Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door m008
#1356775
Omdat ik zo enthousiast ben over barf/natuurlijke voeding, en ik heel veel op dit forum heb gelezen. Wilde ik meer!!
heb dus een boekje aangeschaft met als titel: "de juiste voeding voor uw hond".
Toen het binnen kwam, heb ik het eerst een beetje doorgebladert en mijn oog viel al snel op een voorbeeld voor een weekmenu.
Het viel me op dat de hond elke dag kipkarkas krijgt en ook groentes waarvan algemeen bekend is dat honden deze niet/weinig mogen hebben zoals spinazie.

Nu vraag ik me af of die boeken wel worden gecontroleerd voordat ze de winkel in mogen.
Ik weet dan toevallig dat spinazie helemaal niet goed is, en door dit forum dat alleen kippenvlees/bot ook niet gezond is.
Maar er zullen legio mensen zijn die dit boekje doorlezen en het klakkeloos aannemen, met alle gevolgen van dien.

Raar toch??
Door wilfred
#1356840
[quote="m008"]
Omdat ik zo enthousiast ben over barf/natuurlijke voeding, en ik heel veel op dit forum heb gelezen. Wilde ik meer!!
heb dus een boekje aangeschaft met als titel: "de juiste voeding voor uw hond".
Toen het binnen kwam, heb ik het eerst een beetje doorgebladert en mijn oog viel al snel op een voorbeeld voor een weekmenu.
Het viel me op dat de hond elke dag kipkarkas krijgt en ook groentes waarvan algemeen bekend is dat honden deze niet/weinig mogen hebben zoals spinazie.

Nu vraag ik me af of die boeken wel worden gecontroleerd voordat ze de winkel in mogen.
Ik weet dan toevallig dat spinazie helemaal niet goed is, en door dit forum dat alleen kippenvlees/bot ook niet gezond is.
Maar er zullen legio mensen zijn die dit boekje doorlezen en het klakkeloos aannemen, met alle gevolgen van dien.

Raar toch??
[/quote]
Wie is de schrijver? Geert de Bolster misschien?
Ik heb het e-book van Mogens Eliasen gekocht, ik vind dat een absolute aanrader!
Door m008
#1356844
[quote="wilfred"]
Wie is de schrijver? Geert de Bolster misschien?
Ik heb het e-book van Mogens Eliasen gekocht, ik vind dat een absolute aanrader!
[/quote]

ja de schrijver is inderdaad geert de bolster...
Door ulla
#1356846
wilfred schreef: Wie is de schrijver? Geert de Bolster misschien?
Ik heb het e-book van Mogens Eliasen gekocht, ik vind dat een absolute aanrader!
Dat van Geert de Bolster, heb ik ook gehad,daar kon ik dus totaal niets mee. ;)
Dat was idd alleen maar kip, maar aan de andere kant, is dat natuurlijk altijd nog beter dan brok. :)
Door m008
#1356851
ulla schreef: misschien is dit een leuk boekje voor je: Voer voor carnivoren, van Tannetje Koning.
ISBN 9059113543

Verder veel lezen op barfplaats. ;)
de beoordelingen op bol.com zijn heel positief, dus misschien dat boekje maar eens inkijken.
En uiteraard veel op dit forum lezen, maar een boek is af en toe ook makkelijk (hoef je niet steeds zo naar een scherm te staren haha) :buck2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1356859
Haha al vierkante oogjes van barfplaats bekijken.
zoals er duizende meningen zijn er dus ook zoveel verschillende boeken.
Hier heb je al meerdere meningen bij elkaar dan van 1 enkele schrijver, dat scheelt.
Boekje van Tannetje ken ik niet, maar Tannetje zit hier zelf ook op het forum.
Door Lizzy
#1356864
Ja, Tannetje is hier lid onder de naam Hitam. En tik de naam van Geert de Bolster hier op Barfplaats maar eens in. Dan zie je dat wij dit voeren met kip, kip, kip, tok-tok, kip en vooral kip noemen en dat Geert zelf dat helemaal niet leuk vindt :biggrin2:
Door ulla
#1356866
m008 schreef: de beoordelingen op bol.com zijn heel positief, dus misschien dat boekje maar eens inkijken.
En uiteraard veel op dit forum lezen, maar een boek is af en toe ook makkelijk (hoef je niet steeds zo naar een scherm te staren haha) :buck2:
Een boek is soms wel prettig ja. :D

Alleen vorm wel je eigen mening.

Als je net begint zorg er dan voor dat je alleen beginners botten geeft. ;)
Door m008
#1356927
haha, ik heb het topic over geert bolster op dit forum gelezen... er zijn gelukkig (en voor hem iets minder gelukkig) meer mensen die het opviel dat de menu's (behalve dat ze niet gevarieerd en verkeerde verhoudingen zijn) ook nog eens hele verkeerde groentes en fruit bevatten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1356992
m008 schreef: Omdat ik zo enthousiast ben over barf/natuurlijke voeding, en ik heel veel op dit forum heb gelezen. Wilde ik meer!!
heb dus een boekje aangeschaft met als titel: "de juiste voeding voor uw hond".
Toen het binnen kwam, heb ik het eerst een beetje doorgebladert en mijn oog viel al snel op een voorbeeld voor een weekmenu.
Het viel me op dat de hond elke dag kipkarkas krijgt en ook groentes waarvan algemeen bekend is dat honden deze niet/weinig mogen hebben zoals spinazie.

Nu vraag ik me af of die boeken wel worden gecontroleerd voordat ze de winkel in mogen.
Ik weet dan toevallig dat spinazie helemaal niet goed is, en door dit forum dat alleen kippenvlees/bot ook niet gezond is.
Maar er zullen legio mensen zijn die dit boekje doorlezen en het klakkeloos aannemen, met alle gevolgen van dien.

Raar toch??
Gelukkig niet zeg :-X
#1357028
Lizzy schreef: Ja, Tannetje is hier lid onder de naam Hitam. En tik de naam van Geert de Bolster hier op Barfplaats maar eens in. Dan zie je dat wij dit voeren met kip, kip, kip, tok-tok, kip en vooral kip noemen en dat Geert zelf dat helemaal niet leuk vindt :biggrin2:
haha dat topic had ik nog nooit gelezen, wat een blamage  :biggrin2:
Door m008
#1357224
wat bizar eigenlijk dat er over dat boek zo enorm veel topics (en slechte ervaringen) zijn.
Dan ga je je toch afvragen waar die man het lef vandaan haalt om zoiets te publiceren, want met een beetje onderzoek had hij al deze "onzin"(als ik het zo mag noemen) niet in zn boek opgenomen.
En het hele verhaal over "te veel levertraan olie geven"was mij niet bekend, maar zelfs ik als leek pik er in even doorbladeren al genoeg fouten/tegenstrijdigheden uit.
belachelijk, echt waar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door