Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1359360
Hai hai,

Weet iemand misschien een goed alternatief voor Carnibest of eigenlijk Bandit nierdieet? Nicky is heel ernstig ziek met hart en nieren en moet een goed dieet hebben. Brokjes eet ze niet (al heel lang) en ook blikvoer liet ze op gegeven moment staan. Carnibest lust ze wel, maar is niet voor de nieren helaas en Bandit kan ik hier in de regio niet krijgen het nierdieet al helemaal niet!

Ik weet niet meer wat ik nu aan voer moet halen en het is in dit geval wel heel urgent... het moet niet zo zijn dat Nicky alsnog overlijdt, omdat ik niet aan het juiste voer kan komen wat zij ook lust en eet...  ik heb Bandit gevraagd, maar die zitten niet in deze regio en gezien alle kosten al nu, kan ik niet ook nog heen en weer gaan rijden helemaal naar Otterloo voor voer.

Carnibest lust ze, maar ik moet voer hebben wat overeenkomt daarmee alleen dan zeer laag fosforgehalte e.d. (echt op nierfalen gebasseerd dus). Ik zit al te twijfelen of ik niet weer blikvoer moet gaan proberen van dieetvoeding... maar eigenlijk wil ik dat juist niet meer en ik weet ook niet of zij dat nu ineens wel weer zal eten en voor hoe lang EN ik heb het er niet zo op dat daar waarschijnlijk ook weer granen e.d. in zullen zitten... (op dit moment en sinds 2 weken eet ze alleen de carnibest)

Iemand nog tips qua voer? Is er bijvoorbeeld nog ander kvv (zelfde samenstellingen als Carnibest en Bandit, liefst ook qua smaak en idee) dat beter verkrijgbaar is in nierdieet? Helemaal zelf samenstellen in dit geval zie ik ook niet zitten en daarbij ben ik dan ook bang dingen te missen of teveel te doen of over het hoofd te zien enz enz... en in Nicky's geval is het dus wel noodzaak dat het echt goed samengesteld voedsel is....

Help?


Ter volledigheid van dit topic, - scheelt terug zoeken - hierbij ook nog even de uitslagen van haar bloed e.d.

* Bloeddruk: is goed (130-140)
* Hartslag: viel nu ook mee met 190 (in stress situatie)
* Echo hartje: erg dikke hartwanden en linker boezem is een keer zo groot als de aorta opening. Deze horen nagenoeg even groot te zijn, dus een erg vergroot hartje. Dat komt omdat het hartje erg hard moet werken om voldoende bloed rond te pompen. Dit houdt weer in veel kans op fatale bloedpropjes  :'( )
* En tot overmaat van ramp, een rotte of ontstoken kies bovenin achterste kies....

* Granulocyten binnen normen
* Hematocriet binnen normen
* Lumfocyten: te laag 1.4 (normaal is 1.8-7)
* MCH binnen normen
* MCHC binnen normen
* MPV: te laag op 8.7 (normaal is 12-18)
* Trombocyten: te laag op 183 (normaal 200-500)
* Erythrocyten binnen normen
* rode bloedcellen binnen normen
* Leucocyten binnen normen

UREA: slechte nierfunktie
CREA: Verminderde filtratie van het bloed door nieren

GLU: geen suikerziekte

* Ureum (BUN): Veel te hoog op 53.5 mmol/L (normaal is 4.9 - 11.9) !!!
* Glucose binnen normen
* Alk. Fosfatase: te laag zoals ik het zie/lees -50? (normaal is 0-123)
* GPT (ALT): binnen normen
* Kreatinine: zo hoog had hij niet eerder gezien op 700 umol/L (normaal is 80-180) !!!
* U/C: 76 (ik weet niet wat dat inhoudt, staat geen mini- of maximum bij)

*  Hij geeft ook aan HCM ivm hartje.

* Fosfaat: te hoog 2,68 (norm is 0.86 - 2.26)
* Calcium: 274 (norm is 215-325)
* Tot. Eiwit 75 (binnen normen van 52-77)
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op zo 13 sep 2009, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#1359811
Hitam schreef: Dan neem je Carnibest en doe daar wat extra vet door. Schapen/rundervet. Dat verlaagd het eiwitgehalte.
En in versvlees zit doorgaans al minder fosfaat dan in brok. Als je het poeder er ook nog overheen doet komt het helemaal goed.
Hai hai, oh dat kan ook? Zal dat in haar geval dan ook voldoende effect hebben, aangezien haar waardes zo absurd hoog liggen ed. Ik heb overigens gisteren wat Hills meegenomen om iig even te proberen (blik) dat lust ze ook, alleen is het een stuk duurder uiteindelijk en eigenlijk was ik net blij dat ze rauw vlees lust en at.

Ik heb net geprobeerd het infuusje aan te leggen. Ik weet niet wat ik nu moet, want ik kan het (nog) niet... we zaten helemaal klaar, infuusje wat opgewarmd in water, klein beetje de buis vast laten doorlopen (ik vind luchtbelletjes eng, al schijnt het onderhuids geen kwaad te kunnen), ik pakte de naald, dopje eraf, pakte Nicky's nekvel... tien keer voelen waar ik nou het beste kon prikken zonder de kans te hebben dat ik een spier raak ofzo.. ik druk de spuit ertegenaan en voel die weerstand  :o ik dacht niet zeuren ietsje doorprikken tot hij erin zit  8) Nou... not! Hahah... ze keek mij ineens aan van dacht jij te gaan doen??  ??? En omdat ik die tegendruk voelde, durfde ik niet door te drukken.

Vervolgens werd madam heel levendig en ging aan de paal krabben, rondlopen, mauwen dat ze naar buiten wil, even naar boven en weer naar beneden, wil niet rustig op de bank liggen, weer wat eten enz... nu ligt ze eindelijk weer rustig op de bank, maar ik durf niet meer. Na de eerste poging begon ik zo te trillen  :-[

Bij de DA lijkt het net of ze niks doorheeft, maar zodra ik de naald alleen al tegen de huid aan had om hem erin te doen keek ze al verschrikt... ze zal mijn kriebels ook wel voelen misschien, maar die kan ik niet wegdenken haha.. ik weet niet hoe ik dit moet doen en durven... Ik ken ook niemand die kan helpen of er ervaring mee heeft en geld om het om de dag te "laten" doen heb ik niet ... brrrr...
#1360053
Nicky voelt waarschijnlijk jouw onzekerheid en dat maakt haar ook onzekerder. Je voelt wel dat je door de huid heen prikt en dan gaat het vanzelf. Heb je geoefend bij de dierenarts? Anders nog een keertje een afspraak maken om te oefenen. Het is echt heel gemakkelijk.
Je kunt trouwens ook oefenen op een sinasappel, dat voelt ongeveer hetzelfde.
#1360388
Ik denk dat je gelijk hebt, maar het lukte helaas niet.. ik heb de kliniek gebeld en uitgelegd dat ik het ca. 7 keer heb geprobeerd, maar niet kon doordrukken of dat ze wegsprong. Gelukkig was de assistente zo lief om aan te bieden het te doen. Als ik einde van de dag kwam, kon zij het zelf even doen als service. Ik was helemaal opgelucht en Nicky heeft weer vocht gehad. Ze heeft ipv 1/3e de helft gedaan en dan hoef ik maandag pas weer te komen en doet ze het nog een keertje. Onwijs lief, want officieel kost het 20 euro p/keer als ik het daar laat doen.

Nu maar hopen dat ik maandag dan ook met de Fortekor mag starten. Dat kon pas als ze een paar keer vocht had gekregen zeiden zij ivm haar uitdroging.

Ook zij de assistente nog dat het niet heel gek was dat ik er moeite mee had, omdat de huid wat taaier is nu door de uitdroging. Ze moest zelf ook 2x prikken om er goed door te komen. Vieuw.. lag gelukkig niet helemaaaaal aan mij haha.. ik zag wel dat zij verder naar achteren pakte trouwens. Ik deed het ongeveer boven de schouders in het nekvel, zij pakte net onder de schouders het vel, misschien zit daar ook nog verschil in(?).

Nicky at goed van de Hills natvoer.. vandaag eet ze er weer weinig van dus ik denk dat ik ook ga kijken wat voor "rundervet" ik moet hebben en waar ik dat kan krijgen... of zit dat gewoon aan een stuk vlees vast? Ik zag dat bij Carnibest het fosfaatgehalte op ca. 45 zit... ik weet alleen niet of dat idd laag is of misschien toch wat hoog voor haar.

Maar gezien jou kennis en ervaring neem ik het van je aan als jij zegt dat dat ook kan met wat vet en die poeder  :) Dus mocht ze die Hills nu toch laten staan, dan haal ik weer carnibest uit de vriezer.

Haar fosfaat was wel te hoog, maar niet zo schrikbarend als het ureum en kreatinegehalte... Hij gaf aan dat het tussen de 86 en 226 mag zitten en zij zit op 268. Haar calcium was goed (ik weet niet of dat kan komen omdat wij een waterverzachter hebben... die haalt de meeste kalk uit het water). Zij zeiden dat het enigszins nog wel apart is dat haar ureum en kreatine zo torenhoog zijn, terwijl calcium goed is en eiwit, het fosfaat is wel te hoog, maar niet in verhouding met die andere te hoge waardes.

Heb jij enig idee waar dat mee te maken kan hebben?

Liefs Es
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op za 12 sep 2009, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#1360947
Hitam schreef: Dan neem je Carnibest en doe daar wat extra vet door. Schapen/rundervet. Dat verlaagd het eiwitgehalte.
En in versvlees zit doorgaans al minder fosfaat dan in brok. Als je het poeder er ook nog overheen doet komt het helemaal goed.
Ze was vandaag weer even speels, als normaal  :fotty:...Haar vacht is nog steeds wat plukkerig   :curlers:, maar wel veel minder dan een aantal weken terug. Ik ga er vanuit dat dat een goed teken is ook...  ik was haar aan het borstelen, vindt ze heerlijk  :kitty:, en madam begon te worstelen met de borstel hahahah.... Haar huid gaat nog iets langzaam terug vind ik, maar al veel soepeler en sneller als een paar dagen terug voor de infuusjes. Zo te zien neemt haar lichaam het nog goed op, want ik kan geen waterzakjes of extra spierballen meer ontdekken... ook haar hangbuik is leeg (zit geen vocht in) gelukkig  :thumbup:



RUNDERVET:

Ik kan bij de slager rundervet ophalen maandag!   :flowers: Heel erg bedankt voor die tip!! Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik barfplaats niet was tegen gekomen... ik heb nu iig het gevoel dat ik zelf ook nog "iets" kan proberen en doen voor haar..  ik zou het erg prettig vinden als ik haar de Carnibest kan blijven geven. Toch een beetje barf, maar dan kant en klaar  :bigwink: Dus maandag haal ik na de kliniek gelijk het rundervet op. Verder krijg ik hopelijk dan de fortekor mee, en .. hopelijk helpt het haar.

Ik moet in Nicky's geval alleen natuurlijk ook nog rekening met haar slechte hartje houden  :confused1: (daardoor heeft ze weer kans op spontane fatale bloedproppen) dus ik vroeg mij af of jij een indicatie weet van hoeveel rundervet ik er per portie door kan/mag doen of misschien zeg je 1x per dag maar of... ? Ik weet namelijk niet of je er ook teveel door  kunt doen (is in haar geval misschien dan weer slecht voor haar hartje  :confused1: of kan dat geen kwaad?

Momenteel eet ze 2x per dag (ik probeer vaker te verdelen) en ik wil dus heel graag weer de carnibest gaan geven, omdat ik toch een goed gevoel heb over het verse voer en daarbij heeft ze sinds gisteren alweer de neiging om de Hills te laten staan, gekke is wel als we haar er dan tien keer weer bij zetten, dan neemt ze wel tien keer weer een paar hapjes ervan.. en soms spuugt ze zo weer een hapje uit na er even op "gekauwd" te hebben van die Hills  :doh:... net of er iets door dat Hills zit wat ze niet lekker vindt..
iig van de Carnibest had ik het over, per portie/bordje is dat ca. 62 gr. carnibest (totaal ca. 125 p/dg). Soms verdeel ik het over 3 keer, als ik merk dat ze van de eerste portie niet alles eet of als ik merk dat ze al vroeger honger weer heeft.

Uitgaande van die 2x even... welke hoeveelheid moet ik ongeveer aan denken qua rundervet?... moet ik daar bijv. een theelepel doorheen doen of zelfs een eetlepel of minder/meer?



UREUM NAAR BENEDEN BRENGEN MET VSM?:

Verder las ik iets van iemand hier op Barfplaats (oud topic) ivm te hoog ureum gehalte welke net zo torenhoog lag bijna als van Nicky, weet jij of onderstaande idd kan helpen en of het geen kwaad kan ivm dat het humane middelen zijn?:  Solidago Virgaurea en Lespedeza Sieboldi, beiden in D6 potentie van VSM. En dan 2/3 granules van beiden in wat water oplossen.



LACTULOSE/DUPHOLAC - bij harde ontlasting en verlagen van ammoniak - ...
NODIG OF OVERBODIG?:


Ook heeft Nicky harde drolletjes.. maar ik heb geen idee of dat normaal is en of ze er last van heeft. Ik zag namelijk ook iets staan van Lactulose/Dupholac, en dat dat tevens ammoniak verlagend werkt.
Ik weet niet of het zin heeft om daar iets van te geven ook... Als de ontlasting te dun zou worden is het natuurlijk weer niet goed voor haar vochtgehalte lijkt mij, maar als het ammoniak verlagend werkt zou dat wellicht weer kunnen helpen tegen het ammoniak in haar bloed, wat haar uiteindelijk ook vergiftigd omdat de nieren het niet kunnen wegwerken toch??

Hoe weet je of de ontlasting echt wat te hard is? En zou dit dan een idee zijn om wat van te geven? En daarbij.. hoeveel/weinig mag je dan geven, want bij een kat zal het tig keer versterkt werken gezien haar grootte en de grootte van een mens :g:



IVM FORUM:

pfff...  :sorry: :sorry: voor alle vragen  :shy:, maar om te voorkomen dat ik tig berichten plaats probeer ik zoveel mogelijk in 1x neer te zetten. Ik probeer ook zo kort mogelijk van stof te zijn, maar dat is iets wat mij eigenlijk nooit lukt.. haha..  :whistling:

Is het overigens beter om zoveel mogelijk in 1 topic te zetten en vragen of is het beter als ik voor bovenstaande een nieuw topic maak?? Ik wil barfplaats niet vervuilen namelijk, maar ik weet niet of het nu wel gezien/gelezen wordt.. Ik zie bij sommigen namelijk onwijs veel reacties staan, of is dat omdat ik misschien wat lastigere vragen stel?  :shy:

Heel erg bedankt weer en voor iedereen die ideeën, antwoorden/opmerkingen en tips nog heeft, heel graag!  :angel:
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op za 12 sep 2009, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#1360964
Oke, dan doe ik dat. Ik ben altijd bang dat men dan misschien de eerste berichtjes bekijkt en niet verder scrollt naar beneden.

Ja ik hoop maar dat het goed gaat allemaal... ik heb het vermoeden dat ze misschien toch last van die (ook nog) ontstoken achterste bovenkies heeft... ik merkte net toen ik haar aan de carnibest schotel zette en ze idd begon te eten, dat ze rilde tijdens het eten en vervolgens stopt ze dan met eten.. tot 3x toe en nu is ze er helemaal bij weggelopen. Nu rilt ze ook niet meer.. erg gek weer  :-\
#1360980
Hai, es,

'k zit ook nog even de/je topics na te pluizen,...

voor 'n nierdieet zou dit ongeveer overeen kunnen komen:

20 % vleesbot van gevogelte (kip, duif, parelhoen, eend, konijn) kunnen geven, want die botjes zitten laag met 't fosforgehalte
5 % organen: hart, nier, lever, maag
7 % vetten: in de vorm van vette vis, rauw schapevet, eendevel, of kippevel
5 % eieren of 1-dagskuikens
60 % spiervlees  met 'n hoog purine gehalte, zoals: kippeborst, haasvlees, hert, ree, gans
    groentes, (vooral groene bladgroente, gepureerd) wordt moeilijk denk 'k, hier eten ze wel gekookte worteltjes en broccolie, maar that's it...

de preciese carnibest ingredienten weten we niet,
maar misschien kun je er vanuit gaan dat er redelijk wat orgaan in zit (en dat wil je niet voor 'n nierkat), wat je dus nog verder behalve extra vet (kan ook kippenvel of ander vel zijn trouwens) is wat extra witvlees erdoor mengen (kip, haas, kalkoen door de staaf-hakselaar) en dan proberen om nog wat groentes erin/door te krijgen
waarom die groentes? die bevatten ook flink vitamines/mineralen die een kat mits gepureerd prima kan opnemen

in 'n nierdieet kvv zit oa weinig orgaan en minder afwisselend vlees ; en dus ook redelijk weinig voedingsstoffen en meer vet, wat voor 'n nog goed functionerende kat echt te weinig zou zijn, maar voor 'n nierkat 't minst belastend....een compromis , zeg maar...

sterkte alvast!
#1360989
ter ondersteuning kun je  Solidago geven,'s een fytotherapeutisch middel dat de nieren helpt bij verhogen van de urine-uitscheiding.
Je kunt dit gewoon bij de drogist kopen.

de lactulose zou invloed kunnen hebben op 'n betere stoelgang, maar als je wat meer vet gaat toevoegen, zul je denk ik  't zelfde bereiken

http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 63f9af5d15

de lactulose gebruiken om de lever te ontlasten:(dan ga je grote hoeveelheden moeten geven)
dit gaat over mensen:

Treedt er verbetering op, dan wordt de eiwitinname weer tot het normale niveau teruggebracht. Langdurige beperking van de eiwitinname wordt afgeraden, omdat dit kan bijdragen aan ondervoeding bij cirrosepatiënten.
Toediening van lactulose (een koolhydraat) helpt de opname van ammoniak uit de darmen voorkomen.


http://www.medicinfo.nl/%7Bd75a599c-42f ... 0012a9b%7D
#1360990
.. al met al zijn 'we' redelijk eensgezind...
de nieren zijn t allerbelangrijkst..
je kunt ook carnibest ombouwen tot een aangepast dieet
als je vetten [kippenvel, lams/rundervet] en wat extra spiervlees van gevogelte toevoegt ... en  Nicky aan t eten houdt [met een plonsje water door de prak]....
Ik duim voor jullie!
#1361035
Dat haar nieren helemaal niet of iig nauwelijks werken.
Dat haar hartje idd zwak/slecht is en veel te groot, hoewel ze de laatste keren qua hartslag wel redelijk op peil zat.
Haar kies zou eruit moeten, maar dat moet onder narcose wat hij nu niet handig vindt ivm hartje e.d.
Ze blijkt toch uitgedroogd te zijn ook.
die kies...is daar nog een mogelijkheid om die eruit te krijgen, zo met 't slechte hartje?
of was die kies nog niet echt slecht?

infecties die via een slechte kies in de bloedstroom terechtkomen,  kunnen ook weer zorgen voor nier en hartproblemen....

~sterkte met al de beslissingen!
#1361081
flin schreef: die kies...is daar nog een mogelijkheid om die eruit te krijgen, zo met 't slechte hartje?
of was die kies nog niet echt slecht?

infecties die via een slechte kies in de bloedstroom terechtkomen,  kunnen ook weer zorgen voor nier en hartproblemen....

~sterkte met al de beslissingen!


Hai hai!

Erg bedankt voor de tips!! Die kies is een lastige... hij is behoorlijk donker vind ik en hoewel het tandvlees niet heel dik is ofzo, zag ik er wel een rood randje op (dun) vlak boven de kies. Deze durfden ze er nog niet uit te halen ivm haar hart idd... wellicht binnenkort wel, maar dan zou ze wel erg moeten opknappen eerst ben ik bang en dat is juist lastig "mocht" ze idd minder eten mede door de kies :(

De ingredienten van Carnibest staan wel op hun website, maar ik weet ook niet hoe exact dat is. Ik zat te kijken op de brokken van Kidney support die ik nog had liggen qua ingredienten. Alleen doet de een het in aantal gram en de ander in procenten...  :-\ Ik weet nu dus niet of ik dat als "gelijk" kan beschouwen of dat er nog veel verschil in zit of het percentages zijn of grammen.... zou het ongeveer op hetzelfde neerkomen per 100 gram, dan zou carnibest rond hetzelfde zitten qua fosfor/fosfaat en qua eiwitten zelfs iets lager... maar dat zeg ik, misschien kan ik grammen en procenten helemaal niet vergelijken ... ?

Iig ga ik de rundervet halen en solidago en als het dus idd iets kan helpen de lactulose(?) dan niet zozeer nog alleen voor harde ontlasting, maar ook tegen de ammoniak opname, evt. doe ik heel ietsje maar (hoeveel zou ik kunnen geven daarvan???)... verder zou ik dan idd wat kipfilet door de carnibest kunnen doen, zodat de verhoudingen iets anders worden begrijp ik? ... wat een toestand he... ik zou willen dat ik alles wist qua voeding, dan kon ik precies zeggen hoe en wat het beste zou zijn :(
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op zo 13 sep 2009, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1361109
zat nog even te lezen over die lactulose...:

In treating hepatic encephalopathy lactulose also works by reducing the absorption of ammonia from the gut. The liver normally breaks down ammonia, but in liver disease such as cirrhosis the blood may bypass the liver, allowing this poisonous substance to pass to the brain. Here it can impair brain function, causing confusion, drowsiness and finally coma. By acidifying the contents of the gut, lactulose reduces the absorption of ammonia from the gut, thereby preventing this complication of liver disease.

Use with caution in:
Lactose intolerance
is the inability to absorb lactose - the predominant sugar in milk - into the digestive system. If lactose is not absorbed properly, it ferments and this results in abdominal pain, a bloated stomach and diarrhoea.


http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100001447.html

bovenstaande gaat alweer over mensen, maar daarbij kunnen veel katten niet tegen lactose...,
toch lees 'k ook dat aan katten met 'n lever-probleem lactulose word gegeven, maar dit eigenlijk alleen om de stoelgang soepel te houden...
er word dan aangehouden: 0,25 ml tot 2 ml per kg...

dit gaat wel over katten: (met alweer een reden om vers te voeren....)

Dietary management
of IHL cats should closely resemble their natural diet—that is, a higher protein, and lower
carbohydrate diet. They also improve clinically when arginine, carnitine and B vitamins are added
to the treatment regimen. Feed 50–60 Kcal/kg healthy body weight/day of a good quality, calorie
dense diet. Protein should be > 20% of calories. Don’t use carbohydrates instead of fat, as these cats
are already prone to insulin resistance. Arginine is an essential amino acid in the cat (easy to
remember: Carnitine-Arginine-Taurine = CAT). Arginine is needed for normal detoxification of
nitrogen. Cage resting cats with HL may reduce muscle release of ammonia, thus may be beneficial.
In the rare case in which hepatic encephalopathy is present, lactulose (0.25–2 ml/kg to effecting soft
stools), plus metronidazole (7.5 mg/kg PO q12h) should be administered. Large gauge feeding
tubes (esophagostomy or gastrostomy) are invaluable for long-term supportive nutrition in the
inappetant cat.


wvc.omnibooksonline.com/data/papers/2005_V146.pdf -
#1361247
Wauw  :thumbup: jeetje waar en hoe vindt je dat toch allemaal? Of ben je bekend met voeding?

Ik begrijp alleen niet goed wat ze nu allemaal zeggen... het lijkt dat ze dus een klein beetje ervan zou mogen hebben evt.?

Ik zat mij nog af te vragen.. :g: :g: Is het niet zo dat er IN de lactulose een stofje/ingredient zit dat met die ammoniak afname te maken heeft ipv een geheel lactulose product? Of zal het de combinatie zijn van alle ingredienten in de lactulose... Anders kon ik op zoek gaan of het enkele ingredient misschien niet ergens te krijgen is en zit je niet met het probleem dat ze diarree kan krijgen of maag/darmkrampen cq problemen..

Ik ben alleen niet zo denderend met Google.. :disguise2: ik vind vaak wel dingen, maar meestal weer net niet wat ik zoek hoe ik het ook intyp kort of lang verschillende benamingen haha.. :(

Ik heb nu alvast de carnibest gemengd met wat kipfilet... ze is wel een aparte hoor, ze krijst om eten.. dan zet ik het neer en weet ze niet hoe gortig ze moet beginnen... binnen 10 hapjes/likjes stopt ze, dan zet ik haar er weer bij en neem ze er weer zeg maar 10.. dat gaat dan een paar keer tot ze echt niet meer wil. Na een minuut of tien heb ik haar weer even geborsteld en prompt erna loopt ze naar haar eten en eet haar halve bord leeg! Soms spuugt ze na het kauwen wel wat terug alsof er een vies stukje in zit haha  :rabbit: wat haar soms weer doet stoppen met eten, maar vaak hapt ze daarna toch wel verder... Was gisteren ook al na het borstelen dat ze verder ging eten.

Zou borstelen misschien iets doen wat soms de eetlust kan bevorderen?? Kan het mij haast niet voorstellen, maar misschien komt er wel een stofje vrij wat trek geeft ofzo net als bij mensen endorfine ook van alles doet?


Maar even samen gevat dan nu... :kitty:




Menuutje van Nicky zouden we als ik jullie allemaal goed begrijp, tot nu toe komen op:



* Carnibest (ca. 120 gr p/dg, Nicky is iets meer dan 3 kg op dit moment dus uitgaande van 40 gr p/kg kat)

* Solidago Vigaurea (en Lepedeza Sieboldi???) in D6 potentie van VSM en dan 3 granules (van beiden of beter alleen Solidago?) in een paar ml water per dag. Zit daar een smaakje aan... zou het anders ook door het eten mogen/kunnen??

* Evt. wat Dupholac/Lactulose (twijfel ik nog over hoewel vermindering ammoniak wel erg goed in mn oortjes klinkt  :g: :g: - bijv. 0,5 ml per dag of als ik idd haar kg aan zou houden meer, maar misschien moet het ook juist minder zijn ivm humaan middel?

* Kipfilet (op 120 gr Carnibest) ca. 30 gram kipfilet extra toevoegen???

* Rundervet of kippenvel - hoeveel moet ik mij daarbij voorstellen ongeveer per dag van het vet of het vel?

* De Ipakinine - 2x door het voer (is 2x 1 maatlepeltje totaal per dag)

* Is het nog nodig om extra visolie oid toe te voegen? Misschien wat extra ter ondersteuning nog van haar slechte hartje? Of zal wat er in Carnibest zit al voldoende zijn, ondanks dat ik nu de verhoudingen natuurlijk iets aanpas...

* En ze krijgt morgen als het goed is na het (voor nu laatste) infuusje ook de fortekor mee.... mits ze volgens hen is opgeknapt en niet meer uitgedroogd..


Heb ik het zo een beetje begrepen en zal dit dan ongeveer zijn wat ik voor haar kan doen qua beste voeding? Ik hoor het graag als ik iets weg moet laten of als ik bepaalde hoeveelheiden moet aanpassen en natuurlijk overige goede en verstandige ideeën en tips/advies.

Jullie helpen mij, en daarbij juist Nicky, allemaal wel enorm! Heel erg bedankt daarvoor! Het maakt het soms wat lastiger, met name bij verschillende meningen, maar globaal gezien heb ik wel het idee er al veel mee te kunnen  :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op zo 13 sep 2009, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door