Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yennah08
#1360907
Ik heb een zwitserse witte herder en ze krijgt nu al een aantal weken kvv en nu begint ze opeens heel veel te verharen. Dat is nu toch wel een beetje de tijd ervoor maar zoveel gelijk is volgens mij niet normaal. Ik kan er hele plukken haar uithalen. Heeft iemand dit soms ook gehad ?   
Door Too
#1360920
Volgens mij gebeurt dat wel vaker, dat de 'normale' rui [eenmalig] wat sterker is na t starten met kvv/vers.. je krijgt er een prachtig nieuw vachtje voor terug  ;)
Door yennah08
#1360992
ben er ook een beetje bij gaan barfen dus kvv en barf. Bij een witte herder is het zo dat hij van sommige voeding ook kan verkleuren.  Dat zou natuurlijk jammer zijn. Vooral met sommige soorten brokken is dat zo. Dus afwachten tot ze helemaal verhaard . Ik hoop dat ze haar mooie witte vacht houdt. :)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1361013
Het kan een reactie zijn op het voer, het ontgiften. Maar kan ook deze periode zijn
Ik heb hier nu ook 1 bordercollie lopen die even helemaal "kaal" is. De andere 3 haren ook wel wat uit, maar eentje heeft het enorm.
Door yennah08
#1361189
ja, daarom zeg ik het is afwachten tot ze helemaal verhaard is en misschien heeft ze dan ook wel een mooiere vacht. Heb nog contact gehad met de fokster en die zei dat een paar van haar honden ook zo aan het verharen zijn dus het is er ook de tijd voor. :)
Door Celicaatje
#1361627
Niet helemaal te vergelijken mss maar 1 van mijn katten heeft dat ook sinds ik vers voer. Maar dan wel met periodes. Er liggen dan hele plukken maar kale plekken kan ik niet ontdekken. En zo ineens is het weer weg.
Ik denk niet dat het kwaad kan maar je zou eens wat anders kunnen proberen, ik weet niet wat je nu geeft?
Misschien is het toch ene reactie op een bestanddeel in het voer?
Door yennah08
#1361784
ik geef nu kivo compleet en af en toe de kip/pens of de runder- of visversie. Ben ook een beetje aan het barfen met af en toe es een kipkarkas of kippennekken. Wat er te krijgen valt. Maar ik weet nog niet zo goed de weg waar ik vlees kan halen. Ik woon in zeeuws-vlaanderen (zeeland). De vrouw waar ik de kivo haal heeft wel wat barfvlees zoals de kippen en soms ook vuile pens en kopvlees.  ???
Door Rachel
#1365326
Onze boxer heeft precies het tegenovergestelde! Hij verhaarde bijna het hele jaar door en had een erg doffe vacht. Nu na 1 week Barfen, (hier en door aangevuld met KVV omdat ik nog niet alles in huis heb) is het ruien over en heeft hij een prachtige glans!! Ik vind dat ongelofelijk al na een week vers voer.
Mede hierdoor ben ik compleet om voor BARF! Ik probeer mijn vrienden / hondenbezitters ook al over te halen maar de meeste vinden het maar vies  >:(

p.s. tips kan ik je niet geven, want ik ben zelf nog maar een beginner!
Door yennah08
#1366038
ja, ik vind het al raar dat er nog haar opstaat. ze heeft ook geen kale plekken of zo maar als ik haar borstel heb ik gelijk een hele bodem van de vuilcontainer vol. Denk idd dat haar vacht in 1 keer verhaart. ze eet wel steeds alles lekker op. een enkele keer heeft ze toch nog wel diaree maar veel minder dan met die brokken. die moet ik niet meer. wat kan ik haar geven van vlees als ze toch diaree heeft?

groetjes Ada
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1366058
Als ze met regelmaat diarree blijft houden dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat het merk wat je nu geeft toch niet helemaal lekker valt bij haar. Een ander merk proberen zou dan op den duur meer zoden aan de diarreedijk zetten dan kunst en vliegwerk inzetten.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1366333
okugest  van vsm kun je gewoon halen bij de apotheek , zelf heb ik m gehaald op recept van de huisarts ( en voorniets :biggrin2:
ik geloos dat de tabletjes 5 of 6 euro kost .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door