Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1357989
Ik ben donderdag begonnen met rauw vlees geven.
Donderdag vrijdag en zaterdagmorgen heb ik rundvlees gegeven en wat kip dit omdat ik mijn bestelling zaterdag kreeg.
Zaterdagavond heb ik haar wat kippennek en kopvlees gegeven en zondag precies zo, ze vindt het trouwens helemaal geweldig.
Nu heeft ze al die dagen al last van waterige ontlasting hoe lang moet ik dit afwachten of dit weggaat of kan ik er wat aan doen?
Ik heb gisteren wel wat rijst gekookt en erbij gegeven en vanmorgen ook.
Ze voelt zich verder niet ziek.
#1358148
die rijst zou ik maar achterwege laten, daar heeft je hond niks aan..
de diarree zou kunnen komen door het ontgiften..
dat kan eventjes duren, misschien even een probiotica geven..
en id hoeveel vleesbot geef je?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1358155
Kan aan een heleboel dingen liggen.
Je hondje heeft 11 jaar lang op brok gestaan, dus denk dat ie iig moet wennen aan zijn nieuwe voer.
Dus kan zijn dat de darmen wat overgevoelig reageren. En/of dat hij aan het ontgiften is, maar dan mag de ontlasting eigenlijk niet zo dun zijn.
Je zou iets meer bot op een dag kunnen gaan voeren voor nu even om te kijken of dat wat helpt.
Probiotica is ook geen slecht idee.
Zou ook even niet te vette dingen voeren, want daar kunnen ze ook weleens wat zachtere ontlasting van hebben.
Kijk of hiermee wat beter wordt met een paar dagen.
En vooral veel laten drinken bij waterige ontlasting.
Door Wendow
#1358161
Ik denk dat je thans goed zit met je persentages dan, want een hond van 32kg die je aan 2,5% zou voeren moet:
rauwe vleesbotten: 2013g/week
spiervlees: 1006g/week
orgaan: 604g/week
groentjes: 403g/week
(Dit met resp. percentages: 50%, 25%, 15% en 10%)

Je mag dus elke dag ong. 288g rauwe vleesbotten geven en stel dat je 4x per week spiervlees geeft dan geef je 251g/ keer... (Even extra nagerekend omdat het voor mij ook nog wat nieuw is en ik het op het oog niet zie ;))

Misschien is het inderdaad ontgiften... Heb je buiten die ene dag ook een goed menu? Je kan het anders eens voorstellen in het daarvoor bedoelde topic :) Verder zou ik de tips van de ervaren barfers opvolgen: Niet te vet en misschien tijdelijk wat meer vleesbot ;)
#1358171
Bedankt dan weet ik dat ik met het eten goed zit.
Ik zal haar de komende dagen wat meer bot geven.
Ik had inderdaad gelezen dat je in het begin niet te vet moet voeren.
heb dus nog geen lamsvlees en eendenek besteld, maar kippenek/rundvlees/paardenvlees/pens/hart/kopvlees.
Orgaan zal haar deze week nog maar niet geven dan dat werkt ook laxerend las ik.
Ik heb mijn menu thuis liggen, maar zal hem zeker nog op het forum zetten.
Ik heb voor deze maand een "begin menu" .
Voor volgende maand heb ik ook al een menu dat wordt ook mijn gewone menu wat ik wil gaan voeren deze zet ik erop nog op voor suggesties en tips van de ervaren mensen.
Bedankt voor je hulp alvast!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door