Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Frono
#1351459
Als eerste zal ik mij eens voorstellen:

Ik ben Jenny en in het bezit van een kleine Beagle  :biggrin2:
Ik heb haar nu een half jaar en heb eigenlijk altijd brok gevoerd. Alleen ze haart zo verschrikkelijk erg  :(
Heb eens rondgevraagd en rondgelezen op internet en hoor veel positieve verhalen over het KVV voer!

Heb dus ook besloten om het een kans te geven en heb flink gelezen en meteen al wat voer ingeslagen  :D
Het duizeld me van de soorten en maten en aangezien ik in het zuiden van Limburg woon is ook niet alles makkelijk te verkrijgen.

Graag zou ik een soort van overzicht willen hebben wat het KVV me gaat kosten! Lees over duurdere merken en de wat minder dure. Maar heb wel het idee dat ik een flink stuk duurder ga uitkomen dan met de brok. (plusminus 18,- per maand!)
Maar als het beter is voor de hond en ze dan ook minder gaat haren dan heb ik het er voor over  ;)

De hond weegt 9,5 kilo en dat is een mooi gewicht voor haar! Wil haar dus graag zou houden!
Op dit moment heb ik Prins, Carnibest (de goedkoopste versie) en Farmfood worstjes in huis!
En als ik deze drie produkten ongeveer bereken dan kom ik rond de euro per dag uit!
(dus als ik haar voer volgens de richtlijnen op de verpakking!)

Zijn er mensen die me kunnen vertellen wat de andere merken zoal kosten? Wat een hondje van 10 kg ervan moet hebben en wat de inhoud van de verpakking is? Zodat ik een inschatting heb per dag?
En dan ga ik uit van de normale prijzen bij gewone inkoop aangezien ik maar een klein vriezertje heb  ::)
Door pieterendiaan
#1351565
hoi frono,

ik barf zelf met onze hond maar heb net voor onze logee uitgerekend wat kvv kost.
Als jouw hondje 10 kilo weeg heb je van bv carnibest ongeveer tussen de 20 en 30 gram per kilo nodig is dat is dus maximaal 300 gram per dag.
je voer wel met het oog, dus word ze magerder ga je naar 40 gram per kilogewicht, word ze dikker ga je naar 20 gram per kilogewicht!

Als je carnibest enkel een paar rollen koopt ben je tussen de 3,50 (natuurvoer) en de 4,05 (kip/rijst) kwijt voor een rol van een kilo (je kan ook halve kilo's kopen maar daar weet ik de prijs niet van.

voor een week heb je nodig:
300 gram x 7 = 2100 gram
voor 4 weken heb je nodig
2100 x 4 = 8400 gram

je hebt dan 9 rollen nodig van een kilo (en hou je nog wat over)
9 x E 3,50 = 31.50 per 4 weken.

Als je de goedkopere variant wilt bijvoorbeeld rodi of smuldier ben je veel minder kwijt.
rodi lam/rijst compleet kost bijvoorbeeld 1.24 per 400 gram
smuldier compleet vlees/pens 0.48 per 400 gra
bij rodi ligt het eraan hoe oud je hond is voor de hoeveelheid die ze mag hebben en moet je best veel voeren vind ik als ze jong zijn in vergelijking met carnibest.
de smuldier ben ik zelf niet zo gek op, op de kipversie na dan maar die is niet als complete maaltijd hier te krijgen.

Succes met je keuze en let er wel op dat je een complete voeding kiest (ipv enkelvoudige)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1351792
kvv is vaker een stuk duurder dan barf bijvoorbeeld.
Ik vergeleek in begin en nu nog wel af en toe met brok.
maar voordeel van vers is dan dat weer hoop dierenartskosten uitspaart.
kvv van smuldier (complete versie) is idd stuk goedkoper dan carnibest, miss kan je afwisselen.
Of overwegen een gedeelte of geheel barf te gaan voeren. als je daar beetje slim in voert kost het niet meer dan brokken.
Ik betaal nu gemiddelt € 1,50 per kilo voer (barf).
Door Frono
#1351844
Ja, Barf is nu niet wat ik wil gaan doen  :-[ Sorry, zal nu vast een discussie op gang gaan brengen maar ik ga al over mijn nek als ik de stukjes zie in bijvoorbeeld Carnibest  :-X Nee, mijn bedoeling is echt KVV met als tussendoortje gedroogd spul zoals Oor, Pees, Long ed.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1351871
Ik schreef ookal in je andere topic.
Ieder heeft natuurlijk z'n beweegredenen om iets te gaan voeren.
Dus op zoek voor jou naar kvv's.
Wissel bijvoorbeeld af met smuldier compleet, dat maakt het iets betaalbaarder.
Vers is nog altijd 100 keer beter dan brokken
Door Suri&Bohdi
#1359205
[quote="Frono"]
Ja, Barf is nu niet wat ik wil gaan doen  :-[ Sorry, zal nu vast een discussie op gang gaan brengen maar ik ga al over mijn nek als ik de stukjes zie in bijvoorbeeld Carnibest  :-X Nee, mijn bedoeling is echt KVV met als tussendoortje gedroogd spul zoals Oor, Pees, Long ed.
[/quote]

ben je al bij merakal in landgraaf geweest??..daar hebben ze veel soorten kvv en niet duur...
smuldier en rodi gewoon bij de jumbo kopen daar is die het aller goedkoopste...
en carnibest bij de bio mentor in valkenburg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door