Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hondje
#1357827
Hoi allemaal

Onze hond nu bijna 9 jaar krijgt nu sinds anderhalve week CB natuurvoer wij hadden dit besloten na een jaar van tobben met hem, diare afgewisseld met spugen , dan weer vieze ogen  of onstoken oren , van de ene kuur naar de andere kuur , het ging allemaal wel weer over maar kwam dan weer terug, tot afgl zomer hij kreeg een flinke longontsteking  en een hele zware antbiotica kuur .
Op onze vakantie ging het helemaal mis  hij ging raar lopen het leek wel of hij dronken was en viel soms gewoon om  en  draaide heel raar met zijn ogen.
Wij zelf vreesde een TIA maar de plaatselijke veearts kwam al snel tot de conclusie (medicijnvergiftiging) wij zijn toen meteen getopt.
Hij heeft onze hond goed nagekeken en vroeg ons wat voor voer wij gaven , hij heeft al die jaren brok gekregen met soms een vleesdag door de weeks, hij adviseerde ons een voer met een hoogmagnesium gehalte en kwam met de optie (Specific brok) maar wij zijn die broksoorten nu echt helemaal zat.
Nu is onze vraag is er iemand die weet hoeveel magnesium in de worsten van CB zit en of ik dit er ook mee zal redden of dat we toch nog iets van vitaminen en mineralen moeten toevoegen voor onze hond,Hij weegt 38 kg
Hij krijgt zo'n 800 gram perdag, verdeelt over 2 porties , ik geef soms wat spinazie of broccolie bij zijn avond eten erbij., af ten toe een stukje appel banaan.
Is er iemand die ons wat raad zou kunnen geven hierover en mischien dit ziektebeeld van onze hond herkend?

Groetjes en alvast bedankt Anita
Laatst gewijzigd door hondje op zo 06 sep 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ulrike
#1358673
Hallo Anita helaas kan ik je met je vraag niet helpen. Wel wil ik zeggen dat ik het erg goed vind dat je je zelf bent gaan verdiepen in het voer! Wat rot ook zeg zoveel gezondheidsproblemen, in de eerste plaats natuurlijk voor de hond maar zeker ook voor jullie. Ik hoop dat jullie iets vinden wat zijn gezondheid kan verbeteren!
Door claudiaB
#1358946
Welkom op BP!
Ik kan je vragen niet beantwoorden, maar er zijn genoeg mensen op Bp die dat wel kunnen.
Succes met je hond.
Door DJARA
#1359299
Welkom hier op BARFplaats

Wat naar voor jullie en de hond om zoveel klachten te hebben.
Maar goed van je dat ja gaat kijken of er met "beter" eten iets te doen valt.
Maar voor vragen die inhoudelijk over Carnibest gaan, kan je denk het beste contact leggen met Carnibest zelf.
bij deze het telefoon nr. 0341-460330
Groetj Jeroen
Door hondje
#1359608
Bedankt voor jullie antwoorden en jullie medeleven.

Ik heb vanmiddag zelf gebeld met de CB en gevraagd om het magnesium gehalte dit blijkt 325 mg per kilo te zijn.
Mischien wel ruim voldoende de  dierenarts had opgeschreven voer met extra magnesium 0.139  dus ik wil wel weten is dat bovenop de standaard of is deze waarde wat hij per dag nodig heeft , ga zelf maar even bellen met de Dieren arts.
Het was wel heel netjes hoe mijn vragen bij CB werden behandeld, want ik werd terug gebeld door een voedings deskundige.
Mijn hond heeft wel van de CBnatuur steeds diare, ik las dat het ontgiftigen kon zijn maar tis nu anderhalve week bezig , dus te lang  de voedings deskundige adviseerde op de light over te stappen omdat onze hond brok is gewend en de natuur best wel een zwaar voer is.
Ik mocht het ook wat mixen van haar met natuur en light.

Even afwachten hoe hij hiermee gaat.

Bedankt groetjes Anita
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1359614
Maar waarom moet hij nou extra magnesium?? Heeft ie een tekort dan???

Ik zou hem eens flink reinigen en zorgen dat er geen extra 'troep' meer in zijn lichaam komt.
Dus goed voer (vers) en groene leem, chlorella of drainage compositum oid.

Ik zou hem geen extra magnesium geven, omdat dit namelijk altijd in balans moet zijn met de hvh Calcium!!
Daarbij is vlees een goede magnesiumbron, naast noten en groene groenten.
Door inni
#1359619
Welkom hier!

Hier eet de supergevoelige hond oa. CB eend (de eend met rijst variant afgewisselt met de eend diabetes variant) en dat verdraagd hij heel goed. Misschien is dat ook iets voor jou dier. Veel succes.
Door hondje
#1359693
Bedankt alvast voor jullie antwoorden wat betrefd het magnesium de dierenarts verdenkt een te kort hieraan , hij heeft alle onfo over mijn hond laten doorfaxen vanuit mijn huidige dierenarts en dat was veel info.
Mijn hond is in wageningen de wagenrenk flink onderzocht vanwege zij  benouwdheid en hoesten , ook zijn vreemde lopen (zwalken)  was iets wat  neurologish moest worden nagekeken.
Dus er is bloed afgenomen en een hartscan gemaakt ook is zijn schildklier  gehalte nagekeken dit was allemaal goed , het natrium kalium en magnesium gehalte is niet bepaald , omdat andere onderzoeken positief bleken is deze dierenarts waar wij kwamen in de vakantie met deze conclussie gekomen.
Het blijkt dus dat bij oudere honden hieraan een tekort kan ontstaan, gezien mijn hond zijn voorgeschiedenis aan onderzoeken gaf hij ons dit advies.
Wat ik begrijp is dat elke dierenarts waar je ook komt zijn eigen merken brok of blik aanraad bv hills of bij deze dierenarts brok specific maar tis dus weer een brok dus vandaar dat wij nu toch proberen vlees , maar tis zoeken waar hij goed op reageert.
In het verleden was onze hond totaal niet moeilijk met eten wel was het zo als we een poos en dan zo ong 1 jaar royal canine of carocroc , peddigree gaven  er niet goed meer opging, dan begonnen zijn darmen en maag moeilijk te doen, diaree en soms overgeven.
wij willen nu graag vlees geven maar wel in de goede verhoudingen het klopt als je extra magnesium geeft dat je dit niet zomaar maar doen de verhouding calcium moet in evenwicht zijn.
Wij hopen dat iemand ons hiermee kan helpen want we willen onze hond  graag nog even bij ons houden, hij word in okt 9 jaar en dat is voor een Dobermann tegenwoordig een hele leeftijd en het moet voor hem natuurlijk ook leuk blijven.
Elke  keer ziek elke keer kuren  dan weer beter dan weer minder die arme hond hij heeft de laatste jaren wat bij de dierenarts zij neus laten zien.
Daarom zijn wij ontzettend blij met barfplaats  wij vinden hier veel info maar wij blijven hopen dat wij met de keuze van zijn voeding toch wat meer geholpen kunnen worden.
Inmiddels hebben wij de light worsten in huis en morgen gaan wij dat geven, de mevr waar wij de worsten kopen gaf ons nog een worstje erbij lam en rijst (lief he)  misschien voorzichtig  morgen ochtend hiervan een klein beetje erbij?
bedankt alvast.
Anita
Door annouschka
#1360555
yuki11 schreef: Maar waarom moet hij nou extra magnesium?? Heeft ie een tekort dan???

Ik zou hem eens flink reinigen en zorgen dat er geen extra 'troep' meer in zijn lichaam komt.
Dus goed voer (vers) en groene leem, chlorella of drainage compositum oid.

Ik zou hem geen extra magnesium geven, omdat dit namelijk altijd in balans moet zijn met de hvh Calcium!!
Daarbij is vlees een goede magnesiumbron, naast noten en groene groenten.
ik volg Yuki hierin, eerst een drainagekuur, misschien met drainage compositum van De Groene Os of, indien je daar kan aangeraken Lymphomyosot van de firma Heel(is een iets sterker product), 2x 10 druppels daags en dit (bij voorkeur) een dikke maand aanhouden.
Door chamourel
#1360983
wat ik heb begrepen moet je juist de calcium toevoeging beperken omdat anders het magnesium niet goed opgenomen wordt (calcium breekt magnesium weer af ) overdoseren van magnesium kan echter geen kwaad , maar als je na een tijdje merkt dat het extra geven van magnesium niks uithaald zou ik er wel mee stoppen.
volgens mij kan de DA trouwens testen in het bloed of hij echt een tekort aan magnesium heeft.

maar eerst een goede reinigingskuur zou ook mijn voorkeur zijn.
succes.
Door hondje
#1365045
Hoi beste mensen.

Even een kleine update over mijn hond . het gaat redelijk ik geef hem nu Carnibest natuur gemengd met light op advies van de voedingsdeskundige van de Carnibest.
Hij heeft goede ontlasting nu  2x per dag kleine ontlasting en het is stevig , dat vinden wij hier al een mooi reslutaat.
Een vriendin van ons kwam ons nog de drainage compositum van groene os brengen vanwege haar goede ervaringen hiermee ( we hebben het nog niet hoeven gebruiken)
Gelukkig is de dunne ontlasting nu over, wat betrefd de extra magnesium is ons geadviseerd nog enkele weken aan te kijken met onze hond omdat in vlees zoals ons verteld al behoorlijk wat magnesium zit.
Ons is verteld dat het minimaal 8 weken duurt dat een hond is gewend aan opname  van de carnibest , Dit is een wat oudere hond en dan moeten we ook rekening houden met ouderdoms verschijnselen , minder fit en wat strammer minder geintreseerd voor zijn omgeving en dat voor een Dobermannn, het is best wel moeilijk allemaal.
Deze speelse uitdagende Dobermann  van 1 jaar terug wordt nu 9 jaar en dat verschil merken wij, wij hopen door goede voeding hem nog even te houden.
Het leven moet leuk blijven voor hem dat is voor ons het belangrijkste en hij geniet van zijn Carnibest dat geeft ons een goed gevoel.
Bedankt voor jullie goede adviezen en steun.

Groetjes Anita
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1365792
super dat t al wat beter gaat .....
vers vlees  blijven voeren en dit vol blijven houden
(ondanks dat er misschien een periode aan kan komen dat de dobberman minder wil eten ,  dat heb ik hier na een tijdje van verandering brok naar vers vlees mee gemaakt )

succes , en laat je bevindingen of veranderingen horen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door