Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zita09
#1359917
Ideetjes voor gezonde tussendoortjes voor een hondje dat Carnibest eend krijgt, een gevoelige maag heeft, en NOOIT genoeg gegeten heeft?

Schepje rijst of gekookte groente, plakje Rodi worst als belongingsbrok, een worteltje, boontje, stukje appel of wortel...
HEEL af en toe een mariakaakje. Dat gaat allemaal goed, in mini hoeveelheden.

Ik hoorde laatst over yoghurt, dat de spijsvertering ondersteunt. Accordeert dat met KVV?
Rauw ei tegelijk met het eten of liever apart? (weer een schransmoment!!)
Fokker gaf de tip van rauw ei voor de vacht - en die vacht is nu bijna afwezig, we wachten met smart op de nieuwe.

Het beest kan de hele dag schransen....

Ze is goed op gewicht.

Is er nog meer waar ze van kan smullen zonder dik te worden of de spijsvertering te verstoren?

Dank je!!
Door Alba
#1360091
Gedroogde dingen idd, goed kijken dat haar maag er tegen kan als ze gevoelig is maar da's met alles denk ik. Verder misschien als snackje tussendoor af en toe vis uit blik (bv sardientjes in water)? Wij geven regelmatig een eitje bij het eten maar alleen -wat je zegt weer een eetmomentje- kan prima! Onze hond krijgt KVV en BARF, yoghurt of cottage cheese kan daar prima bij.

Om haar bezig te houden kan je haar misschien een hele appel geven, of zou ze die veel te snel ophebben? Alba is nu een kilo of 16, dus geen kleine hond meer, maar die is wel een half uur aan het pielen met een appeltje (dan ligt de huiskamer onder de stukjes appel maar die ruimt ze aan het eind weer op :)).
Een snackbal met gedroogde dingetjes erin, is misschien ook wat. Dan moet ze een beetje nadenken en 'werken' voor de extraatjes.
Door zita09
#1360116
Dank jullie gedroogde dingetjes geven we ook. Vergat ik op te noemen.
Appel in zijn geheel, het proberen waard. Yoghurt en cottage cheese, gaan we proberen! Snackbal hebben we al, ook een kong (pindakaas). En ei kan apart. Mooi! Ze zal je dankbaar zijn  :-*
Door kimkok
#1360453
Mijn hond eet ook eend en ik heb navraag gedaan bij CB en die vertelden dat je dan ook nog eendennekken kunt geven. Daarnaast heeft CB zelf allerlei gedroogde snacks.

groet, madeleine
Door Botcher
#1361494
Hallo,

Onze Micky (kruising Mechelse herder X Retreiver) had vreselijke last van jeuk.
Verder was er niets te zien, vacht was mooi en hij had geen vlooien.
Hij kreeg altijd brok van Nadico maar vanwege de jeuk zijn we 1,5 week geleden overgegaan op Carnibest lam/rijst.
De jeuk wordt volgens ons al een stuk minder en hij lijkt wel mooier als dat hij al was!
Kortom we willen hier zeker mee doorgaan.

We hebben alleen een paar vraagjes over de extra's die hij mag hebben.

Micky kreeg regelmatig wat karnemelk of biogarde, kan dit kwaad?

Knoflookpoeder (Sanal Bodyguard) toevoegen, doen of niet doen?

Ik lees vaak dat zalmolie of borageolie goed zou zijn, moeten we dit toevoegen of zit er genoeg olie/vet in Carnibest?

Extratjes: De dentalsticks e.d. gaan de deur uit, we hebben nu gedroogde lamslongetjes maar wat mag hij verder nog? Kippennekken e.d. kan dat gewoon als tussendoortje of vervangt dat dan een maaltijd en moet je dit afwisselen met andere dingen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1361506
[quote="Botcher"]
Hallo,

Onze Micky (kruising Mechelse herder X Retreiver) had vreselijke last van jeuk.
Verder was er niets te zien, vacht was mooi en hij had geen vlooien.
Hij kreeg altijd brok van Nadico maar vanwege de jeuk zijn we 1,5 week geleden overgegaan op Carnibest lam/rijst.
De jeuk wordt volgens ons al een stuk minder en hij lijkt wel mooier als dat hij al was!
Kortom we willen hier zeker mee doorgaan.

We hebben alleen een paar vraagjes over de extra's die hij mag hebben.

Micky kreeg regelmatig wat karnemelk of biogarde, kan dit kwaad?

Knoflookpoeder (Sanal Bodyguard) toevoegen, doen of niet doen?

Ik lees vaak dat zalmolie of borageolie goed zou zijn, moeten we dit toevoegen of zit er genoeg olie/vet in Carnibest?

Extratjes: De dentalsticks e.d. gaan de deur uit, we hebben nu gedroogde lamslongetjes maar wat mag hij verder nog? Kippennekken e.d. kan dat gewoon als tussendoortje of vervangt dat dan een maaltijd en moet je dit afwisselen met andere dingen?

Alvast bedankt voor de reacties.
[/quote]

Super dat je hond al stuk beter in z'n vel zit!
Karnemelk, biogarde, yoghurt kun je prima af en toe geven. Ook een rauw ei is goed.
Knoflookpoeder zou ik niet doen, ik weer niet hoe ze knoflookpoeder maken, maar lijkt mij niet geheel natuurlijk.
Dan kun je beter af en toe teentje knoflook door z'n voer doen.

Borageolie voegt niets toe, is alleen omega 6 vetten, die zitten al genoeg in carnibest.
Zalmolie, omega 3 is wel goed toe te voegen. Kan in capsulevorm, maar je kan ook 1x per week een maaltijd van vette vis geven (zalm(kop),makreel, sardientje, panharing).

Een kippennekje kun je prima een keer als tussendoortje geven.
Ga je er echt meer van geven kun je dat afhalen van de hoeveelheid voer die dag.
Andere soorten vleesbot/spiervlees kun je ook geven, voegt zelf wat toe als je juist soorten geeft die niet in de carnibest zitten.
Zou wel eerst beginnen met zachtere botten, lees bieb beginners documentatie.
Door Botcher
#1361537
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga even in de bieb lezen wat voor soort botten ik eventueel nog meer als tussendoor kan geven.
Zalmolie heb ik hier in een flesje, vondt hij over zijn brok niet lekker maar als we nu terug komen van wandelen en hij weet dat hij eten krijgt gaat hij plat door de bocht naar zijn bak voer want hij vindt het heerlijk :D.

Even iets heel anders: hoe kan ik mijn profiel aanpassen zodat ik bijvoorbeeld een foto van Micky?
Door Celicaatje
#1361622
Ik geef regelmatig een bot van de Eko slager, die heeft ook vaak lamsbotten.
Ook een lap pens valt hier goed in de smaak en een rauw ei geef ik ook wel eens.

Maar yoghurt of biogarde geef ik eigenlijk nooit. Misschien een idee voor me maar dan wel biologisch :)
Door Botcher
#1362057
Nog even snel een vraagje.

Morgen ga ik weer naar de dierenzaak om een nieuwe voorraad Carnibest te halen, toen ik daar laatst was zag ik ook dat ze geiten- en lamsoren hadden mag Micky dit hebben of is het beter om het bij rauw te houden?

Ik zag dat ze in de vriezer ook kippennekken hadden dus die ga ik sowieso meenemen.

Micky zit nu op Lam/rijst maar ik zal ook wat andere varianten meenemen voor de afwisseling, ben ook van plan om af te gaan wisselen met smuldier heb hier gelezen dat dit prima kan en het scheelt behoorlijk in de kosten natuurlijk.

Ze hebben daar ook Duck, Energique, Haakse barf, Bibi e.d. maar het lijkt mij verstandigger om het maar even bij Carnibest te houden of is het verstandig om hier ook tussen te switchen?

Alvst weer bedankt voor de komende reacties :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door