Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1362897
Ik heb zelf geen reuen, maar in de uitlaatdienst zitten er wel een paar, nou is het niet mijn gewoonte om dagelijks of regelmatig hun geslachtsdeel te inspecteren, maar bij de een hangt het er zichtbaar bij en dan zie je zo af en toe toevallig hoe het er bij hangt zeg maar. Nu bracht ik gisteren een hondje thuis, eigenaar was thuis en neemt hond op arm, ik zie de buikje met daarbij behorende apparatuur, en valt meteen op dat er twee dikke knobbels ongeveer halve wegen de penis zitten, ik voel nog of zijn balletje wel echt ingedaald zijn (hond van ruim een jaar) maar die zitten keurig of liever hangen keurig waar ze thuis horen, maar dat geef al een idee hoe groot de knobbels zijn die daar zitten op/naast zijn penis.... ik dacht meteen dat het mogelijk de zwellichaam kon zijn maar weet niet genoeg van reuen om te weten of het ook zo kan zijn. Klinkt dit bekend bij iemand?
Nu moet ik ook zeggen dat hij erg stoer in zijn gedrag is sinds hij terug is van vakantie, opdringerig naar teven maar ook grommen naar andere honden, honden die wel 10 keer zo groot als hij is, dat deed hij niet voor zijn vakantie, ik vraag mij af of dit hiermee in verband kan staan... vast wel ;)
Door conleeuw
#1362918
- Judith - schreef: Volgens mij zijn dat inderdaad gewoon zwellichamen en vond hij het prettig om opgetild te worden  :biggrin2:.
nou nee hoor, het is echt knoert hard, groote van twee kleine eitjes, en was vanmorgen nog zo, kan het zo zijn als hij erg hitsig is dat het zo blijft voor een tijd, ik heb dus inmiddels alle reuen betast, en geeneen hebben het zo.....
Door Suzanne
#1362930
Yup, zwellichamen... niet altijd "in actie" dus niet altijd zo groot en aanwezig.

Ik bestudeer de geslachtsdelen van de heren niet dagelijks hier ;-) maar toch wel met soort van regelmaat. Ik wil weten wat "normaal" is, zodat ik afwijkingen evt opmerk. De ene keer merk ik die zwellichamen niet op, een andere keer wel. De ene keer "prominenter aanwezig" dan de andere keer.

Dus, echt .. zwellichamen.

Suzanne
Door tt-tjes
#1362931
;D ;D Ook hier heel bekend. Ze hebben het alle 3, dus ook onze kruimel van 16 weken ;D Op de een of andere manier raken ze wel eens opgewonden door het optillen.
Alleen is het bij die van mij zo dat het ook zo weer verdwenen is en niet tot de volgende dag duurt.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1362935
conleeuw schreef: nou nee hoor, het is echt knoert hard, groote van twee kleine eitjes, en was vanmorgen nog zo, kan het zo zijn als hij erg hitsig is dat het zo blijft voor een tijd, ik heb dus inmiddels alle reuen betast, en geeneen hebben het zo.....
Tsja, als je het zeker wilt weten zou ik even een DA laten voelen.

Maar het lijkt mij op die plek en als het symmetrisch is in combinatie met een hond die nogal met zijn hormonen en positie bezig is niet onwaarschijnlijk dat het zwellichamen zijn.
Door conleeuw
#1362944
tt-tjes schreef: ;D ;D Ook hier heel bekend. Ze hebben het alle 3, dus ook onze kruimel van 16 weken ;D Op de een of andere manier raken ze wel eens opgewonden door het optillen.
Alleen is het bij die van mij zo dat het ook zo weer verdwenen is en niet tot de volgende dag duurt.
kijk, ik ken het wel van even als ze opgewonden zijn maar dan niet zo groot als deze zijn en inderdaad is het dan weer op een gegeven moment weg, hij moet morgen naar de da voor vaccinatie en als het nog zo is moet hij er maar even naar kijken.... ik kan mij voorstellen dat hij gister tijdens de wandelling opgefokt was, maar... dan had het in de loop van de avond lijk mij af moeten nemen en niet vanmorgen en gedurende de wandeling tot het thuis brengen nog zo moeten zijn denk ik dan..... en ik vondt het wel erg groot :o
Door conleeuw
#1362948
- Judith - schreef: Tsja, als je het zeker wilt weten zou ik even een DA laten voelen.

Maar het lijkt mij op die plek en als het symmetrisch is in combinatie met een hond die nogal met zijn hormonen en positie bezig is niet onwaarschijnlijk dat het zwellichamen zijn.
daar twijfel ik niet aan, ik vraag mij alleen af of het normaal is dat het zo groot en zo lang blijft, dat is het  :-\
Door tt-tjes
#1362954
Het zal idd ook wel met hormonen te maken hebben, als hier in de buurt loopse teven zijn dan hebben F&B het wel eerder en duurt het ook wat langer voordat het weg is, maar ik vind het niet normaal dat het een hele dag zo blijft. Na een minuutje of 10 is het bij mijn jongens gewoon weer weg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1362957
conleeuw schreef: daar twijfel ik niet aan, ik vraag mij alleen af of het normaal is dat het zo groot en zo lang blijft, dat is het  :-\
Mwah, wel eens van reu & teef gehoord die 3 kwartier gekoppeld stonden :biggrin2:. Dankzij die zwellichamen dus. Die worden echt knoerhard en dat kan goed een uur aanhouden :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door