Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#134909
O jee nou komt ze hier ook nog te zeuren! 8) en en sommige dingen gaan nog meer over gedrag ook :-\


Stan en Olivier kwijlen verschrikkelijk als ik ze ga aaien. Vooral Olivier, het loopt gewoon in straaltjes uit zijn bek. Is hier wat aan te doen?

En als ik ze aai beginnen ze allebei heel erg 'melk te trappen', mét nagels auwwwww. Ik heb het Frodo 'afgeleerd' door hem meteen weg te zetten als hij ermee begon. Zou dat nog helpen bij oudere katten?

En laatste vraag: Stan bijt. Ze hebben het wel gezegd maar als ik heel eerlijk ben ben ik er niet echt van gediend. Ik pik dat ook niet van mijn honden. En bovendien bijt hij écht (snel en hard, niet vriendschappelijk zoals sommige katten doen)
Hoe corrigeer ik dit? Vanmiddag heb ik hem - puur van de schrik - een pets verkocht. Niet echt lekker voor een kat die mij nog voor geen meter vertrouwt maar het ging echt in een reflex. Aan de andere kant....ik wil hem wel meteen duidelijk maken dat ik dat niet pik.


Pfff mogen gedragsvragen hier eigenlijk wel?
Door geer
#134912
Ik kan je alleen helpen met dat eerste...Dap kwijlt ook ontzettend als je haar aanhaalt. 'T is van opwinding (positief en niet sexueel ;D) en d'r is geloof ik niet veel aan te doen.

Enne....een kat die mij zou bijten, zou ik ook direct een pets verkopen. Misschien JUIST wel voordat hij helemaal je 'vriendje' is, zo weet hij van tevoren wat hij wel en niet kan maken en kan je vanuit die basis verder (of klinkt dat heel vaag ???)
Door gonny
#134928
Ik zou een kat dus nooit slaan! kwijlen is idd van genot zeg maar! en voorzover ik weet is dat trappelen ook dat ze je lief vinden? + dat ze te vroeg bij moeders weggehaald zijn?
bijten doen ze toch ook van liefde??!!
Door Femke
#134950
gonny schreef: Ik zou een kat dus nooit slaan! kwijlen is idd van genot zeg maar! en voorzover ik weet is dat trappelen ook dat ze je lief vinden? + dat ze te vroeg bij moeders weggehaald zijn?
bijten doen ze toch ook van liefde??!!
Nou ik heb vaker katten gehad maar dít bijten is echt niet uit liefde hoor! Als een kat uit liefde bijt dan pakken ze zachtjes je vinger ofzo, vanmiddag haalde Stan gewoon naar me uit en beet echt hard. En ik ben geen mietje met dit soort dingen ;)

Het maakt me ook geen bal uit maar dit mag 1 of 2 keer en dan moet het afgelopen zijn ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#134997
Boris raakt ook lek als ik hem aai, het lijkt wel of je door te aaien een automatische kraan opendraait, helaas niets aan te doen. Dat trappelen komt inderdaad omdat ze te vroeg bij hun moeder weggehaald zijn en dat bijten, ja het is geen hond en corrigeren als een hond heeft bij een kat geen zin, als je weet dat hij dat doet dan moet je hem dus niet aanhalen , als hij dit niet uit liefde doet (en dat lijkt me nu al ook stug) dan doet hij dus uit protest , gewoon maar met rust laten ik moet zeggen dat als een kat mij zo ineens bijt hij ook in een reactie een zoever krijgt,zou een collega kat ook doen trouwens ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 30 jul 2004, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#135004
Inderdaad katten meppen onderling ook. Dat is ook de reden dat ze hier wel eens een tik van mij krijgen. Hou verder niet zo van slaan of meppen maar ik zou me ook niet laten bijten.
Als het trappelen hier te erg wordt zetten we ze ook aan de kant. ;D Er zijn grenzen hoor. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#135018
Sunshine schreef: Inderdaad katten meppen onderling ook. Dat is ook de reden dat ze hier wel eens een tik van mij krijgen. Hou verder niet zo van slaan of meppen maar ik zou me ook niet laten bijten.
Als het trappelen hier te erg wordt zetten we ze ook aan de kant. ;D Er zijn grenzen hoor. ;D
ik had vroeger wel eens van die tik gevechten met een poes bij ons thuis :o poes vondt dat geweldig, ze sloeg ok niet met de nagels uit en ik tikte niet hard maar die werd er wel altijd helemaal stoer van ;D
Door Judith
#135991
Ik vraag me af waar het vandaan komt dat het trappelen komt omdat de kittens te vroeg weggehaald zijn bij de moeder. Ik heb zelf raskatten die pas met 13 weken bij hun moeder weggaan, sommige doen het wel en sommige niet.
Ik heb ook een kitten gehouden uit een eigen nest en die doet het ook terwijl de moeder hier ook nog rond loopt.
Volgens mij is het gewoon een uiting van genot.
Als ze namenlijk drinken bij hun moeder dan doen ze het ook en ervaren ze dit als iets fijns. Dus als ze lekker warm op schoot liggen en aangehaald worden vinden ze dit ook lekker en daar hoort trappelen bij.
groetjes Judith
Gebruikersavatar
Door chooky
#136002
Wanneer slaat hij trouwens?
Debbie slaat ook, maar alleen als je haar op gevoelige plekjes aait (buik).
Bambi slaat ook wel eens, maar bij haar zie je het aankomen (heel nijdig zwiepende staart, oortjes gaan plat, ze kijkt je boos aan)
Door Lisa
#136049
Ik wou ook net reageren op dat trappelen en te vroeg bij de moeder weggehaald zijn ;). Lotte was bijna 16 weken toen we haar ophaalde, dus dat lijkt me zeker niet te vroeg bij de moeder weg.
Door Femke
#136151
chooky schreef: Wanneer slaat hij trouwens?
Debbie slaat ook, maar alleen als je haar op gevoelige plekjes aait (buik).
Bambi slaat ook wel eens, maar bij haar zie je het aankomen (heel nijdig zwiepende staart, oortjes gaan plat, ze kijkt je boos aan)
Bedoel je Stan?

Die slaat niet, die bijt. En ik weet nog niet wanneer, hij heeft het nog niet weer gedaan ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#136175
Het probleem is dat een kitten normaal door de moeder wordt afgeleerd om dat te doen, dat drinken, ze gaan dit verplaatsen naar mensen, die dit niet afstraffen zoals de moeder.
Onze perzen deden het praktisch niet behalve die we zelf met de fles hebben opgevoed en die we niet hebben laten weten dat het zogen over was.
Ik zal jullie het sterker vertellen, Bunny mijn oudste hond van 10 die heb ik ook met de fles groot gebracht en die heeft de sporadische keer dat ze op schoot ligt nog ineens zuig reflexen en begint ze te trappelen.Kittens die netjes zijn afgespeend vertonen dit gedrag praktisch niet.
Gebruikersavatar
Door chooky
#136202
Femke schreef:

Bedoel je Stan?

Die slaat niet, die bijt. En ik weet nog niet wanneer, hij heeft het nog niet weer gedaan ;)
Oeps, beetje verward geloof ik. Ik bedoelde eigenlijk ook bijten. Maar ik had net veel gelezen over slaan ::) en onze poessies slaan bij het bijten (ze pakken dan zelfs je hand stevig beet met hun pootjes en trekken die dan naar het bekie om dan venijnig te bijten :o ;D
Door gonny
#136220
Sammy doet dat ook, maar volgens mij gewoon omdat ze je lief vind! (echt je hand naar dr toe halen en bijten)en ik vind dat trappelen eigenlijk wel gezellig als ze dat bij me op schoot doen! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door