Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1356253
De labrador pup van een goeie vriend van mijn zus logeert bij mijn ouders.
Nu vertelde hij dat hij sinds kort een bultje heeft ontdekt. Toen ik dr zag en het voelde vond ik het een behoorlijke bult  :-\
Het zit tussen dr schouderbladen het zit wel 'los', de huid is gewoon wit, zit haar op en lijkt dr geen pijn te doen. Ze is nu 6 maanden en dus geen enting gehad maar het zit wel op de 'entings'plek. Hij heeft het woensdag ontdekt?!
Wat zou het kunnen zijn?!
Ik had zelf denk ik woensdagavond en anders donderdagochtend al bij de da gezeten maar hij dacht dat het een vetbultje was  :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#1356303
Grote beer heeft tussen de schouders ook een bult gehad, eerst dacht men nog chip dus een rontgen gemaakt, dat was het niet, toen een biopt genomen, was een goedaardige tumor (vraag me niet meer wat voor één) is weer verdwenen. Ze was toen denk ik rond de 15 maanden. Hij is bij 3 jaar nog een keer teruggekomen en weer verdwenen (zelfde plek). Of die dus echt verdwijnt weet ik niet, maar je kunt nu niets meer voelen.
Door marsieyenna
#1356605
Ik zou er altijd even naar laten kijken, een biopt is gauw genomen, en een controle of het de chip is ook.
Waarschijnlijk is het gezien de leeftijd een onschuldig bultje of de chip.

Marijke
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1358637
We zijn gisteravond naar de DA geweest.
Hij heeft vocht uit de bult genomen en hij vermoed dat ze door door het gras enzo te rollen het weefsel onder de huid heeft geïrriteerd. Hij zei dat je dit wel vaker ziet bij honden die rollen. (onze honden rollen allemaal niet). Ze heeft hiervoor een antibiotica kuur gekregen en daarmee moet de bult weggaan. Hij bewaard het vocht voor de zekerheid om het op te sturen als het niet weggaat door de antibiotica. Hij heeft niet het idee dat het iets kwaadaardigst gelukkig. 
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1364514
De bult is nog niet kleiner geworden en dus hebben we het vocht uit de biopt laten opsturen. Het is een cyste die vanzelf weg moet gaan. Als dat niet gebeurd binnen 2 tot 3 weken dan moeten ze weer terug met dr.
Door Borke
#1364802
MarijeEnBoomer schreef: Als het Boomer was geweest had ik ook direct de biopt laten opsturen  :-X
Mijn idee - maar iedereen zit daar weer anders in...
Door zurca
#1364900
Wij hebben een kat gehad met een cyste in de nek. Het voelde als een soort waterballon aan. Als je er op drukte dan voelde je het vocht zo onder je vingers "wegglippen"
De kat is er aan geopereerd en de cyste is weggehaald. In eerste instantie had de DA hem leeggezogen maar binnen no-time zat tie weer vol met vocht.

Hopelijk verdwijnt de cyste vanzelf bij de pup!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1364939
Borke schreef: Mijn idee - maar iedereen zit daar weer anders in...
Vond het ook raar om namens iemand anders daar te staan en de afwacht stress te voelen voor de uitslag enzo. Dat zijn de momenten dat ik me bedenk dat het ook Boomer zou kunnen overkomen en dan kan ik wel  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door