Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lindaw
#1356466
Fellow een tollertje van 9 maanden heeft de laatste maanden zo ontzettend veel jeuk. Hij barf al enige tijd en heeft daarvoor op KVV gestaan.
Eigenlijk heeft al wel 6 maanden altijd wel wat gekrabt. Maar vanaf juni kreeg hij echt vreselijke jeuk, volgens de DA een huidinfectie.
Hier heeft hij AB kuur voor gekregen ruim drie weken en toen was het echt beter.
Maar krote tijd erna zag een kaal plekje op zijn achterpoot en heb hier een afschraapsel van laten maken.
Bleek demodex te zijn, hier wordt hij nu voor behandeld en dat gaat eigenlijk wel heel goed.
De plek word niet groter maar ook niet kleiner. Maar nou zit hij de laaste weken weer zo vreselijk te jeuken.
Hij gaat hier van krabben en bijten waardoor kleine korstjes ontstaan. Liever geef ik hem niet nog een AB kuur omdat hij al een plekje demodex heeft.
Maar wat is nu wijsheid? Is het verstandig om te gaan elimineren? Of zou het toch echt een huidinfectie zijn.
Door sandrra
#1356569
Hij heeft geen vlooien? Of ligt het misschien aan zijn kleedje/ wasmiddel. Vloerbedekking in huis?

Ik zou als ik jou was idd een eliminatiedieet beginnen. Nou weet ik ff niet zeker of je er ook meteen een schoonmaakkuurtje bij kan en mag doen.
Ik hoop voor jullie dat t snel bekend wordt waar hij van jeukt.
Door lindaw
#1356667
SandRRa schreef: Hij heeft geen vlooien? Of ligt het misschien aan zijn kleedje/ wasmiddel. Vloerbedekking in huis?

Ik zou als ik jou was idd een eliminatiedieet beginnen. Nou weet ik ff niet zeker of je er ook meteen een schoonmaakkuurtje bij kan en mag doen.
Ik hoop voor jullie dat t snel bekend wordt waar hij van jeukt.
Ik heb echt alles al nagekeken maar kan geen vlooien vinden. Heb hem wel voor de zekerheid een pipet ervoor gedaan een tijd geleden.
Kleedjes heb ik ook al uit voorzorg gewassen met neutral. En we hebben laminaat in huis, en we dweilen iederen dag.

En wij geven eigenlijk alle diersoorten al in het menu, waar kan ik dan het beste mee beginnen?
Door Nyncke
#1356699
Ik ga met mijn newf ( 2,5 jaar) wegens jeuk/ huidproblemen naar een klassieke homeopaat.
Volgens haar komt het door hoogstwaarschijnlijk de entingen, mn dan ook de hulpstoffen die erin worden gebruikt en alle Antibiotica om het werkelijke probleem te onderdrukken.
Cadiz heeft mn in zijn eerste jaar veel Ab-kuurtjes gehad.
Het zou zeker tussen een jaar en de 2 jaar duren om ervanaf te komen.

Sind half juli gebruikt hij het, het is iets minder geworden.

Ze pakt zijn hele ziektebeeld/ karakterbeeld aan, en werkt ook op verschillende vlakken.
Door lindaw
#1356786
Hij krijgt aan diersoorten:
kip, eend, kwartel, kalkoen, struis, parelhoen, fazant, duif, rund, geit, lam, kalf, konijn, paard, schaap, haas, hert/ree en van vis zalm en sardientjes.

Dan blijft er volgens mij niet zo heel veel over?
Door sandrra
#1357297
wow dat zijn nogal wat diersoorten ja.....
ehm tja wat dan....

Ik zou dan denk ik (weet alleen niet of dit juist is) een paar weken bijv alleen konijn geven uit je menu. Wanneer de jeuk minder wordt of helemaal weg is voorzichtig t volgende diersoort toevoegen, Bij geen reactie weer t volgende enz enz enz.
Reageert hij nou wel op dat konijn dat moet je een ander dierssoort kiezen en weer van voor af aan beginnen.

Ik weet niet waar je woont maar misschien handig om eens bij Tannetje langs te gaan?
Door Lizzy
#1357326
lindaw schreef: Fellow een tollertje van 9 maanden heeft de laatste maanden zo ontzettend veel jeuk. Hij barf al enige tijd en heeft daarvoor op KVV gestaan.
Eigenlijk heeft al wel 6 maanden altijd wel wat gekrabt. Maar vanaf juni kreeg hij echt vreselijke jeuk, volgens de DA een huidinfectie.
Hier heeft hij AB kuur voor gekregen ruim drie weken en toen was het echt beter.
Maar krote tijd erna zag een kaal plekje op zijn achterpoot en heb hier een afschraapsel van laten maken.
Bleek demodex te zijn, hier wordt hij nu voor behandeld en dat gaat eigenlijk wel heel goed.
De plek word niet groter maar ook niet kleiner. Maar nou zit hij de laaste weken weer zo vreselijk te jeuken.
Hij gaat hier van krabben en bijten waardoor kleine korstjes ontstaan. Liever geef ik hem niet nog een AB kuur omdat hij al een plekje demodex heeft.
Maar wat is nu wijsheid? Is het verstandig om te gaan elimineren? Of zou het toch echt een huidinfectie zijn.
Maar je voert zo al een lange tijd? Ik zie dan namelijk niet zoveel reden waarom de jeuk ineens weer op zou vlammen door iets wat je hem te eten geeft.... Zijn er andere dingen die hij heeft gegeten? Heb je bijv. andere hondenkoekjes? Of heeft hij van iemand anders hondenkoekjes gekregen? Of ben je een ander wasmiddel gaan gebruiken? Waar zit de jeuk precies? Heb je het gevoel dat het seizoensgeboden is (kan namelijk ook dat er een bepaald plantje nu bloeit waar jouw hond net niet tegen kan)? Kan het zijn dat hij jeuk heeft gekregen van het Demodex middel dat je gebruikt?

Op zich ben ik ook voorstander, om naar een holistisch DA te gaan met Fellow. Die bekijken de dingen toch vanuit een ander perspectief. En misschien dat je ook wat kunt doen zoals een ontgiftingskuurtje, zonder dat je elimineert. En iets gaat doen aan weerstandverhoging. Want juist ook door de AB is de weerstand van Fellow er niet beter op geworden. Geef je hem probiotica?
Door lindaw
#1357884
Lizzy schreef: Maar je voert zo al een lange tijd?
Nou ja, een maand of drie, en hij krijgt niet alle diersoorten iedere keer. Maar heeft tot nog toe wel deze gehad.

Ik zie dan namelijk niet zoveel reden waarom de jeuk ineens weer op zou vlammen door iets wat je hem te eten geeft.... Zijn er andere dingen die hij heeft gegeten? Heb je bijv. andere hondenkoekjes? Of heeft hij van iemand anders hondenkoekjes gekregen?
Wij hebben al heel bewust echt niks meer geven waar granen of wat dan ook in zit, en het ook in de hele vrienden en familiekring bekent gemaakt. En daar beloning neergelegd die natuurlijk gedroogd zijn

Of ben je een ander wasmiddel gaan gebruiken?
Ja ik ben over gegaan naar neutral omdat hij al veel krabte.

Waar zit de jeuk precies?
Vooral op zijn bovenlijf, poten en buik

Heb je het gevoel dat het seizoensgeboden is (kan namelijk ook dat er een bepaald plantje nu bloeit waar jouw hond net niet tegen kan)?
Dat zou natuurlijk kunnen, maar had zelf het idee dat hij er toch al vrij vlot last van kreeg.....

Kan het zijn dat hij jeuk heeft gekregen van het Demodex middel dat je gebruikt?
Volgens de leverancier van het product moet het niet kunnen, maar ja die zeggen ook wel een vaker wat natuurlijk.

Op zich ben ik ook voorstander, om naar een holistisch DA te gaan met Fellow. Die bekijken de dingen toch vanuit een ander perspectief. En misschien dat je ook wat kunt doen zoals een ontgiftingskuurtje, zonder dat je elimineert. En iets gaat doen aan weerstandverhoging. Want juist ook door de AB is de weerstand van Fellow er niet beter op geworden. Geef je hem probiotica?
[font=Verdana]Hij krijgt mac samuel echina en probiaotica forte van groene os. Ik denk dat het idd toch wel verstandig is om naar een holistische dierenarts te gaan en toch nog maar even wachten met elimineren.[/font]
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door