Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door shiewa
#1359422
Shiewa is aan het lijnen krijgt iedere dag pens 400gr.
Maar elke dag krijgt ze ca 100 gram van iets anders erbij
Heb nu paardevlees,runderlever,kopvlees,strot,Kippenmaagje/hartjes,Geiten/lamsvlees voor de 100gr
Als lekkernij ipv wwn hondenbrokje doe ik kippenekjes geven en kippenkarkas/poot als wij gaan eten.
Moet alleen nog een groentenmix maken.
Hoop dat dit al wat beter is
Door Xada
#1359439
Waarom geef je haar zoveel pens? Als ze moet afvallen kun je toch gewoon een menu volgen en daar minder van geven?  :-\ Maar ik ben er ook niet ervaren in, dus ik hoop dat je meer reacties krijgt.
Door shiewa
#1359458
Hoiii,
Heb van mijn hondenschool waar ik op speuren,zij is zelf hele fanatieke barfer dat de pens juist goed was voor het afvallen.
Had het al met Sperziebonen gedaan maar daar kreeg ze waanzinnnige honger van werd echt vervelent.Als Shiewa 35kg zou wegen mag ze 700 en nog iets hebben dus ze krijgt al minder.Ze weegt nu 40kg.
Door Too
#1359483
Misschien lees ik t niet goed maar van de 500 gr/dag geef je
400gr pens
100gr spiervlees

Als dat t geval is moet je eerst maar s heeeeel goed in de bieb gaan lezen
je hond heeft echt meer nodig dan dit!

[Vlees]bot en andere organen dan enkel pens om maar s wat te noemen
Door Xada
#1359514
[quote="shiewa"]
Heb van mijn hondenschool waar ik op speuren,zij is zelf hele fanatieke barfer dat de pens juist goed was voor het afvallen.
[/quote]

Natuurlijk is pens goed voor een hond, dat zul je hier op barfplaats ook overal tegenkomen. Maar zodra er het woordtje TE voorkomt is niets meer goed. En TE staat zeker voor de hoeveelheid pens die jij voert en voor de botten, andere organen etc. wat je TE weinig voert.
Het is niet aanvallend bedoelt, maar ik sta hier gewoon even raar van te kijken. En weet je zeker dat het vervelende gedrag van Shiewa (mooie naam trouwens) komt vanwege honger? Toen mijn hond moest afvallen werd hij namelijk ook vervelend tot aan agressief toe (het is een herplaatser). Maar wat mij opviel was dat hij niet goed liep. Hier heb ik nu plantaardige tabletten voor en het gedrag van hem is met tweehonderd procent verbeterd.
Succes.
Trouwens fijn dat je hier je vragen neerzet, zo kunnen anderen helpen voordat je problemen krijgt en naar de DA moet.
Laatst gewijzigd door Xada op wo 09 sep 2009, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anthraciet
#1359515
Als je zoveel pens voert (in verhouding) als jij doet, geef je je hond geen uitgebalanceerde voeding.
Dat zou hetzelfde zijn als wanneer jij als dieet alleen maar brood zou eten.

Misschien val je wel af, maar gezond is het niet ;)



Daarnaast lees ik dat je je hond kipkarkas/kippenpoot geeft als julle (het) eten. Je bedoelt toch hopelijk niet dat dat dan gaar is??
Door shiewa
#1359529
had erbij gezet ongeveer 100gr zijn dus 200 gram zakken fout getikt.De kippenpoten zijn rauw hoor.
Shiewa is dus een verwent ding gaat als ze honger heeft hard tegen bak aan duwen en blaffen tot vervelens toe.Maar ze krijgt ook een eitje 2 x per week  en andere dingen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1359703
Is vaak ook een kwestie van even gedrag omturnen, jij bepaalt wanneer er gegeten wordt. gedrag zal eerst erger worden en dan minder en uitdoven.
Geef je haar 2x per dag te eten?
Miss is het dan een optie om naar 1x per dag te gaan.
En op wisselde tijden voeren.

Zou wel een gewoon menu aanhouden en niet alleen pens voeren. Pens zit naar verhouding idd minder voedingsstoffen in dan spiervlees/vleesbot. Dat is miss de rede waarom die trainer dat gezegd heeft.
Maar aan de andere kant krijgt ze van de vitamine's/mineralen die er wel in zitten veel te veel binnen. Wat weer niet goed is.
Gewoon wat minder geven en/of meer bewegen met haar.
Dan zou je als zoethoudertjes miss tussendoor nog een gevulde kong bijvoorbeeld kunnen geven, daar zijn ze wel even zoet mee en weer voldaan.
Door shiewa
#1359919
Shiewa krijgt maar 1x per dag te eten.Meestal ergens in de middag dat bepaal altijd IK,wanneer ik zin heb om te geven en niet de commandant.
Doe genoeg bewegen met Shiewa.Grote wandeling is 2u kan wel een uitlopen in 3à4 uur.Ook zwemt ze veel.Kong is vrees is geen optie.Mevrouw gaat al blaffen als hij ergens net onbereikbaar is.Dus de enige de meer beweging krijgt is de baas.
Groetjes Angelique
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door