Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ed van den Berg
#1357634
Wat gebruiken jullie om te belonen met trainen? Ik heb al gedroogde kip gelezen en gedroogde long in kleine stukjes... en ik ben benieuwd wat er nog meer gebruikt word :D

Groetjes,
Ed
Door Happy Tail
#1357763
nu is stukjes gedroogde lamspens helemaal hip. dan wissel ik vaak af met Farm Food brokjes, stukjes Rodi worst, stukjes gedroogd spiervlees, gedroogde long etc.
Gebruikersavatar
Door nova
#1357875
Ik heb dit weekend een portie kalkoenmaagjes gesneden en gedroogd.
Ging prima
Door Lizzy
#1357922
Ik droog allerlei soorten vlees en orgaanvlees voor de honden. Ik heb van alles geprobeerd (aan de minst ongezonde kant en klare handel), maar dit bevalt toch het best.
Door Malamoods
#1357928
Ook hier wordt gedroogd. Allerlei soorten spiervlees en orgaanvlees... Stukkie banaan, appel of kaas kunnen ze ook wel waarderen, maar gedroogd vlees is toch wel héél favoriet. Meestal droog ik zelf en soms haal ik gedroogd vlees en dat knip ik in kleine stukjes (bijv. pensstaafjes, hertentong, e.d.). Honden vinden 't lekker en ik vind 't zelf drogen gewoon ook leuk om te doen!
Door wenche
#1357990
hier kipfilet, runderpoulet, runderhart, pens (alleen doe ik dat als vriendjelief niet thuis is, ruikt niet echt lekker), kippemaagjes, etc....
Door Ed van den Berg
#1358324
Gebruiken jullie dan zo'n droog machientje of doen jullie het in de oven? wat zou het beste of makkelijkste werken, en hoe lang moet het er dan in?

Groetjes,
Ed
Door tieneke
#1358492
Henny V. schreef: Meestal gebruik ik de brokjes die ik op show krijg.
Al zou ik die gratis krijgen... :P :-X :D ;D ;D
Door spickenstef
#1358859
Ed van den Berg schreef: Gebruiken jullie dan zo'n droog machientje of doen jullie het in de oven? wat zou het beste of makkelijkste werken, en hoe lang moet het er dan in?

Groetjes,
Ed
ik gebruik de droogoven die ik bij tieneken heb besteld
Door Alba
#1359430
Bij mij gaat er alleen in de hond waarvan ik weet wat het was in zijn vorige leven, ofwel ik geef niets aan brokjes/koekjes wat je op shows wint/ als reclame krijgt. Voor ik een eigen hond kreeg wist ik al 100% zeker dat ik vers wilde voeren en toen ik hier leerde over een droogmachine heb ik ook acuut besloten dat er nog geen kruimel commerciele granen-troep in mijn hondje komt.

Favoriet hier is gedroogde paardenlong, kalkoenfilet en gedroogde sardientjes (die koop ik wel in de winkel, op de kattenafdeling, krijgt ze maar weinig van per keer omdat ze wel zout zijn). Verder zijn gedroogde zalmsnippers helemaal lekker voor de training (in een plastic bakje in het heuptasje want getsie wat is dat vet!). Kipfilet, kippenlevertjes en kippenmaagjes staan ook op het programma om te drogen, net als zalmhuid (schijnt heel lekker krokant te worden).
Wat ik niet zelf droog is pens, dat is me te vies en te veel werk :-[ dus dat bestel of koop ik op show bij Brozu. Daarvan weet ik dat ze niets doen met de producten behalve drogen en ze zijn opvallend gepassioneerd over de spullen!

Naast gedroogde beloningen, doet Alba een heleboel voor een stukje banaan.
Ik sta op training meestal met 3 kleine bakjes in mijn heuptasje: 1 met vlees, 1 met vis en 1 met gedroogd spul en hoe moeilijker de oefening hoe lekkerder de beloning die uit het tasje komt :).
Door sofia
#1359563
waar hier een moord voor wordt gedaan is de levercake waar ooit het recept hier op de site stond. Ze doet er alles voor en is dan een erg gehoorzame hond.
Door Ed van den Berg
#1359579
@Alba; Goede tips!, als ik dit allemaal lees moet ik ook maar aan een droogmachine... ennuh, lekker fel op commercieel voer... Goed zo! ;)

@Sofia; kan je mij dat recept ook geven?

Groetjes,
Ed
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1359615
Ed van den Berg schreef: @Alba; Goede tips!, als ik dit allemaal lees moet ik ook maar aan een droogmachine... ennuh, lekker fel op commercieel voer... Goed zo! ;)

@Sofia; kan je mij dat recept ook geven?

Groetjes,
Ed
Die cake is leuk voor een beursdee hoor, maar als "gezond" snackie vind ik 'm wat té. :biggrin2:

Niettemin...voor de beursdee

Levercake: 
Benodigdheden:
3 eieren
0,6 tot 0,75 kopje olijfolie of zonnebloemolie
1/3 of een 1/2 pond lever (kippen,rund, in ieder geval geen varken)
2 koppen meel/tarwemeel
1 theelepel knoflookpoeder of een paar teentjes verse knoflook  Het vlees malen en met de andere ingrediënten mengen in een keukenmachine tot een mooi beslag. Dit beslag uitspreiden over een ingevette bakplaat en de voorverwarmde oven in.
Circa 20 minuten afbakken in een voorverwarmde oven van 250 graden celcius.  De lever kan ter afwisseling vervangen worden door hartjes, sardientjes (uit blik) tonijn (uit blik) pakje Carnibest (geen Rodi, dit bevat teveel water)enz. 

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door