Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1360522
Dag allemaal

We zijn net begonnen met het trainen dmv de clicker (ons hondje, een boerenfox teefje, is 10 maanden oud) en we hebben al gemerkt dat het (in het begin?) behoorlijk hard gaat met de beloningen. Ons hondje is niet erg speeltjes-gericht dus de beloningen zijn vooral voertjes.

Ze krijgt kvv en als beloning gebruikten we tot voor kort voornamelijk stukjes rodi-worst, restjes brokken en ook wel allerlei andere versnaperingen (uit de dierenwinkel, liefst enigszins "verantwoord" zoals proline spullen) die nog gemakkelijk klein te maken zijn.

Omdat het er naar uit ziet dat ze, door deze trainingen, meer beloningen nodig gaat hebben wil ik ook andere dingen gaan geven dan bv de rodi worst. Deels ook omdat ik het idee heb dat ze er anders over 2 weken niet zo veel meer aan vindt en deels ook omdat me wat afwisseling sowieso niet verkeerd lijkt

Ik heb al veel over het drogen van vlees op dit forum gelezen maar ik heb een beperking in mijn armfunctie en het in stukken knippen/snijden van rauw vlees gaat me niet goed af. En alhoewel sommige vleessoorten wel in stukken te koop zijn (kip) zijn dat toch nog steeds vrij grote stukken. Het is immers een klein hondje...

In hoeverre is het schadelijk voor een hondje om het vlees niet rauw maar in een andere vorm te krijgen?
bv gekookt of gebakken?

Bewerkt vlees kan ik veel gemakkelijker "snijden" (of uit elkaar plukken) en gebakken heeft ook nog eens het voordeel dat ik restjes kan gebruiken die overblijven bij het koken (we kruiden het vlees niet maar gebruiken wel bakboter dat ook wat gekruid/zout is).

ik weet dat de voedingswaarde achteruit gaat bij het bewerken maar omdat het beloningen betreft vind ik dat niet zo'n probleem. Mijn vraag is meer of het slecht is?

met dank, Anjo
Door Celicaatje
#1361649
Ik zie wel eens van die gedrooge visjes in de winkel liggen voor de kat, zou dit een optie zijn?
Zoek zelf ook iets wat ik makkelijk mee kan nemen om 1 van mijn honden te belonen (beschadigde herder met een vervelend verleden). Wil haar heel graag weer vertrouwen geven en door te belonen met lekkers is een optie. Ze komt vanuit het asiel...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door