Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door orin
#1356673
hoi hoi

ik heb een berner sennen van 3 en half jaar
en die is gecastreerd voor bijna twee jaar geleden en die ruikt behoorlijk uit zijn bek we zijn er al mee naar de dieren arts gewest maar die kon niks vinden aan zijn bek die ziet er goed uit zegt hij maar hij zij dat het bij zijn maag weg komt

hij krijgt gewoon pens smuldier en fokker country groente mix te eeten met zalmolie erover en zeewier

afz marjan
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1356686
al gevonden:
Fokker Diervoeders komt in april 2009 met een nieuwe productlijn: Fokker Country. De basis van deze nieuwe lijn zijn natuurlijke ingrediënten, zoals granen en groenten. De nieuwe dierenvoeding is verkrijgbaar in varianten voor honden én voor katten.

De varianten Fokker Country Groentemix en Fokker Country Allergiemix spelen in op de behoefte van de baasjes om zelf hondenvoer samen te stellen. Aan deze varianten is vlees of vis toegevoegd, waardoor een volledige maaltijd ontstaat. Fokker Country Cat is een hoogwaardig kattenvoer met groenten, granen, vlees, vis en gevogelte.
o ik lees op een andere site die ik niet mag quoten dat het voor 50% uit mais en 33% uit tarwe bestaat, het is een "groente"mix die je kunt toevoegen aan vlees om het "compleet" te maken.

Ik zou eens kritisch naar het eten kijken. Eigenlijk zijn dit gewoon veredelde brokken die moeten weken in de maag, met alle bijbehorende luchtjes van dien. Probeer eens een andere kvv zonder die groentemix.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op za 05 sep 2009, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1356690
Ingrediënten fokker groentemix: Maïs (min.50%), erwten (min. 8,5%), prei (min. 1,75%), wortel (min. 1%), tarwe (min. 33,5%), rijst (min. 1,75%)
Zou dit niet geven aan je hond, het voegt niets toe namelijk.
Dan kun je beter zelf verse groentemix maken.

Mijn oudste hond stinkt ook uit haar bek, maar sinds ze barft is dit wel wat minder geworden (behalve op pens of visdagen).
Waar het precies aan ligt bij m'n eigen hond weet ik ook niet, ze heeft niet echt een slecht gebit.
Door *loes*
#1356723
Alleen pens met groenten is ook geen complete maaltijd, ze hebben ook spiervlees en botten(calcium) nodig, anders krijgen ze ernstige tekorten.
En prei er in is ook geen aanrader  ;)
Door sandrra
#1356724
Ik zou lekker overstappen op kvv en/of barf en die fokker country groente mix in de kliko mieteren.

Dus lekker compleet voeren en zelf een groentemix maken
Door orin
#1357671
May Linn schreef: Ingrediënten fokker groentemix: Maïs (min.50%), erwten (min. 8,5%), prei (min. 1,75%), wortel (min. 1%), tarwe (min. 33,5%), rijst (min. 1,75%)
Zou dit niet geven aan je hond, het voegt niets toe namelijk.
Dan kun je beter zelf verse groentemix maken.

Mijn oudste hond stinkt ook uit haar bek, maar sinds ze barft is dit wel wat minder geworden (behalve op pens of visdagen).
Waar het precies aan ligt bij m'n eigen hond weet ik ook niet, ze heeft niet echt een slecht gebit.


hoi hoi
ja dat klopt ik zij ook al dat er meer graanen in zit dan groente kan ook wel zijn dat hij wat mist in zijn eeten ik denk er zelf over om maar te kijken voor zelf groente te pureeren voor hem

groetjes marjan
Door Boutje
#1358110
Ik had met mijn James het zelfde probleem. En echt stank om van omver te vallen. Plus veel hijgen en nu en dan braken.
stap 1: tanden en tandvlees nakijken, was in orde
stap 2: bloedname: kan door allergie of gestoorde nierfunctie, bij James bleek nieren ok maar wel een allergie
stap 3: foto's longen en buik: kan ook door vreemd voorwerp in luchtwegen komen, bij James waren de luchtwegen goed maar de maaguitgang erg vernauwd

stap 4 zou zijn een gastroscopie of darmbioptie maar daar hebben we mee gewacht

behandeling nu: hij krijgt 3 weken flagyl, dit werkt tegen parasieten en anaerobe bacterien die op hun beurt weer chronische maag- en darmonsteking kunnen geven waardoor het slijmvlies verdikt
EN hij krijgt een eliminatiedieet met enkel paard.
Na een dikke week hijgt hij veel minder, heeft hij niet meer gebraakt en ruikt zijn adem terug normaal.  :biggrin2:

Dus in jullie geval zou ik zeker om een bloedname vragen, vragen naar igE (allergie), eosinofielen (allergie en/of parasieten), nierfunctie en leverfunctie. Aan de hand daarvan kan je verder zien.
Door DJARA
#1359301
MAIS voor een hond  :roflmao:

Mais daar kan een hond niets mee!!!( net als met granen)
Het wordt net zo uitgescheten als dat het gegeten werd.
Mais is moleculair gezien iets wat een honden maag/darm niet verwerkt krijgt, en dus geeen enkele voedingswaarde heeft.
Dus als je dit voer geeft kan je eigenlijk net zo goed niets geven.
Het enige wat je doet met mais is het honger gevoel bestrijden.
Rare gasten die dierenartsen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door