Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dollie
#1362182
Hallo allemaal!

Ik zal me eerst maar even voorstellen! Ik ben Iris, zestien jaar, woonachtig in het wondermooie Groningen en trotse eigenaresse van vier prachtige diertjes: Konijntjes Indy & Fred, (jeweetwel) kater Billy en Dwerg Schnauzer Barber. (Klik voor foto's).

Mijn dieren zijn ook mijn voornaamste hobby, ben echt dol op ze en altijd wel met ze bezig op de één of andere manier. Voor mijn konijnen heb ik, voorzover mogelijk, hun dieet helemaal zoals ik het hebben wil. Helaas eten mijn 'schatjes' geen hooi (écht niet..) dus helemaal geen biks geven is niet mogelijk, verder is alles naar wens. Andere hobby's heb ik natuurlijk ook nog, ik rij al jaren paard, fotografeer, lees en schrijf graag en breng een hoop tijd door op een konijnenforum (maar eigenlijk hoort dat bij dieren natuurlijk haha).

Tsja, konijnen helemaal voor elkaar, dan moest ik me ergens anders op gaan storten, haha.. De hond en de kat dus.. Weet al een tijdje dat vers véél beter is, maar vreesde dat mijn moeder daar echt geen zin in had. Ze staat er echter ietsje minder negatief tegenover dan ik verwacht had, heb haar nog lang niet overtuigd hoor, ze vindt het véél te veel gedoe, maar goed.

Ben in elk geval informatie aan het verzamelen, heb al een aantal websites gevonden met verkoopadressen in de buurt, nu alleen nog kijken welke het beste is. En uitzoeken hoeveel beide moeten hebben, hoeveel dat gaat kosten is ook niet onbelangrijk.. Hoe we het overstappen aan moeten pakken.. Maw.. Alle tips zijn welkom.

Misschien handig om te weten, Billy is een ex-kater van 09-06-2008, hij weegt drie kilo. Barber is een Dwerg Schnauzer van 28-09-2008, hij weegt negen kilo. Voor beide is dat een mooi gewicht. Ze krijgen nu Carocat en Carocroc brokjes. Voor Barber is het de bedoeling dat we vers in combinatie met brok gaan geven, maar we willen wel overstappen op een andere (betere) brok. Omdat we een boot hebben waar we in het weekend meestal zijn (met Barber dus) is het niet haalbaar elke dag vers te geven. Voor zover ik gelezen heb, is dat wel mogelijk.

Overigens is mijn moeder dus nog niet overtuigd, 100% zeker dat we KVV gaan voeren is het dus niet, maar ik wil het in elk geval proberen.
Door Nynke
#1362313
Welkom op BP Iris  :) :) :)

Zit er geen koelkastje op de boot ? Ik geloof zelf niet (meer) in de betere brok, hooguit in de minder slechte brok  :-X :-X

Heb je al kruidenhooi geprobeerd voor de konijnen? En als je de hoeveelheid biks nu vermindert? 

Voor de rest raad ik je aan om je lekker in te lezen, zorgen voor een vriezertje en gewoon overschakelen !!  :) Hoewel dat met katten moeilijker schijnt te zijn dan met honden  :-\ :-\
Door Dollie
#1362647
[quote="Nynke F"]
Welkom op BP Iris  :) :) :)

Zit er geen koelkastje op de boot ? Ik geloof zelf niet (meer) in de betere brok, hooguit in de minder slechte brok  :-X :-X

Heb je al kruidenhooi geprobeerd voor de konijnen? En als je de hoeveelheid biks nu vermindert?  

Voor de rest raad ik je aan om je lekker in te lezen, zorgen voor een vriezertje en gewoon overschakelen !!  :) Hoewel dat met katten moeilijker schijnt te zijn dan met honden  :-\ :-\
[/quote]

Een ieniemini koelbox die bij voorkeur niet gebruikt wordt. (Vanwege het lawaai..) Dat gaat 'm dus niet worden.

En voor mijn konijnen heb ik écht alles geprobeert haha. (Met alles bedoel ik het hele hooiassortiment van alle dierenwinkels hier in de buurt, het hele hooiassortiment van Zooplus, hooi van een aantal verschillende boeren..) Daar zul je me echt niks nieuws over kunnen vertellen. ;) Ze krijgen momenteel 25 gram Science Selective (Indy 10 gram gewone, 15 gram Mature voor oudere konijnen) en dat is dan voor 1500 gram konijn.. Fred 1600.. Hooi heb ik uiteindelijk maar vervangen door gedroogde kruiden zoveel als ze willen, helaas eten ze die ook niet graag en is zoveel als ze willen voor Indy niet meer dan een half bekertje en Fred hooguit twee op een dag. 's Avonds krijgen ze een portie groenten van minimaal 200 gram. Maar goed, ik draaf alweer door haha, zo gaat het altijd als het over konijnen gaat...

Dankjewel voor de link Truus, ik ga direct lezen!
Door Dollie
#1362665
Moet je ook constant hetzelfde merk geven? Vlees is vlees lijkt mij? En de kat moet iets anders dan de hond lees ik net?
Laatst gewijzigd door Dollie op di 15 sep 2009, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1362708
Je mag gerust soorten afwisseling in kvv, is zelf beter dan altijd hetzelfde.
Als het om een weekend gaat op die boot is meenemen wel haalbaar kwa kvv denk ik. Anders bevroren mee in een koeltas ofzo, dat blijft wel 2 dagen goed.
Of miss als je langer weg bent hem voeren met vlees uit de supermarkt, kippendrumsticks enzo. Is alleen dagelijks of om de 2 dagen even langs de supermarkt.

Een kat eet hetzelfde als een hond, alleen geen pens en geen groente.
Je hebt ook kvv's voor de kat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door