Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1360985
Chendo heeft behoorlijk jeuk. Vlooitjes heb ik niet kunnen ontdekken maar ik heb hem voor de zekerheid wel een pipet gegeven. Dat maakt dus geen verschil.
Hij heeft veel jeuk op z'n kop en op zijn rug, een stukje van zijn staart af. Hij bijt daar behoorlijk.
Waar ik hem ook aai, hij begint meteen te krabbelen of te "vlooien".
Zou het kunnen zijn dat hij een te droge huid heeft? Ik kan geen schilfertjes ontdekken.
Zou het er aan kunnen liggen dat zijn vacht begint te groeien? Ik weet het eigenlijk niet.
Door tt-tjes
#1361040
chamourel schreef: kan je als je met je vingertoppen over die plekken gaat schijfjes (platte bultjes voelen) ??
Nee, dat is het nou juist, hij heeft een heel gaaf huidje, geen bultjes, korstjes of wat dan ook.
Wat zouden dat voor platte bultjes moeten zijn dan? Zitten daar mijten onder of zo?
Truus schreef: Geen verstopte anaalklier? Dan hebben ze behoorlijke jeuk en kan over het hele lijf.
Donderdag ben ik bij Maarten Kappen geweest en die heeft zijn anaalklieren nog uitgeknepen, er zat bijna niets in, dus dat kan het volgens mij ook niet zijn.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 12 sep 2009, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#1361158
vanaalst schreef: geef je vis of visolie capsules?
iets veranderd in het eten?
ander poetsmiddel of ander wasmiddel waarmee de kleedjes worden gewassen?
Door tt-tjes
#1361265
Lil schreef: ander poetsmiddel of ander wasmiddel waarmee de kleedjes worden gewassen?
Alles van de honden wordt met neutral gewassen, nooit iets anders.
Door tt-tjes
#1361267
vanaalst schreef: geef je vis of visolie capsules?
iets veranderd in het eten?
Heeft ie allebei nog niet gehad, ik zal eens met visolie beginnen, misschien dat dat iets helpt.

Hij krijgt eigenlijk nog steeds hetzelfde, energique met kivo, aangevuld met een kippennekje, eendenekje of kwartel. Iets anders heeft hij nog niet gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1361862
Ik liet toch echt een keer ter ondervinding die Kivo een week of wat achterwege. Volgens mij heb jij genoeg in je vriezer liggen om dat Kivo-gaatje gezond mee op te vullen.
De BARFkarkassen die je geeft zijn prima voor een pup en geven op het gebied vleesbot al een prima afwisseling. Visje erbij, spiervleesje erbij eventueel nog wat orgaan, ligt eraan hoeveel Energique je geeft en dan gaat je kleine terrorist niks te kort komen.
Door m008
#1362286
toen mijn hond erg aan het krabben was, heb ik de jeukende plekken ingesmeerd met calandulan (zo schrijf je dat geloof ik) creme. Dit is homeopatische creme die helpt om de huid sneller te herstellen. Er komt zeg maar nieuwe huid voor terug. Haar jeuk was toen over.
Bij haar had het te maken dat ze een keer een korstje heeft gehad, hier aan gekrabt heeft en op die manier de huid gevoelig gemaakt, waardoor het bleef jeuken, waardoor ze weer meer ging krabben, wat alleen maar meer jeuk opleverde... een vizieuze cirkel dus..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door