Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door willy
#13626
Lizzy,

Heb ergens gelezend dat jij een befaamd vlooienmiddeltje hebt. Is dit hetzelfde als van Roger of iets anders. Zou graag willen weten wat.
Gr. Denzel (en Willy)
Door Lizzy
#13627
Hoi Willy, ik heb dit bericht even verplaatst naar vragen over parasieten en wormen, is dat goed?

Mijn vlooienmiddeltje...: ik gebruik een tea trea spray (van De Tuinen) en daar voeg ik de volgende olieen aan toe:

Lavendel, citroen, geranium, ceder en eucaliptus (huh? hoe schrijf je eucaliptus ook alweer?).

Goed, ik draai dus het dopje van de spray en doe van iedere olie (hartstikke dure olie, maar je doet er JAREN mee!) 5 druppels van bij de tea tree spray. Voor gebruik schudden en de hond licht insprayen. Je moet wel uitkijken dat het niet in de ogen komt.

Groetjes, Lizzy
Door willy
#13628
Hoi Lizzy
Eucaliptus met een y (eucalyptus), maar ik begrijp je prima hoor. Bedankt. Ga eens kijken waar hier in de buurt een natuurwinkel is.
Groetjes en een poot van Denzel (en Willy) ;)
Door Jolly
#13629
ik had alles al een tijdje in huis, maar durfde nog niet te mengen :-[ nu heb ik het wel gedaan en god ceder stinkt naar kattenpis. Chasey is een groot hondje was 10 keer sprayen goed ?
hoevaak in de week? Chasey heeft geen vlooien, maar met de vakantie opvang lijkt het me wel verstandig dit te doen als prefentie, of is dat juist weer slecht?
Als hij is gaan zwemmen moet het zeker weer opnieuw?

gut help Lizzy, ik voel me zo dom nou
Door Lizzy
#13630
ik had alles al een tijdje in huis, maar durfde nog niet te mengen :-[ nu heb ik het wel gedaan en god ceder stinkt naar kattenpis. Chasey is een groot hondje was 10 keer sprayen goed ?
hoevaak in de week? Chasey heeft geen vlooien, maar met de vakantie opvang lijkt het me wel verstandig dit te doen als prefentie, of is dat juist weer slecht?
Als hij is gaan zwemmen moet het zeker weer opnieuw?

gut help Lizzy, ik voel me zo dom nou
Joh schei uit! Helemaal niet dom! Ceder naar kattepis? Huh? Ik vind het naar hout ruiken! Naar Ceder hout om precies te zijn ;D. Welk merk heb je gekocht van de olie?

Het komt niet zo krap dat sprayen. Ik spray ze licht in en masseer de tea tree/olie daarna in de vacht. Ik maak het dus heel licht vochtig (de vacht). Niet in de ogen sprayen, dat doet pijn... Mmm, ik spray zelf maar 1 keer in de 2 a 4 dagen op het moment. Zie namelijk geen vlo.. Ik zou het dus niet dagelijks gebruiken maar om de paar dagen.

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#13631
Goed zo Jolly....ik vind cederhout OOK naar kattenpis ruiken  ;D  ;D   ;D >:(  :-*
Door Jolly
#13634
ja zeker weet ik hoe kattenpis ruikt  ;D vaak genoeg met me neus boven een bak gehangen tijdens mijn stage in het asiel.

Zo ze je maar weer over smaak en bij deze dan geur valt niet te twisten.
Door Jolly
#13635
o ja het chi aromaterapie etherische olie, had ik een andere moeten hebben dan?
Door margreet
#13636
Hoi

Ik ben bij de tuinen geweest en kon daar geen spray vinden wel flesjes en flacons voor de huid en haar maar nergens een spray hoe ziet hij eruit ?????
Door Lizzy
#13637
o ja het chi aromaterapie etherische olie, had ik een andere moeten hebben dan?
Nee, deze is perfect!
Groetjes, Lizzy
p.s., ik ga zo nog eens aan de cederhout ruiken voor de zekerheid ;D
Door Lizzy
#13638
Hoi

Ik ben bij de tuinen geweest en kon daar geen spray vinden wel flesjes en flacons voor de huid en haar maar nergens een spray hoe ziet hij eruit ?????
Het is een rond, wit flesje met een sproei-dopje erop en een blauw etiketje.
Groetjes, Lizzy
Door willy
#13640
Hoi Lizzy,
Voor dat ik het hele mailtje af had, was ie al weg.
Ine had het erover dat ik misschien een druppeltje koffiemelk moet toevoegen om te mengen.
klopt dit?
Ik hoor het allemaal graag van je, ook wat met de rest van het huis te doen
Gr. en knufs. willy/Denzel
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door