens door heen moet ( een soort fase ofzo) Vanochtend eens gekeken hoeveel het eigenlijk zou zijn als ik haar 1 keer per dag voer. best veel eigenlijk. En dan zou ik later nog eens apart wat yoghurt of idd een pensstaafje ofzo kunnen geven. Ja ja de hersenen werken hier!
[/quote]

Goedzo  ;)  is een hele cultuurschok  :biggrin2:

Moeite doen voor het eten is nou juist precies wat Ma Nature in haar ontwerp verwerkt heeft  :D een wolf krijgt z'n hap ook niet kant en klaar in een bakkie aangeboden, die moet er geducht voor hollen en werken. Kan helemaal geen kwaad voor onze verwende couch tigers  :biggrin2:
Door Ulrike
#1357595
Hier precies hetzelfde probleem. Daya wordt heel snel te dik en krijgt dus maar een klein beetje twee keer per dag. Met als gevolg dat ze soms uren ligt te piepen en buiten alles naar binnen werkt wat maar biologisch afbreekbaar is  :P. Niet echt handig maar haar voedselallergie  :-\. En ja medelijden krijgen is dan niet zo moeilijk. Een pensstaafje of klein hapje werkt hier net zo lang tot ze het op heeft en dan gaat het piepen gewoon weer verder...

Bij ons heeft het al een stuk verlichting gebracht toen we van kvv overstapten naar barf. Ze zit echt veel langer vol dan van kvv wat zo door het spijsversteringsstelsel heen gaat.. Maar ook hier is het weer helemaal raak nu we haar hoeveelheid weer wat hebben moeten verminderen. Ik blijf je topic dan ook nog even volgen  ;). Maar barf gaf hier dus wel echt een verbetering  :).
Door Too
#1357848
[quote="Ulrike"]
Hier precies hetzelfde probleem. Daya wordt heel snel te dik en krijgt dus maar een klein beetje twee keer per dag. Met als gevolg dat ze soms uren ligt te piepen en buiten alles naar binnen werkt wat maar biologisch afbreekbaar is  :P. Niet echt handig maar haar voedselallergie  :-\. En ja medelijden krijgen is dan niet zo moeilijk. Een pensstaafje of klein hapje werkt hier net zo lang tot ze het op heeft en dan gaat het piepen gewoon weer verder...

Bij ons heeft het al een stuk verlichting gebracht toen we van kvv overstapten naar barf. Ze zit echt veel langer vol dan van kvv wat zo door het spijsversteringsstelsel heen gaat.. Maar ook hier is het weer helemaal raak nu we haar hoeveelheid weer wat hebben moeten verminderen. Ik blijf je topic dan ook nog even volgen  ;). Maar barf gaf hier dus wel echt een verbetering  :).
[/quote]

Voor jullie misschien ook een optie om alles in 1 keer te geven?
Dan is ze tenminste 1x per dag verzadigd ipv 2 x een beetje gevuld
Door Ulrike
#1364610
[quote="Too"]
Voor jullie misschien ook een optie om alles in 1 keer te geven?
Dan is ze tenminste 1x per dag verzadigd ipv 2 x een beetje gevuld
[/quote]

Ik ben er inderdaad over aan het denken om dat te gaan proberen Too. Laatst mocht ze zich wel even te buiten gaan aan een runderstrot en had toen zeker het volume van haar totale dagportie in haar maag, helaas had ze toen 's avonds gewoon weer honger en zat als vanouds te piepen. Maar misschien dat het wel werkt als we het stelselmatig doen..
Door joo-tje
#1442785
Ben nu al een tijdje de hele portie in 1 keer aan het geven. S'avonds dan nog een pensstaafje ofzo. Maar het word alleen maar erger.. :'( Ze schuimt de straten af naar voedsel! Ze komt dan wel weer zelfstandig met allerlei barflekkers aan (een gevonden eendepoot, viskarkas yukkie  :-[) Ik denk dat ik toch maar weer overstap op twee keer per dag. Ze ziet er overigens prachtig uit.
Door bloemetje
#1442871
Wat vervelend dat het niet beter word  :-\. Misschien dan idd BARF of eten in een kong ofzo. Maar dan nog. Is ze verder helemaal gezond?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door