Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1361639
Hey, heel stom.
Nu net na het voeren bedenk ik me ineens: "zal het wel goed zijn wat ik gedaan heb?"

Ik heb dus 1kilo kippennekken verdeeld over 3honden (de een 16stuks en de 2 anderen ieder 7stuks) daarnaast heb ik ze ieder nog vlees van smuldier (blauwe verpakking) gegeven.
Die met 16kippennekken heb ik ongeveer 700gram smuldier gegeven en de andere 2 ieder ongeveer 300gram smuldier.
Kloppen deze verhoudingen wel?
Ik ben alleen vergeten om er groente bij te doen, maar die krijgen ze morgen dan als extra. (kan dat?)

Ook hebben ze ieder vandaag een maatje(vis) gekregen, deze waren nog niet schoongemaakt, dus met ingewanden.

Voor een klein overzicht van de week: de grootste heeft gisteren 3 maatjes gehad en ongeveer 600gram kipfilet en de andere 2 hebben 2 maatjes gehad en ongeveer 200gram kipfilet. (grote moet normaal 1200gram CB krijgen en de andere 2 ongeveer 400gram CB)
De rest van de week hebben ze CBnatuur gehad.

Ben ik nu een mega kluns met wat ik gedaan heb? Of is het goed zo? Of moet ik nog iets anders doen?
Door Too
#1361651
Mwah.. k ben niet zo goed in rekenen zo 's avonds maar lijkt mij niks aan de hand... morgen weer een dag, dan ga je gewoon op de oude voet verder  ;)
Geen groente vallen ze ook niet van om...
als ze na 2 weken zo'n beetje alles hebben gehad, een dag veel en dan s wat minder.... kan helemaal geen kwaad.
Door Suri&Bohdi
#1361679
als ze het grootste deel van de week een volledige kvv krijgen,
hoef je zowiezo niet zo op te letten qua verhoudingen als je een dag barft

pas als je het straks voor een groot deel, of volledig barf wilt gaan geven moeten de verhoudingen wel gaan kloppen,
maar dat hoeft ook niet per dag, als zo over twee weken gezien maar alles binnen krijgen.
en er zijn honden zat die helemaal geen groente eten, dus een dagje zonder zal zeker geen kwaad kunnen ;)
Door **Jolanda**
#1361712
Klopt er dan iets niet aan mijn gegeven voer? Zo ja, wat dan niet? Zou het graag willen weten. Omdat ik met de tijd toch over wil gaan op barf (ondanks dat mijn vriend er op tegen is).
Ik had namelijk voor vandaag zo'n zelfde portie liggen. Dus weer 1kilo kippennekken te verdelen en 1200gram smuldier (en groente; sla wortel en (diepvries)spinazie). Moet ik dan iets van hart of pens er bij doen?

Ze hadden gisteren met de kippennekken en de smuldier wel de hoeveelheid gewicht wat ze normaal ook krijgen.

Ik dacht: aan de kippennekken zit toch wel aardig wat vlees, maar doe er maar wat extra vlees bij voor de zekerheid omdat ik geen keiharde witte ontlasting wil. Kan ik er in het vervolg beter wat kippenniertjes en levertjes bij doen?

Ohw, word er wel wat onzeker van....
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1361723
Zo precies komt het niet als je grotendeels kvv voert, is dus niets mis met wat je gegeven hebt  ;)

Het valt wel mee met kippennekken kwa vleesverhouding, ik schat zo'n 50%bot-50%vlees. Hier hebben ze zeker geen last van ontlasting als ze een hele maaltijd daarvan op hebben.
Je kunt het zelf ook goed bekijken, kijk hoe de ontlasting is vandaag. Naar alle waarschijnlijkheid is ie niet hard en wit. Een keertje wat harder en/of witte ontlasting is niet erg, maar moet niet met regelmaat voorkomen.
Ook per dag hoef je niet compleet te voeren, dus zou geen hart of pens toevoegen vandaag, dan krijgen ze wel heel veel soorten op 1 dag.
Een vleesbotmaaltijd kan, mits er voldoende vlees aanzit, ook prima een dag gegeven worden.
Is gewoon even kijken hoe je honden reageren.
Door Mevroi Kruim
#1361787
Nou, ik zou er ook geen seconde van wakker liggen hoor! Niks mis mee op deze manier. Van een dag geen groente krijgen ze niks, een keertje wat meer bot zal ook geen drama wezen en een vissie erbij is toch lekker  :biggrin2:
Door **Jolanda**
#1361864
Oke, dankjullie. Maar dan zou ik er dus wel voor moeten zorgen dat ze  deze week wel nog orgaanvlees binnen krijgen he.
Kan dat ook een maaltijd zijn? Dus dat ik bijv alleen runderhart geef 1 dag of mag dat niet?
Door **Jolanda**
#1361930
Dankje. Ik zal het dan wel in de gaten houden.

Ik denk dat ik een dezer dagen eens even er voor ga zitten en een menu ga samen stellen voor 2 weken voor alle 3 de honden. Dan vraag ik nog wel eens of jullie zo lief willen zijn en hier kritisch naar willen kijken  ;)
Door ulla
#1362269
Jol schreef: Dankje. Ik zal het dan wel in de gaten houden.

Ik denk dat ik een dezer dagen eens even er voor ga zitten en een menu ga samen stellen voor 2 weken voor alle 3 de honden. Dan vraag ik nog wel eens of jullie zo lief willen zijn en hier kritisch naar willen kijken  ;)
Waarom gebruik je de barf rekenhulp niet?
Je kan dan heel makkelijk een menu voor 2 weken samen stellen. ;)

ik kan geen linken plaatsen, maar iemand anders op bp vast wel. :)

En een dag alleen hart als maaltijd zou ik niet doen.
Dan zou ik eerder spiervlees geven wat niet in je kvv zit.
In kvv zit meestal al meer dan voldoende orgaan.

Succes.
Door **Jolanda**
#1362325
De rekenhulp ga ik ook zeker gebruiken anders gaat er helemaal niks kloppen van mijn menu's, maar toch bedankt voor de tip.
Oke, dan zal ik dus maar geen orgaan geven als hoofdmaaltijd zeg maar.

Alweer bedankt voor de reacties :) :-*
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1362378
ulla schreef: Waarom gebruik je de barf rekenhulp niet?
Je kan dan heel makkelijk een menu voor 2 weken samen stellen. ;)

ik kan geen linken plaatsen, maar iemand anders op bp vast wel. :)

En een dag alleen hart als maaltijd zou ik niet doen.
Dan zou ik eerder spiervlees geven wat niet in je kvv zit.
In kvv zit meestal al meer dan voldoende orgaan.

Succes.
De url/het adres boven in kopiëren.
Op wereldbolletje klikken en je gekopieerde tussen de [url) [/url] plaatsen, kunnen anderen 'm ook bekijken  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door