Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#1358122
Hello,

Weet iemand of er ergens een overzicht bestaat van orgaanfoto's? Ik heb gisteren een slagertje ontdekt in het dorp bij wie ik voortaan mijn vlees kan bestellen, en hoewel ik honderdduizend keer gezegd heb dat het vooral geen vlees en organen van varkens mag zijn, zou ik als controlemaatregel graag wat foto's willen bekijken, zodat ik lamsnieren kan vergelijken met varkensnieren.

Alvast bedankt!
Door Anne in Zweden
#1358131
Dank je! Ik zit al een tijdje te googelen op orgaanvlees, en bezit inmiddels tientallen recepten voor varkensnier, waarvan ik er geen een gaan uitproberen omdat ik zelf geen vlees eet, haha!

De lamsniertjes die ik gisteren (gratis) kreeg van de slaagster hadden nog een laagje vet eromheen. Ik neem aan dat dat gewoon meegevoerd kan worden? Ze wilde ze al netjes schoonmaken voor me, onder het motto: zoiets voer je toch zelfs een hond niet?!
Door Xada
#1358367
Let bij die slager eens op wat hij het meeste in de vitrine heeft liggen. Hier is 3/4 varkensvlees en dan heb je nog een stukje kip en een stukje rund en soms een eend. Het afval zal dan ook voornamelijk varkensvlees zijn. Varkensvlees is ook meer rosig van kleur dan andere soorten vlees. Je herkent het zomaar, soms zit er ook nog een stukje zwoerd aan, dat zie je ook duidelijk.
Gebruikersavatar
Door nova
#1358420
Anne in Spanje schreef: Suuuuupeeeer! Als ik het zo zie, kan een mens lamsnieren niet met varkensnieren verwisselen - gelukkig maar!

Hartstikke bedankt!
Idd een mooie weergave. :)
Zou zeker een printje meenemen  ;)
Door Anne in Zweden
#1358681
Heb de foto's al geprint, inderdaad! De slaagster zal wel raar staan kijken wanneer ik vrijdag mijn bestelling kom ophalen....

Inderdaad Janneke, na jouw verhaal over de problemen met je slager in Portugal zal ik zeker opletten of ik ook écht geen varkensvlees krijg overhandigd. Dat is ook de reden dat ik naar foto's heb gezocht, zodat ik de organen zelf kan beoordelen. (Ik zal ze bij de slagerij ook duidelijk maken dat ze aan mij een heel goede klant kunnen hebben als ze niet proberen me te bedonderen, want ik heb voor mijn beesten al gauw tien kilo voer in de week nodig.)
De lamsnieren waren in ieder geval ook echt lamsnieren (met dank aan de foto's van Dory!), en voor de rest blijf ik alert!
Door Anne in Zweden
#1358782
Prachtig, dank je!

Kleine kanttekening alleen: onder "Pet Food" staat een waslijst van varkensonderdelen, en foto's van lam heb ik niet aangetroffen, maar het is natuurlijk al goed om een varkenshart te zien en dat te kunnen vergelijken met wat er bij de slager ligt.

Dan ga ik de link nu even doorsturen aan een paar vegetarische vrienden die nog niet ontbeten hebben...  :yucky:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1358785
Anne in Spanje schreef: Prachtig, dank je!

Kleine kanttekening alleen: onder "Pet Food" staat een waslijst van varkensonderdelen, en foto's van lam heb ik niet aangetroffen, maar het is natuurlijk al goed om een varkenshart te zien en dat te kunnen vergelijken met wat er bij de slager ligt.

Dan ga ik de link nu even doorsturen aan een paar vegetarische vrienden die nog niet ontbeten hebben...  :yucky:
;D
Door m008
#1358860
oh dat is handig zeg!
Ik zag trouwens vandaag bij de AH kippenhartjes (lagen naast de kippenlevertjes) was me echt nog nooit opgevallen, dat ze dat daar verkochten :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door