Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door m008
#1359443
------------ ik weet niet zo goed waar dit bericht thuis hoort, maar anders mag het verplaatst worden hoor ;) ------------

Ik heb altijd lekkere knabbel dingen in huis voor mijn honden, zo ook oren.
Nu heb ik zelf altijd runderoren, maar er worden dus ook varkensoren verkocht.
Terwijl overal op internet te lezen is dat varkensvlees niet aan honden gevoerd mag worden vanwege die ene dodelijke ziekte (ben even de naam kwijt) Of geldt dit voor het hele varken, behalve de oren, omdat dit strikt genomen geen vlees is?
Door Alba
#1359470
Er wordt altijd verteld, door de verkopers op show, dat het echt geen kwaad kan.... ik geef het gewoon niet, op gevoel. Alba vind de lamsoren van Brozu erg lekker en die zijn voor haar ook een prima maat voor een snackje. Jouw honden zijn groter geloof ik, dus zou ik 't bij runderoren houden. Maar een echt zinnig antwoord heb ik dus niet...
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1359472
Volgens mij zou het door de verhitting niet meer uitmaken. Maar ik geef ze voor de zekerheid ook niet. Dus ook hier runderoren en lamsoren :)
Door Happy Tail
#1359482
je bedoelt aujeszky

die varkensoren zijn mega vet en verteren ook nog eens slecht:
hier komen heel af en toe alleen runderoren.
Door Mevroi Kruim
#1360458
Aujeszky zullen ze er wsch niet meer van krijgen maar ik geef dat soort zooi nooit. Geen varkensoren, geen hoefjes, geen runderoren, en al helemaal geen akelige 'buffelhuid'kluiven. Niet alleen omdat ik het allemaal bagger vindt maar ook omdat ik de nodige enge toestanden heb meegemaakt met die dingen, stikkende honden, beschadigde slokdarmen e.d.
Mijn honden barfen en hebben daar ruim voldoende aan te knagen en zou ik ooit iets extra willen geven dan kregen ze een kong met veilige inhoud.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door