Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1356421
Zo, ik heb Eddy dus van brok op vers gezet. Zoals sommige wel weten ging het 2 weken later met de huid van Eddy helemaal mis. Hotspots, abcessen en andere wonden die maar niet genezen. Toen kwam er ook nog eens diarree met bloed bij die maar niet over wilde gaan. Op advies van de DA ben ik uiteindelijk toch maar weer terug gegaan naar brok. Ik had me al voorgenomen dat dit tijdelijk zou zijn. Volgens de DA moest ik binnen een week gaan merken dat Eddy minder jeuk zou hebben maar helaas, de jeuk blijft en dus geen reden meer om nog langer de brok te geven. Eenmaal terug op vers merk ik wel dat Eddy weer meer last heeft van winderigheid wat hij voorheen ook had van vers. Waar zou dit aan kunnen liggen? Verteert hij het niet goed? Kunnen zijn darmen het niet verdragen of zou het een kwestie zijn van wennen? 

Het is overigens een genot om mijn mannetje weer te zien smullen van al die heerlijke barfmaaltijden!
#1356550
Ik denk dat t komt omdat je op korte tijd gewisseld hebt met voer. En omdat zijn darmen sowieso al gevoelig reageerden.
Als je hond jaren br*k heeft gegeten dan heeft t lichaam lange tijd nodig om te ontgiften. En Eddy heeft natuurlijk niet echt veel weerstand waardoor dit , denk ik, dubbel en dwars aankomt.
Lekker op vers houden en laten genieten van zijn maaltijden.
#1357417
Dat was ik ook wel van plan maar het valt me gewoon op dat Eddy op de brok er geen last van heeft. Toen hij op KVV kwam te staan begon het eigenlijk en de stank werd ook steeds erger. Ik kwam een keer na anderhalf uur terug en nog vóór de voordeur open ging rook ik de stank van Eddy. Hij had de hele tijd voor de voordeur gelegen. Daarna kwam de diarree met bloed en ben ik voor even terug gegaan naar brok en was het gedaan met de winderigheid. Nu hij weer op KVV staat begint de winderigheid weer. De winderigheid vind ik niet zo erg maar in mijn achterhoofd ben ik toch bang dat het weer mis gaat, zeker nadat hij vanmorgen weer hele zachte ontlasting had.

Ergens heb ik het gevoel dat er iets is wat hij niet goed kan verdragen. Zijn ontlasting was ook gitzwart terwijl hij hetzelfde heeft gegeten als anders. Normaal is zijn ontlasting daar niet zo zwart van.
#1357443
Toen ik met Max begon (eerst kvv, carnibest) moest hij ook zulke scheten laten. Volgens mij kwam dit gewoon door het ontgiften en doordat hij het nog niet volledig verteerde. Het heeft echt een aantal weken geduurd met scheten laten. Durfde hem niet meer mee te nemen naar visite zo stonk hij af en toe.  :P
Maar het is allemaal goed gekomen hoor. Na een poosje viel het me in een keer op dat hij geen scheten meer liet. En nu op barf heeft hij er helemaal geen last meer van. Er is dus nog hoop. Oh ja, en toen in het begin was Max zijn poep ook zo donker. Is vanzelf genormaliseerd
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door