Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door GKJF
#1360140
Hallo allemaal,
Misschien vinden sommige van jullie het een beetje stom, maar ik ben gisteren lid geworden van barfplaats en nu zie ik ook dat er een medisch stukje is en ik wil daar nu toch graag een vraag stellen, ook al is het misschien niet zo heel ernstig.

Vanmiddag heb ik onze perzische kater gewassen omdat ie een beetje vies was van de diarree. We zijn vandaag over gegaan op CB. Maar goed, wassen ging redelijk, maar toen ik de föhn aan zette, raakte hij helemaal in paniek! Hij spartelde, worstelde zich los en spartelend en wel viel/sprong hij van het aanrecht. En nou zakt ie door zijn achterpootje(s?) heen. Ik dacht eerst omdat ze nog nat zijn ofzo, dat ie niet goed weet wat ie nou met dat gevoel van natte pootjes op de grond aan moet.

Maar ik ben ook bang dat ie misschien iets beschadigd/verstuikt heeft door zo in paniek van het aanrecht af te glibberen. Ik ben dan altijd gelijk ongerust en denk dat ik me ze naar de DA moet. Wat denken jullie?
Net miauwde hij ook wel een beetje zielig bij het knuffelen.

Nou ik hoop dat jullie misschien tips hebben ofzo.
Groetjes Gerrie.
Cattery de Gekehoeve
www.gekehoeve.nl
Door Loeka
#1360147
Je zou eens kunnen kijken of het aanraken van zijn achterpootjes of het misschien heel voorzichtig buigen pijnlijk is. Mijn kater heeft eens met zijn achterpoot klem gezeten tussen de muur en de radiator. Hij bleek verrekte enkelbanden te hebben. Door zijn pootjes zakken deed hij niet, wel kreupel lopen. Maar zodra je zijn poot aanraakte bleek heel duidelijk dat hij pijn had.

Door pootjes zakken omdat ze nat zijn lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Na het wassen hier heb ik dat nooit gezien. Overigens zie ik het ook niet als ze buiten in de regen geweest zijn. 
Door heleen7966
#1360152
Ik heb even op je website gekeken naar je katten. EINDELIJK weer eens perzen met een gewone neus.....heerlijk. Zijn er nog meer catteries in NL die perzen met neus fokken. Op shows zie ik alleen maar pekeface's.
Door GKJF
#1360399
Hallo.
Bedankt voor jullie reacties. En bedankt voor de complimenten over onze poezels.
Ja er zijn nog wel meer cattery's die met neus fokken, maar de keurmeesters op show keuren nog steeds op extreem plat. Ik wil misschien ook af en toe naar een show, zodat de rasstandaard misschien weer terug aangepast wordt naar hoe de pers eigenlijk oorspronkelijk hoorde te zijn. Het belangrijkste is dat de keurmeesters van gedachten veranderen. Want zolang die de extreem platte pers als rasstandaard houden, houden veel fokkers zich hier ook aan. Hoe jammer, lelijk en slecht het ook is.
Echt weer iets van de mens.........
Maar wij (en nog wel meer cattery's hoor!) doen er alles aan om mooie beneusde :biggrin2: kittens te krijgen!

Maar goed, gisteravond toch maar even met Moos naar de dierenarts geweest en de dierenarts dacht dat zijn rug een oplawaai had gekregen van het vallen en daardoor het ruggenmerg/weefsel niet meer goed zat. Dus kreeg hij een prikje tegen de zwelling.
Dat heeft geholpen, want vandaag loopt hij alweer gewoon. Maar hij zit nog niet lekker in zijn  vel hoor. Hij wil dan aangehaald worden, maar dan opeens tijdens het aanhalen duikt ie weg alsof ik hem net een mep geef ofzo. En dan moet ie aan mijn hand ruiken en ook dat dan eigenlijk weer niet. En veel mauwen. Nu ligt ie buiten in de ren in het zonnetje. Hoop dat het gewoon met wat pijn en ongemak te maken heeft en dat het vanzelf weer over gaat.
Ik maak me dan altijd zo'n zorgen....
Door verwonderd
#1360607
Anders maandag weer naar de da  ;) sterkte hoor!

Btw: Heerlijk, mooie persjes!! zei de Norenfan  ;) (die ooit zelf een zwart persje gehad heeft  ;) )

En keurmeesters die keuren op extreem plat.  ::)  Net als bij noren extreem recht  ::)
Door GKJF
#1361266
Zo, nou alles gaat weer goed met Moos hoor.
Hij is weer helemaal het mannetje.

En ze doen het goed op de CB!! Niet te geloven. En de vier kuikens liggen te ontdooien op een bord in de oven (die staat uit, maar daar moeten ze in, anders ben ik bang dat ze bevroren opgegeten worden.....). Ik heb net even gevoeld hoe ver ze al waren en hield er voor de grap eentje voor de neus van Moos, maar zijn ogen werden groot en hij graaide het beest zo uit mijn handen! Ik moest hem in zijn nekvel pakken en een beetje schudden voordat ie em met pijn en moeite los wilde laten!
Dus Moos is echt een wolf in schaapskleren hoor. Hij ziet er zo schattig uit en is liever lui als moe, maar in hem schuilt nog een heus roofdier. Geweldig om te zien. Ik denk dat het dus wel goed komt met de kuikens als avondeten ;D.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door