Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#134987
Hoewel Guus nog steeeeeds niet overtuigd is van een tweede hond, vind ik het wel heel leuk om rond te snuffelen... Je weet nooit wat je tegenkomt, misschien dat, als de evt. tweede heel goed bij ons zou passen, hij het wel leuk vindt...

Afijn, op mijn zoektocht ben ik al vaak leuke honden tegengekomen. Onder andere een hele gave Duitse Staande, die alles kan (met katten, honden, kinderen, andere dieren, rustig in huis, goed getraind, lief, aardig, blablabla ;D). Er is echter een probleem, en dat heb ik ook al bij andere leuke honden gezien; ze is leishmaniose positief (heeft nog geen uitbraak gehad en is nu 2). Mijn vraag is dan ook meer algemeen dan dat ik nu perse deze hond wil adopteren, maar is het verstandig om uberhaupt een Leishmaniose-positieve hond te adopteren? Wat kunnen de gevolgen zijn? Wat is het ziektebeeld en vooral, is dit goed te behandelen/onder de duim te houden? Zouden jullie, mocht je ooit een leuke hond tegenkomen, dit aandurfen, of zou je bij voorbaat al nee zeggen?
Wie heeft er ervaring met Leishmaniose?
Door geer
#135014
Hmpf...ben even aan het surfen... Op de ene site staat dat het, hoewel wel vervelend, goed te behandelen is en niet perse tot uiting hoeft te komen, op de andere site staat dat het dodelijk kan zijn.... ::)
Door Paul_Barte
#135020
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee Geer maar als het een beetje de verkeerde kant op gaat denk ik dat je behalve een berg ellende er ook financieel op leegloopt.....
Door geer
#135027
Hmmmm.... da's minder... Ik vind ook allemaal tegenstrijdige informatie.. De een zegt dat er medicijnen voor zijn en dat die niet zo duur zijn, een ander zegt weer het omgekeerde... Kijk, ik zou (ooit) best een hond willen adopteren die 'iets' mankeert, mits dat goed onder de duim te houden is EN mits het is op te brengen (voor twee studenten).. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik binnen no-time met een doodzieke hond zit en al mijn geld naar de DA kan dragen... :-\
Door emmy
#135578
Het probleem is dat het dus niet met zekerheid kan gezegd worden. Sommige honden hebben heel lang geen last van Leishmaniose en bij andere is het dan inderdaad weer dodelijk. De informatie is dus niet tegenstrijdig, maar het is gewoon niet te voorspellen.
(Is net zo bij mensen)

Over de medicatie weet k niets.
Laatst gewijzigd door emmy op za 31 jul 2004, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#135625
geer schreef: Onder andere een hele gave Duitse Staande, die alles kan (met katten, honden, kinderen, andere dieren, rustig in huis, goed getraind, lief, aardig, blablabla ;D).
ben ik ff blij dat jij hem gezien hebt en ikke niet :P
Is een Staande niet te groot voor op je flatje? Leen anders Sunday voor een weekje, om te testen. Ik heb Spike nu 2 en een halve week en ik weet nu dat ik er in ieder geval geen grote hond bij wil (mijn huis was té vol hond met bijbehorende haren). Eerst een huis met een tuin dus ;)

Of een langharige teckel 8) 8) 8) :o :o ;D ;D ;D
Door oebaya
#135897
Er is iets mankeren en iets mankeren. Stel b.v. een hond met niet te zware epilepsie, dat is goed onder de duim te houden met medicijnen die niet zo veel kosten. Een hond met een hartruisje heeft vaak tot op hoge leeftijd nergens last van, maar er kan ook eerder narigheid komen. Heb je dan pillen nodig, dan zit je voor een kleine hond (maat Cesky terriër) al op 15 Euro per maand, zou mijn hond groter zijn en een hele tablet per dag moeten, dan is het 30 Euro. Zou het om een grote hond gaan, dan zit je zo aan 45 tot 60 Euro in de maand.
Als je dus ooit aan een 2e hond begint en je zou er één nemen met een kwaaltje, dan zou ik eerst naar je dierenarts gaan en vragen wat de behandeling gaat kosten. Dan weet je of je het financieel aankan.
gr.
Nicolette
Door geer
#135969
Ik heb mezelf in bescherming genomen en niet gereageerd... Ik wil niet het risico lopen dat ik, op de een of andere manier, geen geld heb voor de behandeling en haar daarom weer moet herplaatsen. Eenmaal erin is nooit meer eruit ;)

Enne, Fem...een grote hond...tjsa... Dit was een hond die binnenshuis erg rustig en aanhankelijk was en buiten lekker 'losging'... Een hele drukke grote hond zou wat teveel zijn op een etage, maar ik denk dat het een beetje van het karakter van de hond afhangt....wie weet.....ooit ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door