Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wenche
#1360359
Loki heeft in april dit jaar verstopt gezeten, heeft toen een catheter gehad en is overgezet of S/D, nu op C/D.... Gister ben ik met hem naar de da geweest en blijkt dat ie weer een ontsteking heeft, in de blaas of nierbekken... de da kon daar niks over zeggen zonder urine onderzoek en gezien het feit dat ik bij Loki geen urine op kan vangen (hij plast absoluut niet zonder grit in de bak, als ie al op de bak plast...)

Hij heeft nu een antibioticuminjectie (convenia als ik het goed zeg, 14 dagen werkzaam)  gehad en een pijnstiller (ook injectie) en blaasverslappers (spasmoglucinol comprimes) daar moet hij 2x daags 1 tablet van... En de tip veel blik/natvoer te geven...
Nu weet ik dat jullie liever zien dat ie vers eet, maar gezien het feit dat ie moet eten en dus absoluut (nog) geen vers wil, lijkt het me tot ie weer opgeknapt is de beste oplossing om hem toch maar brok en blik te geven (zodat ie weer even aansterkt)

Zijn er nog dingen die ik ter ondersteuning kan geven? (ik las al iets over blaas en niercompositum van groene os)
Ben nu alvast aan het kijken hoe ik hem als hij zich beter voelt over kan zetten op vers en wat ik er dan bij kan geven om te zorgen dat ie niet weer een ontsteking krijgt...
Door ibbi
#1360382
was slimmer geweest als hij in april al overgezet was  ;)
zou nu wel stoppen met de brokken! geef dan alleen blikvoer. meng dat nog met wat water.
dan kun je na een paar dagen langzaam beginnen te mengen met kvv en hem zo iig op kvv overzetten.

als de urine verzuurt moet worden kun je een beetje appelazijn toevoegen.
er zijn van die plastic korreltjes om in een kattenbak te doen, om de urine op te vangen - anders zijn blaas aan laten prikken als hij vol zit ... er zal toch urine onderzoek gedaan moeten worden wil je weten hoe of wat, wat voor kristallen zitten erin. en dan kun je daarnaar handelen.

wat je verder kunt geven voor z'n nieren heb ik geen ervaring mee.
sterkte!!
Door wenche
#1360386
gister bij de da had hij helemaal geen blaas... En opvangen met katkor werkt ook niet... Hij vertikt gewoon op de bak te gaan dan... (ik moet ook altijd hetzelfde grit, anders gaat het ook fout)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door