Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evelien01
#1361859
Vorige week heb ik mijn eerste bestelling gehad met barf-producten en ik wou dus enthousiast gaan beginnen met samenstellen... Ik moet nu dus alleen zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb 7 chihuahua's waarvan 1 met nierproblemen die ik dus het nierdieet wil geven wat op dit forum staat. Nou zijn ze zo klein dat ik echt als ik er pens doorheen doe bij wijze van spreken 1 klein blokje pens bij het voer kan doen. Gevolg is dus dat ze etteren en dan alleen de lekkere stukjes uit gaan zoeken en de rest laten staan. Heeft iemand tips? Ik wil ook niet gaan vermalen, want dan hoeven ze niet meer zo goed te kauwen wat ik juist met pens en bot zo belangrijk vind om te tandjes schoon en het tandvlees gezond te houden.

Zie het echt ff niet meer zitten hoe ik dit aan moet pakken. Had ik nu toch maar een grote hond genomen  ::)
Door Mevroi Kruim
#1361874
Gewoon 1x per 2 weken een pensdag houden, dus dat ze alleen pens krijgen. En 1x bv een vleesbot met een beetje orgaan maaltijd, en als je goed bevleesd vleesbot hebt gewoon alleen dat vleesbot. Zeker voor zulke ukkies is het niet te doen om per maaltijd compleet te voeren. Maar da's geen probleem als ze over 1 of 2 weken gerekend maar alles krijgen.
Door Evelien01
#1361884
oke dus ze hoeven niet elke dag alles te krijgen? Ik denk dat ik anders toch maar een combinatie ga maken van 's ochtends kvv en 's avonds dan Barf (kippennekje, kwartel, pens etc.). Vind het wel erg jammer, maar gelukkig vinden ze kvv ook erg lekker en alles beter dan die vieze brokken, toch?! Had alleen zo graag helemaal over willen gaan op Barf...
Door inni
#1361900
Ik zie 't dus ook nog niet zitten om onze maltezer 2.500kg à2.600kg over te zetten op barf, (kip verdraagt hij niet) en daarom krijgt hij sinds 5 weken kvv, 't zijn miniporties en 't is zoeken naar hoeveel hij nu eigenlijk nodig heeft, maar 't belangrijkste is: hij eet 't graag en is niet meer ziek geweest!  In de toekomst zien we wel. ;)

Veeel succes met je liliputtertjes.
Door ibbi
#1361901
Evelien01 schreef: oke dus ze hoeven niet elke dag alles te krijgen? Ik denk dat ik anders toch maar een combinatie ga maken van 's ochtends kvv en 's avonds dan Barf (kippennekje, kwartel, pens etc.). Vind het wel erg jammer, maar gelukkig vinden ze kvv ook erg lekker en alles beter dan die vieze brokken, toch?! Had alleen zo graag helemaal over willen gaan op Barf...
je kunt best alleen barf geven, katten en kittens barfen ook :)
gewoon de ene maaltijd wat vleesbot, volgende maaltijd wat orgaan, dan wat spier, als 't over een week of over twee weken maar compleet is zoals Mevroi Kruim zegt  :)
Door Evelien01
#1361942
bedankt voor de reacties! Ik ga eens goed nadenken hoe ik het nu precies ga doen. Ik twijfel vooral erg met Binky, hij heeft nierfalen (en niet zo'n klein beetje ook). Is het voor hem dan ook niet erg als hij niet iedere dag compleet voer krijgt?

Erg eigenlijk, ik maak mij meer zorgen om hun eten dan om het eten van mezelf en mn vriend haha. Maarja daar zijn het mn kleine vriendjes ook voor.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1362111
Ik zou per 2 weken gaan samenstellen, dan kun je 1 á 2 soorten per dag geven. Is het iig meer dan een frutsje van alles wat.
Per week á 2 weken wordt aanbevolen, maar het duurt echt een stuk langer eer een hond tekorten krijgt  ;)
Succes ermee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door