Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1361199
Hertog heeft een sterk jeukende plek op zijn heup. Ongeveer een 2 euromunt groot. Hij wil niet dat ik eraan zit, ik krijg de indruk dat het gevoelig is. Het is wat hard in het midden, kaalgetrokken en "groenig". Aan de buitendkant zit een rood grillige randje. Dit herken ik van ringworm bij een mens. Kunnen honden dit ook hebben?

Gelukkig heb ik al een afspraak deze week bij de dierenarts kan ze daar meteen naar kijken. Maar eigenlijk wil ik het NU weten. Weet iemand het? Wat is het en wat doe je eraan. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1361202
Honden kunnen het krijgen, maar hoe het opgelost wordt weet ik niet (meer) het is in ieder geval niets ernstigs, wel iets besmettelijks wat ik me herrinner.
Door Hertog
#1361205
Kleedje zit in de was. Is zoiezo geen slecht idee. Vloer dwijlen met een drupje dettol. Het ruikt hier straks als een ziekenhuis.  :D Dank je wel voor de snelle reakties. Plaatje ziet er inderdaad net zo uit als de plek. Morgen calendula kopen.
Door Mevroi Kruim
#1361375
Met een fungicide, oftewel een anti-schimmelmiddel. Ringworm, de echte, is een schimmel.
Ik zou ff bij de da langs en een goed middel vragen. Je krjgt het meestal niet zo makkelijk weg en het is behoorlijk besmettelijk dus ook uitkijken voor jezelf. Het kan slim zijn om een huidafbrabsel te laten nemen voor onderzoek, zodat je zeker weet dat je idd met een schimmel te maken hebt en gericht kunt bestrijden.
En verder zou ik proberen z'n weerstand omhoog te krijgen. De schimmel krijgt een kans omdat kennelijk z'n huid niet de goede zuurgraad heeft en niet voldoende afweer.
Door 202Spots
#1361487
Hertog schreef: weet iemand  hoe je dit het best kunt behandelen?
appel cider vinegar op 'n watten balletje doen en op de plek houden, eventueel met tape vastplakken voor 30 min.laten zitten.
Dat 'n paar keer per dag herhalen

Tea Tree Oil kan ook..
meer op:
http://www.earthclinic.com/Pets/ringworm.html

en alles waar de hond in contact mee is geweest moet gewassen worden!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1361488
Hertog schreef: weet iemand  hoe je dit het best kunt behandelen?
Insmeren met een schimmeldodende zalf, kun je gewoon kopen bij de kruidvat.
Vriendin van mij had tijdje geleden ringworm op haar been en de huisarts zei dat ze dat moest smeren, ze heeft er nu geen last meer van.
Let dus ook op met jezelf, jij kan het ook krijgen, goed handen wassen na aanraking op de die plek.
Door kim666
#1370495
Tja lijkt op ringworm,....idd met schimmeldoders tewerk gaan:
De hele hond 3 á 4 x wassen met Imaverol ( 1:50) om de 3-4 dagen
en de plek(ken ) insmeren met b.v    miconazol (Dactarin)  of ketanozol
Of om het van binnenuit te verhelpen 30 dg Nizoral tabletje,............
Door Borke
#1370715
Wij hebben iets van 20+ jaar geleden ringworm gehad bij de katten en ik had het zelf ook.
Onze toenmalige DA zei toen in de ideale situatie verbrand je alle stoffen zaken in je huis en vervang je ze niet.
in de praktijk niet praktisch, dus was alles zo heet mogelijk en berg het dan goed in plastic verpakt op totdat de ringworm helemaal goed weg is en wacht dan nog een paar weken voor de zekerheid.
Onderschat het niet, het is echt heel moeilijk om er van af te komen.

Een artikel van een kattenfokker die er last van had:
http://www.rasclubmainecoon.nl/rmc43.htm
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door