Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door toscak
#1362512
Hoi!

Ik hoop dat jullie mijn menu willen beoordelen zodat ik met een gerust hart Bob heerlijk en gezond te eten kan geven. Bob (labrador) krijgt Haaksbarf en All animal en af en toe een paar dagen (meestal in het weekend) barf. Ik heb een ruim assortiment Barf producten. Aankomende week zijn mijn rollen Haaksbarf en All animal op en wil ik een volledig week menu geven. Hij is 7 maanden en weegt rond de 27 a 28 kilo. Als ik 5% aanhou krijgt hij veel te veel eten. Nu krijgt hij een kilo Haaksbarf of All animal per dag en dat wil ik graag aan houden. Alles in het menu heeft hij al (meerderemalen) gehad en kan hij prima hebben. Ik ga uit van 6 dagen = 6 kilo. De zevende dag is visdag. Hij krijgt twee keer per dag eten.

Ik hou het volgende overzicht aan:
3000 gram vleesbot
1500 gram spiervlees
500 gram orgaanmix
500 gram pens
500 gram groenten + extra's

De orgaanmix in het menu heb ik zelf samengesteld en bestaat uit kippenhartjes, runderlong, rundernieren en lever (max 3%)

Het menu:
Maandag
500 gram eendenkarkas
375 gram paardenspiervlees
125 gram groente + biogarde

Dinsdag
2 zalmkoppen a 300 gram per stuk
400 gram sardines

Woensdag
500 gram kipkarkas
375 gram wildspiervlees
125 gram groente + ei

Donderdag
500 gram Orgaanmix
500 gram konijnkarkas

Vrijdag
300 gram kippenpoot
200 lamsribben
375 kalkoenspiervlees
125 gram groente + biogarde

Zaterdag
500 gram pens
500 gram haaskarkas

Zondag
500 gram eendennekken
375 gram geitensnippers
125 gram groente +ei

Alvast dank!
Door Lizzy
#1362719
toscak schreef: Hoi!

Ik hoop dat jullie mijn menu willen beoordelen zodat ik met een gerust hart Bob heerlijk en gezond te eten kan geven. Bob (labrador) krijgt Haaksbarf en All animal en af en toe een paar dagen (meestal in het weekend) barf. Ik heb een ruim assortiment Barf producten. Aankomende week zijn mijn rollen Haaksbarf en All animal op en wil ik een volledig week menu geven. Hij is 7 maanden en weegt rond de 27 a 28 kilo. Als ik 5% aanhou krijgt hij veel te veel eten. Nu krijgt hij een kilo Haaksbarf of All animal per dag en dat wil ik graag aan houden. Alles in het menu heeft hij al (meerderemalen) gehad en kan hij prima hebben. Ik ga uit van 6 dagen = 6 kilo. De zevende dag is visdag. Hij krijgt twee keer per dag eten.

Ik hou het volgende overzicht aan:
3000 gram vleesbot
1500 gram spiervlees
500 gram orgaanmix
500 gram pens
500 gram groenten + extra's
OK, qua percentages zit je dus op: 50%, 25% spiervlees, 8% orgaanmix, 8% pens en 8% groenten. Lijkt me prima!
De orgaanmix in het menu heb ik zelf samengesteld en bestaat uit kippenhartjes, runderlong, rundernieren en lever (max 3%)
Lijkt me ook prima!
Het menu:
Maandag
500 gram eendenkarkas
375 gram paardenspiervlees
125 gram groente + biogarde

Dinsdag
2 zalmkoppen a 300 gram per stuk
400 gram sardines

Woensdag
500 gram kipkarkas
375 gram wildspiervlees
125 gram groente + ei

Donderdag
500 gram Orgaanmix
500 gram konijnkarkas

Vrijdag
300 gram kippenpoot
200 lamsribben
375 kalkoenspiervlees
125 gram groente + biogarde

Zaterdag
500 gram pens
500 gram haaskarkas

Zondag
500 gram eendennekken
375 gram geitensnippers
125 gram groente +ei

Alvast dank!
Ziet er goed uit! Wat een prima afwisseling ook! Ik kom alleen qua vleesbotten op 3600 gram per week uit, maar ik heb dan ook de zalmkoppen meegerekend tot vleesbot. Aangezien zalmkoppen vrij 'gratig' zijn, zeg maar, vind ik zalmkop eigenlijk wel vleesbot....
Door Lizzy
#1362723
Ik zou de zalmkop dus meerekenen tot vleesbot. Kom je volgens mij op een totaal aan voeding van 6600 gram. Kom ik qua percentages aan:

54,5% vleesbot
23% spiervlees
15% orgaanvlees (dus mix + pens)
7,5% groenten

Daar is op zich ook niks mis mee hoor maar ik zou de ontlasting even in de gaten houden. Is deze te hard/te wit, zou je wat minder vleesbot moeten gaan voeren.

Als de sardien heel is, dus met kop en orgaan, is ie compleet en hoef je 'm niet mee te tellen.
Door toscak
#1362882
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je antwoorden en tips. De sardientjes zijn inderdaad in het geheel. Bij de zalmkop heb ik inderdaad even niet goed opgelet. Ik zal wat vleesbot vervangen voor kwartels of duiven (heb ik ook nog liggen). Deze zijn ook compleet en hoef ik dus ook niet mee te tellen. Dan kom ik weer netjes op de 3000 gram vleesbot  :)

Thanks!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door