Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thirza
#1357347
Door allergiën heeft Oso zijn neus verstopt. Hij probeert zelf zijn snot weg te wrijven maar dat lukt niet voldoende. Overdag gaat het nog maar als hij slaapt wordt hij regelmatig wakker, alleen maar om zijn snot weg te wrijven.
Zijn er mogelijkheden om het wat vloeibaarder te maken zodat dit gemakkelijker uit zijn neus komt?
Door Reiki
#1359834
Zout water oplossing in een vernevelspuitje. Je kunt ook fisiologisch zout gebruiken, dat is iets minder scherp. En ik geef mijn dieren MMS als ze zich niet zo lekker voelen.

Monique
Door Borke
#1361102
Thirza schreef: Door allergiën heeft Oso zijn neus verstopt.
Om wat voor allergie gaat het hier en hoe heb je die tot nog toe behandeld?

Voor mijzelf gebruik ik Nisita neuszalf (zonder recept verkrijgbaar in de apotheek) en dat breng je aan met je pink of met een wattenstaafje.
Als je hond dit toestaat dan zou je het met een wattenstaafje kunnen proberen.

Verder kan je mogelijk iets aan de slaapplaats doen.
Wat is de slaaphouding van je hond en waar slaapt hij (mand, kleed, kussen?)
Door Oso-Bayou
#1361527
Borke schreef: Om wat voor allergie gaat het hier en hoe heb je die tot nog toe behandeld?
Vermoeden is huisstofmijt, want toen de da dacht voedselallergie ben ik meteen overgegaan op barf.
Vanaf ik op barf overgestapt ben heeft hij nooit meer diarree of gal spuwen gehad, daarvoor 1x per 6 weken, lekker een vrolijke hond.
Zijn snotneus (dus geen loopneus) is niets verbeterd, dus zoek ik het in de minder beinvloedbare allergien. Oso laat niets in zijn neus stoppen of aan zijn neus komen, maar ik ga uitproberen als het aan zijn neus komt hoelang ik hem vastgehouden krijg voordat hij het wegveegt.

Bedankt voor de tip.
Door Oso-Bayou
#1361531
Mevroi Kruim schreef: En heeft de da in z'n neus gekeken om te zien of het niet bv een poliep is, of een gras-aar, of kennelhoest?
Zal da ernaar laten kijken.
Heb daar zelf nog niet aan gedacht. :doh: :doh:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door