Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1360328
Ik heb weer een vraag  :)

Ik heb me een beetje in zitten lezen over chlorella, spirulina en psyllium vezels. Aangezien Kay de laatste tijd nogal wat darmklachten heeft (diarree, slijmerige ontlasting), wil ik me wat meer verdiepen in dat soort zaken.

Welke chlorella kan ik beter gebruiken? Ik zag op http://www.chlorella-alg.com/ dat ze chlorella uit Korea, USA en Japan hebben. Wat is het verschil hierin? En zit er nog veel verschil in de poeder of de pillen?

Waar is spirulina precies goed voor? Heeft het een heel andere werking dan chlorella?

En dan de psyllium vezels.. Ik had gelezen dat dit ook goed kan zijn tegen diarree, maar hier werd gesproken over psyllium husk. Is dat hetzelfde?

Aangezien ze op http://www.chlorella-alg.com/ eigenlijk zo'n beetje alles wel hebben wat ik zou willen proberen leek het me handig om het hier te bestellen. Maar is de prijs ook echt zo gunstig als zij beweren? Ik heb namelijk totaal geen idee wat dit in een winkel zou kosten.

En als ik dan toch mijn hond-apotheekje aan het samenstellen ben. Zijn er andere dingen die handig zijn om in huis te hebben?

Vind het allemaal erg interessant!  :) Niet alleen voor Kay, maar ik ga zelf ook maar het één en ander proberen!  ;D
Door Femke
#1361043
Chlorella is heel goed voor de darmen. Ik zou niet meteen 3 verschillende middelen gaan inzetten, en zeker niet middelen die zo direct op de darmen werken als chlorella en psyllium vezels.
Ik geloof dat ik in jouw geval eerder zou kiezen voor chlorella en een goed probioticum. Psylliumvezels nemen enorm veel vocht op, daarom binden ze de ontlasting wat zowel goed is bij diarre als obstipatie. Je moet ervoor zorgen dat je hond hierbij veel drinkt anders wordt de ontlasting knetterhard en kan zelfs verstopt raken (omdat de vezels bij gebrek aan water het water uit de ontlasting aantrekt.
Ik geef psylliumvezels alleen bij spuitpoep.

Ik koop zelf altijd een grote pot chlorella van Bloem, maar volgens mij is chlorella-alg wel goedkoper.


edit: het verschil tussen chlorella en spirulina is dat het eerste een zoetwateralg is en het tweede een zoutwateralg. En dit kan betekenen dat er in spirulina wat jodium kan zitten.
Laatst gewijzigd door Femke op za 12 sep 2009, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#1361254
Bedankt!
Ik was ook niet van plan om alles tegelijk in te zetten, maar ik vind het gewoon leuk om m'n apotheekje uit te breiden. Dan ga ik in ieder geval voor de Japanse chlorella. En wat voor goed probioticum zouden jullie dan adviseren?
Wbt de diarree gaat het al een heel stuk beter. Kay kon niet tegen parelhoen en nu ik daarmee gestopt ben is de diarree ook over.
En waar kan ik meer informatie vinden over het opbouwen van chlorella? En zou ik dat voor mezelf ook op die manier kunnen doen?
#1368494
*Kay* schreef: Bedankt!
Ik was ook niet van plan om alles tegelijk in te zetten, maar ik vind het gewoon leuk om m'n apotheekje uit te breiden. Dan ga ik in ieder geval voor de Japanse chlorella. En wat voor goed probioticum zouden jullie dan adviseren?
Wbt de diarree gaat het al een heel stuk beter. Kay kon niet tegen parelhoen en nu ik daarmee gestopt ben is de diarree ook over.
En waar kan ik meer informatie vinden over het opbouwen van chlorella? En zou ik dat voor mezelf ook op die manier kunnen doen?
Iemand??? :) :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door