Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door basisbarf
#1358483
bedankt voor het kijken.

Hier onder een menu voor mn am stafford teef.
Ze is na het eten van haaksbarf nogal ziek geworden en heeft ze last gekregen van haar huid.
Dit menu is dus een bijzonder menu, er zijn niet veel diersoorten omdat we nog moeten onderzoeken waar ze nu wel en niet tegen kan ;D
we weten dat ze van gevogelte en rund geen last heeft dus vandaar deze variatie.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Hier onder staat het per dag dit wordt door mij nog verdeeld in 2 maaltijden

Teef 1 jaar 20 kg  (mag meer groeien)
vleesbot          400 gram
spiervlees        280 gram
orgaanvlees    280 gram
groente mix    280 gram

maandag
kalkoenvleugels
rundspier 

dinsdag
kippennekken
orgaan fazant/duif mix
groente

woensdag
runderribben
Spiervlees kalkoen

donderdag
kippenkarkas
orgaan fazant/duif mix
pens
groente

vrijdag
kalkoen vleugels
rundkopvlees

zaterdag
kippenkarkas
orgaan fazant/duif mix
groente

zondag
iets van vis zowel bot als spiervlees maar dat moeten we dus testen :D

brand maar los tips zijn meer dan welcom
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1358509
Lijkt me vrij veel op 1 dag wat je gaat voeren. Is dubbele van 3%(normale) hoeveelheid.
Tenminste dat meen ik op te maken uit wat je per dag gaat voeren, 400 + 280 + 280 + 280.
Miss dat je het wat anders bedoelt dat kan natuurlijk ook nog?
Maar kan ook nog zo zijn dat ze zoveel echt nodig heeft om wat aan te komen. Met je ogen kijken is toch het belangrijkste.

Ik zie runderribben staan op je lijstje, dit zou ik echt niet geven. Zijn weleens honden doodgegaan naar het eten van dit, is gewoon echt te hard.
Kalkoenvleugels vindt ik zelf ook eng hard.
Dan kan je als je alleen gevogelte en rund wil voeren, beter kiezen om er patrijs, parelhoen, eend, kwartel erbij te voeren. Dan heb je al heel wat variatie.
En van rund alleen de organen/pens en spiervlees.
Door ibbi
#1358537
runder ribben en kalkoen vleugels zou ik ook niet geven! te hard.

de hoeveelheid kon volgens mij ook niet kloppen... da's in verhouding bijna nog meer dan dat ik de pup geef  :D

ik ben benieuwd of die fazant/duif orgaan gegeten wordt, die twee smaken krijg ik er hier niet makkelijk in.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1358611
Ik neem aan dat je lijstje van het aantal grammen niet dagelijks is, maar als je op maandag kalkoenvleugels en rundspier geeft, dat je dan 400 gram vleesbot en 280 gram spier voert.

Je voert dan 7x vleesbot a 400 gram: 50%
4x spiervlees a 280 gram: 20%
3x orgaanvlees a 280 gram: 15%
3x groentemix a 280 gram: 15%

Qua percentages zit je dus netjes.
Zelf geef ik niet zoveel groente, ik geef hooguit 10% en heb het spiervlees dan verhoogt.
Bij orgaanvlees zou ik de helft pens doen en de overige helft de andere organen. Ik kon niet echt zien hoeveel pens je wou geven.

Verder is het gewoon kijken hoe je hond het hierop doet.

En wat de anderen ook al zeiden, geen runderribben, dit is heel hard.
Met kalkoenvleugels heb ik gene ervaring, kalkoeknekken worden hier goed gegeten.
Alleen zijn de meningen hierover ook verdeeld op dit forum.
Door basisbarf
#1358645
dus kalkoen vleugels niet doen en runder ribben ook niet.

Ik kan de hoeveelheid fout hebben hoor heb het midden in de nacht uit gerekend.
Ik wou haar 4% geven in plaats van 2 om te kijken of ze dan aan komt doet ze dat dan vermidder ik de hoeveelheden.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1358708
4% van 20kg is 800gr per dag.
Zou het als ik jou was nog keertje uitrekenen en de hoeveelheden per dag per soort erbij zetten.
Dan is er ookal wat meer over je menu te zeggen.
Miss kan ze ook wel tegen haas of konijn dan zou dat ook nog toe kunnen voegen. Maar hoeft niet met genoeg soorten gevolgelte en rund kom in principe al aan genoeg diersoorten.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1358717
@ May lin

ze komt ook uit op 800 gram per dag. Het lijstje met grammen wordt niet elke dag gevoerd. Maar is het gewicht wat ze geeft ALS ze die onderdelen geeft.
Zo geeft ze 3x per week orgaan, dus 3x 280 gram en 4x per week spiervlees, dus 4x 280 gram. En 7x400 gram vleesbot.

Als je dit uitrekend, komt ze op de juiste persentages uit en inderdaad 4% van het lichaamsgewicht.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1358720
Oh ok, is op die manier uitgerekent.
Dan snapte ik het niet helemaal, sorry.
Dan klopt het menu, nu nog wat meer variatie en geen runderribben/kalkoenvleugels.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door