Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1362282
Hallo allemaal,

Gunnar blijft korsten houden :-X :-X :-X , ik heb daar al eerder een topic over geopend. Onder de korsten zit wat witte dikke pus, niet veel. De grootste korst was gisteren ineens verschenen, wel ruim anderhalve centimeter in het rond. Ook heeft hij vieze groene pusachtige ogen. Echt hele draden trek ik er wel 4 keer per dag uit.

Hij is al bijna 13,5 jaar. Komt dit door zijn leeftijd ? Wat kan ik doen om zijn weerstand op te hogen?
#1362347
Dit kan natuurlijk met zijn leeftijd te doen hebben, dan wordt je gewoon wat vatbaarder. Ik geef mijn oudste dame daarom regelmatig (paar keer per week)een dot vitamine/mineralenmix en een dosis echinaforce. Wondjes helen ook veel minder snel door de vertraagde celdeling. Alles wordt gewoon wat trager :-\
Door tieneke
#1362381
Nynke F schreef: Hallo allemaal,

Gunnar blijft korsten houden :-X :-X :-X , ik heb daar al eerder een topic over geopend. Onder de korsten zit wat witte dikke pus, niet veel. De grootste korst was gisteren ineens verschenen, wel ruim anderhalve centimeter in het rond. Ook heeft hij vieze groene pusachtige ogen. Echt hele draden trek ik er wel 4 keer per dag uit.

Hij is al bijna 13,5 jaar. Komt dit door zijn leeftijd ? Wat kan ik doen om zijn weerstand op te hogen?
Let er vooral op dat je met steriele handen/doekjes/druppels de ogen schoonmaakt.
Door Nynke
#1362436
tieneke schreef: Let er vooral op dat je met steriele handen/doekjes/druppels de ogen schoonmaakt.
ik haal de draden eruit met natgemaakte wattenstokjes en spoel de ogen daarna af met steriele vloeistof.

Angelique, welke vit./min. mix is dat ? koop je dat ergens ? zoja, waar ??

ik was begonnen met de drainage Ellen, maar vergat het door de week telkens :-[ :-\  nu neem ik het vrijdag mee op vakantie, dan zal ik er wel aan denken, hoop ik ::) ::) :-X
Door Lizzy
#1363269
Ik vind de weerstand van Brutus eigenlijk behoorlijk goed te noemen. Zeker voor een hond van dik 13 jaar. Pinkel is 12 en die heeft vaker dingetjes. Toch geef ik mijn oudjes ook extra's hoor, net als Angelique. Meestal in zo'n natuurlijk mogelijke vorm. Dus ik maal dan wat extra zeegroentes zoals zeekraal of zeewier/kelp, rauwe noten, knoflook, alfalfa, gedroogde pruimen (die bevatten ontzettend veel anti-oxidanten en ijzer). En dat geef ik als een papje door hun eten. Ook krijgen ze 3 keer per week een ei (super biologische). En de oudjes krijgen ook dagelijks chlorella. En Pinkel krijgt met regelmaat probiotica. Ze krijgen ook wat vaker kleine hoeveelheden vette vis. Dus een paar keer per week een sardientje en bijv. ook makreel of zalm uit blik (en nooit op zonnebloemolie, altijd op water of olijfolie). Dit krijgen ze natuurlijk naast hun gewone voer (vleesbot, orgaanvlees, spiervlees, groenten). En soms geef ik een schep multivitamine/mineralen aan Pinkel. Die van de Groene Os is prima. Pinkel heeft ook een paar keer erg ontstoken ogen gehad. En zij reageert super op Similasan nr. 2 druppels (en dan neem ik de ampullen, nooit het flesje. Met een flesje is de kans op her-besmetting groter). Als Similasan niet helpt, helpt Oculoheel van Heel meestal goed.
#1363837
Nynke F schreef: gedroogd of vers Ellen ?? 
Ik heb Oculoheel gekocht bij de Tuinen, de Similasan hadden ze alleen de nr. 1 in ampullen   :-\ 
Zal wel gedroogt zijn :)

De Oculoheel is ook prima hoor.
#1363852
Angelique schreef: Dit kan natuurlijk met zijn leeftijd te doen hebben, dan wordt je gewoon wat vatbaarder. Ik geef mijn oudste dame daarom regelmatig (paar keer per week)een dot vitamine/mineralenmix en een dosis echinaforce. Wondjes helen ook veel minder snel door de vertraagde celdeling. Alles wordt gewoon wat trager :-\
Welke geef je??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door