Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door helga3274
#1359791
Hallo, wij hebben een chowchowpup van bijna 4 maanden. Toen we ze pas gekocht hebben, kocht ik (verplicht)in de kennel een zak DENKADOG, wat ze 's morgens en 's avonds moest eten, aangelengd met warm water, 's middag moest ze dan Hill's korrels (puppy) krijgen. Ik heb dat dus een paar dagen gedaan en de hond had constant diarree.
Ik ben zelf overgeschakeld naar verse bereidingen... Ik gaf de hond enkel 's morgens nog Denkadog en de andere 2 maaltijden gaf ik zelfgemaakte bereidingen zoals gekookte rijst met kip,met rund, met eend en de groenten zoals witloof, spinazie en worteltjes....en af en toe eens Hils korrels. In de puppyschool hoorde ik voor het eerst van Duck en Kivo voeding. Op de dagen dat ik werk krijgt de hond 2 voedingen en de andere dagen 3  voedingen per dag...
Nu krijgt onze hond 's morgens (6u)af en toe wat yoghurt met banaan of ander overrijp fruit , soms ook oud brood,daarna rond  7u15 afwisselend Duck compleet, Duck lam/rijst , Kivo (kip/vis) en Kivo (rund), rond 16u15 verse soep,en dan rond 18u nog wat vis of kip of met de groenten die ik voor ons bereid...
Ben ik eigenlijk goed bezig ?
Door ibbi
#1359921
welkom op barfplaats  :)

hoeveel krijgt hij van het kvv ( Duck/Kivo ? )
want als ik zo je berichtje lees lijkt het alsof hij héél veel groenten krijgt.
gekookte rijst en brood zou ik niet geven, en zoveel groenten is ook niet goed voor een vleeseter  ;)
als de voedingen compleet zijn zou je kunnen kiezen om er iets naast te geven voor z'n tanden.
stoppen met de brokken en alleen kvv geven, of gedeeltelijk met barf aanvoeren.

controleer of de Duck en Kivo ( ik ken beide niet ) wel een natuurlijk calciumbron hebben - van vleesbot dus,
dat is super belangrijk voor je opgroeiende pup!

beetje yoghurt 1 x per week en stukje fruit is ook goed, maar niet iedere dag,
als je het topic 'barf voor beginners' gaat lezen, kun je de juiste verhoudingen vinden en alle info
die je nodig hebt.
en meer vragen stellen mag natuurlijk altijd!  :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1359928
Vindt het een goede zet dat je zelf bent gaan nadenken dat zelf bereiden veel beter is dan brokken!!
zijn zoals ibbi ookal zei wel dingen om mee rekening te houden.
kvv kan een goede basis zijn, al zou ik voor een opgroeiende pup zeker 1 kiezen met natuurlijke calciumbron.
De soep zou ik ook achterwege laten, dan kun je die maaltijd beter vervangen door kvv.
Als dat zelf samenstellen je bevalt, zou ook nog kunnen overwegen op barf over te gaan.
Hierover en ook over kvv staat hier veel info.
Door helga3274
#1360349
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Met de brokken ben ik na de eerste week al gestopt. Ik heb de pagina's die jullie vermeld hebben, afgeprint en ga ze straks eens zorgvuldig lezen.

Ter info : KIVO is een unieke samengestelde diepvriesmaaltijd met als voornaamste ingrediënt en belangrijkste bron van hoogwaardig eiwit: kip. Dit aangevuld met goed verteerbare groenten, granen, vetten, vitamines en mineralen.
KIVO is een zuiver natuurproduct dat alle essentiële voedingsstoffen bevat wat Uw hond dagelijks nodig heeft.
Vers (diepgevroren) vlees, aangevuld met goed verteerbare granen en mineralen
zie site :http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm

Duck : zie http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... id=29&id=1
Onze hond krijgt Duck compleet en Duck Lam/rijst
Door lightning
#1360355
nou zo zuiver is kivo de laatste tijd niet meer hoor ;) maar wat goed dat je over bent op de vervlees
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door