Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tibetaantje
#1357643
Wij hebben een bearded collie pup van 16 wkn.
Ze was op 1na de flinkste uit het nest er was ook een teefje die liep
ong. een week achter met haar groei
Dat teefje hebben wij vandaag weer gezien Nu is onze Suus veel ieler en heeft ze minder vacht als
haar zusje Haar zus krijgt proplan en onze Suus heb ik meteen de 1ste dag overgezet op C.B.
Ik geef haar 60gr per kg gewicht mag/moet ik haar meer gaan geven (Suus is echt te dun)
Ze krijgt nog 4x per dag eten. wie weet hoe ik haar iets voller kan krijgen
alvast bedankt Petra

Ze eet heel goed.....
Door Happy Tail
#1357645
Tja lijkt mij toch simpel dat als ze te mager is dat je dan meer moet geven??? hier voer ik altijd al op het oog. en helemaal met een hond in de groei moet je constant bijsturen,

zou alleen niet gelijk vergelijken met nestbroeders en zusters, want erfelijke aanleg bepaald ook de grootte.

Honden op brok groeien in het algemeen sneller (te snel) en blijven daarna iel.
Veel vers gevoerde honden groeien gelijkmatiger op.
Door Tyndareus
#1357674
Ik heb mijn bouvier pup (nu 10 wkn en 7kg) op CB. Ik houd de % regel aan en geef haar +- 7% van haar gewicht er dag. Dit is ruim meer dan de richtlijn van CB m.b.t. de aanbevolen hoeveelheid. Volgens CB (advies 50 gr/kg) zou ze dan 350 gr/dag krijgen.
Ik geef haar nu 490 gr/dag en ze is zeker niet dik. Ze is naar mijn mening nog wat aan de dunne kant. Ik houd dit zo zodat ze niet te snel groeit. Kan zich alles rustig ontwikkelen.
Door ~anna~
#1357678
ik gaf perle op die leeftijd carnibest(bio) en Bibi door die afwisseling merkte ik dat ze graag at.
want ik kwam er al gauw achter dat ze alleen cb niet zag zitten en eigenlijk bibi lekkerder vond ::)
Door Suzanne
#1357686
Tsja.. de vraag is natuurlijk of Suus te dun is, dus echt te dun, of dat het zusje stomweg zwaarer is en mogelijk zelfs 'te zwaar'.

Ik zou haar ook eer voeren, gewoon 65 of 70 gram per kg gewicht en dan wel om de paar dagen wegen he? ;-)  En vooral op het oog leren doen... goed blijven voelen, niet alleen kijken. Wordt ze dikker? Minder voeren... wordt ze dunner.. meer voeren.

Richtlijnen zijn goed, maar niet elke hond is hetzelfde.

Suzanne
Door rheawithpixels
#1357742
Onze pup zit ook op CB en is ook de lichtste uit het nest van de dames. Andere teefjes krijgen ook brok. Scheelt nu al 2 kilo. Broertje wat op CB zit, is ook iets van 2 kilo lichter als de andere reutjes. Lisa is ook vrij ielig maar eet genoeg! Ze zit nu op 750 gram per dag en weegt 20,4 kilo.
Door Tibetaantje
#1357779
Dankjewel voor jullie snelle reacties
Ik ga Suus van af nu iets meer eten geven
Ze krijgt C.B.natuur afgewisseld met lam/rijst
Ze krijgt ook vlees/nekken..als vervanging van 1 maaltijd p/d
vanaf woensdag kan ik haar weer iedere week wegen bij de hondentraining
daar hebben ze zo'n hondenweegschaal staan ..
Door rheawithpixels
#1357971
wij hebben geen hondenweegschaal, maar doen gewoon het gewicht van mezelf + hond- gewicht van mezelf :-)) hou je gewicht van de hond over ;-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door