Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1361365
Wie weet er meer over barf of kvv op Aruba?
Mijn ouders wonen sinds een paar maanden op Aruba en hebben daar nu een hond in huis genomen. Het beestje is graat mager en heeft een hele rode huid :'(. Hij heeft ook erg veel jeuk. Nou hebben ze daar geen dierenwinkels dus het enige hondenvoer komt uit de supermarkt. Lees Pedigree, bonzo en Beneful. Dus ik vind het niet zo gek dat hij zo'n jeuk heeft.
Wie weet hoe ze aan barf/kvv komen. Volgens mij het enige vleesbot wat ze zouden kunnen gaan voeren is kip. Voor de rest wel heel veel reptielen etc. Maar niks eetbaars.
Door Xada
#1361433
Verkopen ze ook niets van bv. een koe voor menselijke consumtie in een supermarkt? Met 1 hondis dat nog te doen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1361438
Geen verstand van middelen op aruba.
maar ik zou eens zoeken hier naar menu waar kip wat meer in voorkomt. En dan ondertussen zoals xada ookal zei kijken naar rund in supermarkt.
Of miss hebben ze ook wel iets van lam of geit of vis, dan ben je al een heel eind.
Door suzanne 1
#1362468
Mijn moeder is wezen kijken in de super, maar het enige vleesbot wat er ligt zijn gekruide kipdrumsticks :-\
En dat is toch echt te weinig om een menu van te maken. bovendien is het vlees erg duur omdat het allemaal ingevlogen wordt.
Ben trouwens wel heel blij dat ze het in ieder geval proberen. Toen ze hier nog woonden wilden ze zelfs niet aan de kvv, maar daar is het voer gewoon zo belabberd. Ze heeft me de ingredienten lijst opgestuurd van de zak troep die hij nu krijgt  :'(
Het enigste wat ik nog kan plaatsen is vlees en dierlijke bijproducten. De rest is allemaal chemische troep waarvan ik zelfs nog nooit gehoord heb. Kan me dus niet voorstellen waarom ze dat in een hondenvoer proppen.  :sadwalk:
Nu maar hopen dat ze kvv (rodi of smuldier) kunnen krijgen daar
Door Xada
#1362501
Ik weet niet hoe je ouders wonen en of ze wat ruimte bij huis hebben, maar is het voor hun niet mogelijk wat dieren te houden en later te slachten? Voor een paar kippen heb je niet veel ruimte nodig en voor andere vogeltjes ook niet. Kwartels kan ook heel goed, parelhoenders maken veel lawaai. Of een schaap of geit of lama opkopen en slachten?
Door suzanne 1
#1362626
Dat gaat helaas niet, ik heb het ook al gezegd, maar mijn moeder is veel te gek met de beestjes om die te slachten. Ze kan het echt niet. Mijn vader zou het wel kunnen maar heeft zoiets echt niet over voor een (in zijn ogen maar een) hond. :(
bovendien zijn de enige dieren die daar rond lopen, geiten, kippen en reptielen. Geiten willen ze niet houden want die vreten alles kaal/echt letterlijk kaal. De geiten lopen daar ook gewoon los over het eiland. Iedereen wapent zich juist tegen de geiten :D Maar gegeten worden ze niet. Het enige vlees wat de mensen daar eten ligt in de super en dat wordt ingevlogen  ???
Vind het heel moeilijk. Ik zou zelf denk ik ook gaan slachten, dus wat beestjes uit nl meenemen. Al moet ik er niet aan denken om het te doen. Ik zou het voor mijn hond wel over hebben. Maar ik kan mijn ouders natuurlijk niet dwingen om ook zoiets te doen. Ik zit er behoorlijk mee in mijn maag. Dan zie ik dat graat magere hondje voor me, met zijn rode jeukerige huid en dan wil ik hem het liefst door de computer hierheen halen, of hem wat gezonds toe stoppen.
Ze hebben bijna alles op dat eiland. Behalve dierenwinkels en goed voer.
De mensen daar gaan ook heel anders met dieren om, die zijn er voor de bewaking en/ of lopen gewoon los over het eiland. niemand bekommerd zich erom. Als je je hond kwijt bent dan is hij waarschijnlijk overreden en dan haal je gewoon een ander. :'(
Door Anne in Zweden
#1362630
Ehm, als die geiten zo'n overlast veroorzaken en de mensen daar toch al een weinig liefdevolle band met dieren onderhouden, kunnen je ouders dan niet een buurman of zo vragen om af en toe een geit en een kip voor ze te kipnap... pardon, kidnappen en die te slachten? Verdient de buurman een centje bij, je ouders hoeven niet achter de loslopende geiten aan en hun hondje kan lekker snacken!
Verder zou ik, als ik op Aruba woonde en wilde barfen, regelmatig een hengeltje uitwerpen. Vis is ook gezond!
Door bea
#1362632
Nou dan moet je moeder toch nog ff goed kijken want ze hebben op Aruba echt wel dierenwinkels.
Mijn hele schoonfamilie woont daar en ik ben er in maart nog geweest en heb een batterij aan chemische troep gekocht voor de hond van mijn schoonmoeder.
En met chemische troep bedoel ik tegen de teken en vlooien want die hebben ze daar ook erg veel.
Ik zal vanavond even vragen hioe het daar ook al weer heet waar die dierenwinkel zit.
En bij de Chino kan je soms wel goedkoop vlees halen kip.
Waar je zeker goedkoop aan kan komen is vis.
Niet bij de supermarkt maar langs de weg daar wordt goedkoop vis verkocht.
Eentje die ik zeker weet is bij Pos Chiquito daar staat een man met auto die vis verkoopt ik meen op donderdag.

Achter Chertifid das een grote supermarkt in Oranjestad , daar achter/tussen zit een dierenwinkel, anders moet ze het even aan het asiel vragen ff bellen die weten wel waar de dierenwinkels zitten.
Enne niet iedereen gaat op Aruba zo met zijn dieren om hoor, ze bekommeren er zich echt wel om anders waren er ook geen dierenartsen.
Niet iedereen over èèn kam scheren

Trouwens ik weet niet hoe lang je ouders daar al wonen maar geit wordt echt wel gegeten hoor.
In de stoba en er wordt geitensoep van gemaakt.
Pens wordt er trouwens ook gegeten probeer maar eens penssoep. ;)
Laatst gewijzigd door bea op di 15 sep 2009, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1362687
Op Curacao woont een bp lid die barf geeft aan haar honden en dit oa in de supermarkt koopt(volgens mij verkochten ze er zelfs Smuldier kompleet),dus zal er op Aruba ook heus wel kip etc te koop zijn...gewoon een kwestie van de telefoon pakken en in de winkels zoeken  ;)
Door Boez
#1362701
Hmmm lastig...

Los van de tips hierboven (kennelijk is het wel mogelijk maar allemaal wat ingewikkelder dan hier) nog een ander idee, kweet niet of het wat is.
Maar als ze nou een flinke vriezer aanschaffen en contact opnemen met rodi, smuldier of een ander kvv merk. En bij een (groot)handelaar een flinke partij bestellen en dat over laten komen? Als het merendeel van het reguliere vlees toch al met een stevige vliegtaks verhoogd is, wellicht zijn de kosten wat te drukken als ze ineens een grote hoeveelheid aanschaffen.
Af en toe een barfhap er bij uit de super en een visje van die aardige meneer langs de straat, en je komt een heel eind.

(En ik heb begrepen dat pens heel lekker kan zijn! Ook al zou je dat niet zeggen als je het ruikt, maar goed uitgebakken b.v. verdwijnt die penetrante lucht. Zou het wel eens willen proeven, die soep. :) )
Door bea
#1362718
Boez schreef: Hmmm lastig...

Los van de tips hierboven (kennelijk is het wel mogelijk maar allemaal wat ingewikkelder dan hier) nog een ander idee, kweet niet of het wat is.
Maar als ze nou een flinke vriezer aanschaffen en contact opnemen met rodi, smuldier of een ander kvv merk. En bij een (groot)handelaar een flinke partij bestellen en dat over laten komen? Als het merendeel van het reguliere vlees toch al met een stevige vliegtaks verhoogd is, wellicht zijn de kosten wat te drukken als ze ineens een grote hoeveelheid aanschaffen.
Af en toe een barfhap er bij uit de super en een visje van die aardige meneer langs de straat, en je komt een heel eind.

(En ik heb begrepen dat pens heel lekker kan zijn! Ook al zou je dat niet zeggen als je het ruikt, maar goed uitgebakken b.v. verdwijnt die penetrante lucht. Zou het wel eens willen proeven, die soep. :) )
De volgende keer dat mijn schoonmoeder hier is zal ik je een seintje geven dan maakt ze penssoep voor je.
Door Hertog
#1362773
Als er geiten zijn op het eiland dan worden die ook geslacht. Iemand opzoeken die wel geiten houd en daar een deal mee maken.
Er is veel mogelijk met vis op de eilanden.
Proberen een deal te maken met de plaatselijke super. Best kans dat ze vlees dat op datum is goedkoop mogen kopen. Terugsturen doen ze daar echt niet.
Stuur je een keer een berichtje hoe het uiteindelijk gaat.
Door Xada
#1363058
Pens dat door mensen gegeten wordt, is eigenlijk altijd gebleekt en schoon gemaakt. Daar is zo wie zo al de lucht af en wel zodanig dat mijn honden er zelfs hun neus voor optrekken. Vuile pens, daar zijn mijn honden wel gek op.
Trouwens ik zat ook te denken om vlees op te laten sturen, maar na een paar keer telefoneren krijg ik aan de andere kant geen reaktie meer. Dus of het is te duur of men wil het werk er niet van hebben.
Laatst gewijzigd door Xada op di 15 sep 2009, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#1363079
Mijn ouders wonen nu 2 maanden op Aruba, dus ik heb alles doorgegeven en dan moeten ze zelf maar zoeken. Ik ben er zelf nog nooit geweest dus alles wat ik hierboven schreef is dus van horen zeggen. Wilde niet iedereen over 1 kam scheren  :-[ sorry.
Ik hoop dat ze er wat op vinden.
Ik hoor net dat hij gister een kippenvleugel heeft gehad, dus we gaan de goede kant op.  :biggrin2:
het arme beest wist van gekkigheid niet wat hij er mee moest.
Ik laat jullie weten hoe het gaat. Bedankt voor alle tips, ik stuur ze naar mijn ouders en dan hoop ik dat ze hem kunnen helpen. Zoals hij er nu uitziet is geen doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door