Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wendow
#1358529
Hoi!

Ik wil binnenkort onze Cavalier King Charles Spaniel Loeki van 8 BARF gaan geven omdat ik nu eenmaal helemaal overtuigd ben dat het beter is... :biggrin2: Ik vroeg me enkel af: Als beginnersbotten raden jullie kippennekken, eendennekken en kwartelkarkasjes aan... Maar ik vind dus echt nergens kwartelkarkasjes of heb ik dit mis onthouden en bedoelen jullie kwartels? :)

Bedankt!
Wendy
Gebruikersavatar
Door koekje
#1358531
een kwartelkarkas is het karkas (kwartel, zonder filets, vleugels en poten) van de kwartel. je kan ook hele kwartels voeren ipv alleen het karkas.
Door Wendow
#1358532
Jaja, ik begrijp wat het is hoor, maar ik kan het nergens vinden om het dus te kopen ;) Mijn hondje is een beginner (hoewel ze eigenlijk al kippenvleugeltjes eet als afwisseling en die wel goed aankan...) dus ik zou best geen hele kwartels geven denk ik? Waar vinden jullie die karkasjes? Ik veronderstel wel dat jullie die ook ooit gegeven hebben aan puplief ;)
Door ibbi
#1358535
welkom op barfplaats Wendy  :)

hele kwartels kun je heel goed voeren. zijn zacht en heel goed te kauwen voor een beginner.
ik koop ze bij Herby of kiezebrink - kwartel karkasjes heb ik zelf nog nooit gehad maar de katten en pup eten hier gewoon hele kwarteltjes, lekker makkelijk omdat het dan een compleet maaltje is.

waar de kwartel karkasjes verkocht worden weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1358536
ik heb alleen 2 katten, maar die krijgen zonder moeite een hele kwartel op. een hele kwartel weegt gemiddeld een kleine 200 gram.
je kan hele kwartels en karkasjes kopen bij dogshape, die leveren ook in vlaanderen,
http://www.dogshapeweb.nl/epages/619183 ... ID=1426525
kijk even bij de leveringsvoorwaarden of ze ook in kortrijk bezorgen, of neem anders contact op.

er zit ergens in vlaanderen ook een afleverpunt van kiezebrink, dacht ik.
kiezebrink is een groothandel in hele prooidiertjes en wat barfdingen. zij hebben hele kwartels met veren en kop en alle ingewanden (dus ook darmen etc).
de kale kwartels van bv dogshape hebben nog wel de essentiele orgaantjes (levertje, hartje), maar de darmen en galblaas zijn er al uit. en ze zijn gepluimd.
http://www.kiezebrink.be/
Door Wendow
#1358544
Bedankt!

Ibbi: Ik ben al een eindje aan het lezen hoor, jullie zijn voor mij niet meer vreemd, maar ik wel voor jullie ;) Ik zal dan hele kwarteltjes geven, inderdaad lekker gemakkelijk :)

Koekje: Ik vond Kiezebrink Belgie en die zitten op een 40 minuutjes van mij thuis! Ze hebben echt super veel, ben heel tevreden, dacht al dat ik helemaal naar Nederland ging moeten rijden ofzo, haha... Ooo, nog beter! Ze hebben een verzamelpunt op 5minuutjes van mijn huis... Kan het nog dichter? :D Bedankt voor je tips! Als je katten een kwartel opkrijgen moet Loeki dat ook kunnen :) Nog een vraagje: Moet ik de galblaas en darmen er dan uithalen??
Door ibbi
#1358545
nee hoor, dat doe ik nooit, die eten ze ofwel op of ze laten het zelf liggen.
als je ex-layer kwartels heb ( in de veren, van kiezebrink )  zit er af en toe ook nog een eitje in,
die laten ze hier ook liggen.
Door Nynke
#1358561
welkom op BP  :) :)

ik koop kwartelkarkasjes per 5 kilo bij Halimas Den Haag. Het zijn zo'n beetje de enige botten die mijn oude Gunnar nog goed weg krijgt  :-X :-\
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1358596
Hoi ,

Hier zijn ze helemaal wild van kwartelkarkas.
Ik koop ze bij Dogshape 2,75euro/kilo.
Mooie karkasjes, goed bevleesd en de laatste keer zater er de orgaantjes ook nog in , dus vrijwel een complete maaltijd hebben ze dan
Bij dogshape hebben de karkasjes geen veren en koppen meer.
Door Xada
#1358598
Omdat hier niets te koop is op barf gebied ben ik mijn eigen kwartels gaan kweken. Als alles goed gaat zullen ze 11 september uitkomen. Kwartels zijn hier wel bij de slager te koop, maar dan betaal je snel 0,89 cent per stuk en als je er dan 20 op een dag nodig hebt, is het niet meer te betalen.
Door Wendow
#1358758
@ Ibbi: Bedankt voor de foto's! Het lijkt mij dan ook echt goed haalbaar voor Loeki, ze is tenslotte wel minstens zo groot als je katten, dus dat moet zeker lukken! :)

@ Nynke: Ik kan helaas niet naar Den Haag rijden voor 5 kilo karkasjes... Als je Kortrijk even opzoekt op google maps dan zie je dat dit minstens 2u20min rijden is en dan is dat nogmaar tussen de steden in ;) Gelukkig dat je Gunner zo'n goede zorgen van je heeft... Op brokken kon hij vast al een heel eind niet meer kauwen... Hoe oud is ie nu?

@ Sweet Dutchess: Dogshape levert helaas maar tot Brussel en daar woon ik een uur rijden vandaan... :-\

@ Xada: Goed idee van je! Je hebt dan ook genoeg honden om ze op te krijgen ;) Als we voor Loeki kwartels gaan kweken loopt onze hele tuin straks vol ;) Hoeveel honden heb je eigenlijk en waar woon je dan dat daar bijna geen kwartels zijn?
Door Xada
#1358866
Wendow schreef:
@ Xada: Goed idee van je! Je hebt dan ook genoeg honden om ze op te krijgen ;) Als we voor Loeki kwartels gaan kweken loopt onze hele tuin straks vol ;) Hoeveel honden heb je eigenlijk en waar woon je dan dat daar bijna geen kwartels zijn?
Ik woon in Portugal, aan de kant van de Spaanse grens. Hier kun je voor honden alleen brokken of blikvoer kopen. Ook kvv hebben ze hier niet. Dus dan maar dieren kweken voor de honden. Ik heb twee berners en twee rafeiro's (een lokaal ras van hier).
Als je zelf dieren gaat kweken kun je nooit teveel krijgen, wat groot is en niet voor de voortplanting zorgt slacht je en doe je in de diepvries. Heb je minder nodig dan kweek je ook minder. Verder heb ik nog kippen en parelhoenders. Ik zit te denken aan eenden, maar die schijnen van hun plaats zo'n zooitje te maken.
Door Anne in Zweden
#1358875
Ga je die dieren ook allemaal zelf slachten, Janneke? Ik geloof dat bij mij daar de grens zou liggen; binnen de kortste keren zou de slaapkamer vol zitten met knuffelige kwarteltjes, allemaal met eigen naam en koosnaampje, en deze site zou vol staan met vragen over wat een barfende kwartel allemaal mag hebben...
Knap van je, dat je dat wél kunt!
Door Xada
#1358892
Anne in Spanje schreef: Ga je die dieren ook allemaal zelf slachten, Janneke? Ik geloof dat bij mij daar de grens zou liggen; binnen de kortste keren zou de slaapkamer vol zitten met knuffelige kwarteltjes, allemaal met eigen naam en koosnaampje, en deze site zou vol staan met vragen over wat een barfende kwartel allemaal mag hebben...
Knap van je, dat je dat wél kunt!
Ik zie het al helemaal voor me  ;D ;D Zou mij een aantal jaren geleden ook gebeurd zijn.
Maar een ander land en andere gewoontes veranderen ook een hoop in een mens. En ik ben zo flauw ervan om constant met één van de honden bij de DA te zitten dat ik dit besloten heb.
Slachten doe ik ook pas sinds ik hier woon. Laatst met de buurman een schaap geslacht en zelf een aantal hanen geslacht en die ook opgegeten. Dus ik kan wel zelf slachten, maar probeer wel zo groot mogelijke dieren te krijgen zodat ik niet heel veel hoef te slachten. Mijn kippen wegen dan ook volwassen 6 kilo. En met de kwartels maar kijken. Ik hecht me gelukkig zelf niet zo sterk aan vogels.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door