Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#134878
Ik heb vandaag voor het eerst sinds jaren vlooien ontdekt bij mijn katten. En dat terwijl ik, ook voor het eerst sinds jaren, vorige week alledrie de katten heb ingespoten met frontline. Dit vanwege de kale plekken van Teuntje. Ik wilde gewoon ff zeker zijn dat dat geen vlooienallergie was o.i.d.
Maar uitgerekend nu, zie ik dus vlooien!
Wat ga ik daar nu aan doen?
Iemand een tip?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#135021
Sonja schreef: Ik heb vandaag voor het eerst sinds jaren vlooien ontdekt bij mijn katten. En dat terwijl ik, ook voor het eerst sinds jaren, vorige week alledrie de katten heb ingespoten met frontline. Dit vanwege de kale plekken van Teuntje. Ik wilde gewoon ff zeker zijn dat dat geen vlooienallergie was o.i.d.
Maar uitgerekend nu, zie ik dus vlooien!
Wat ga ik daar nu aan doen?
Iemand een tip?
Die van mij zitten ook onder de frontline, katten en honden en elke keer vind ik vlooien >:(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#135029
sylvia schreef:

Die van mij zitten ook onder de frontline, katten en honden en elke keer vind ik vlooien >:(
Nou, dat spul werkt dus ook niet meer. >:(
De honden hebben er hier nog geen last van.
Door tessa
#135031
Het is misschien een stomme tip maar ik had eens vlooien in huis (brrrr!!) nadat ik gespoten had wilde ik weten of het minder cq weg was toen heb ik s avonds een paar lage bakjes met zeepsopwater neergezet met daarin een brandend waxinelichtje, als het donker is springen vlooien naar het licht toe, zo kun je chekken of je vlooien in huis hebt en dus moet spuiten.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#135138
tessa schreef: Het is misschien een stomme tip maar ik had eens vlooien in huis (brrrr!!) nadat ik gespoten had wilde ik weten of het minder cq weg was toen heb ik s avonds een paar lage bakjes met zeepsopwater neergezet met daarin een brandend waxinelichtje, als het donker is springen vlooien naar het licht toe, zo kun je chekken of je vlooien in huis hebt en dus moet spuiten.
Ik zal de proef eens op de som nemen!
Door Helen
#135408
flea and tick spray werkt ook heel goed tegen vlooien. Misschien is dat een optie?

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door Sonja
#135494
Ik ken die spray eigenlijk niet. Is dat nog van een bepaald merk?
Teuntje heeft gisteravond wel een 1/2 teen knoflook van het aanrecht gejat en opgegeten. Zou zo'n kat dat nou zelf snappen? ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#135643
Sonja schreef: Ik ken die spray eigenlijk niet. Is dat nog van een bepaald merk?
Teuntje heeft gisteravond wel een 1/2 teen knoflook van het aanrecht gejat en opgegeten. Zou zo'n kat dat nou zelf snappen? ???
gewoon wat meer te eten geven Sonja ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#135652
Nou, er lag gewoon nog lamshart in haar bakje. Maar kennelijk was die teen knoflook lekkerder. ???
Het blijft toch een raar beest.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#135694
Sonja schreef: Nou, er lag gewoon nog lamshart in haar bakje. Maar kennelijk was die teen knoflook lekkerder. ???
Het blijft toch een raar beest.
Dat kan je wel zeggen :o ;D
Door ine
#159944
Sonja schreef:

Ik zal de proef eens op de som nemen!
En??

Ik heb nog een vraag :-\
Ooit heb ik ergens gehoord/gelezen, dat sommige raskatten absoluut niet tegen Frontline kunnen, is dit waar? En zo ja, welke rassen zijn dat dan? :-\
Eh, dit is een vraag "voor het geval dat", op dit moment nog nergens last van, geloof ik! ;)
Laatst gewijzigd door ine op vr 03 sep 2004, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#160516
Ine schreef:

En??

Ik heb nog een vraag :-\
Ooit heb ik ergens gehoord/gelezen, dat sommige raskatten absoluut niet tegen Frontline kunnen, is dit waar? En zo ja, welke rassen zijn dat dan? :-\
Eh, dit is een vraag "voor het geval dat", op dit moment nog nergens last van, geloof ik! ;)
Nou, nadat ik het hele huis heb volgezet met Fogger, waren de vlooien toch echt verdwenen.

Wat betreft Frontline en raskatten: ik heb echt geen idee. :-\ Ik heb alleen HTK-katten.
Door Loeka
#160587
Ik heb Somali's en die krijgen altijd Frontline. Tot nog toe geen problemen gehad.
Door Monique Barte
#210629
Ik ben zelf ook niet zo heel erg kapot van Frontline. Elke maand krijgen mijn katten druppels in hun nek en heb onlangs dus mijn hele huis kunnen spuiten, omdat ik dus overal vlooien vond. Ben gewoon met Frontline doorgegaan, maar mijn katten hadden nog steeds vlooien.
Vind Advantage een beter merk. Mijn katten reageren er goed op en heb de laatste tijd geen vlo meer gezien.
De laatste keer heb ik het merk Stronghold gehaald. Wel iets duurder, maar het is gelijk een ontworming en het spul blijft zitten op de haren en de huidcellen die de kat verliest. Dus het spul wordt gelijk door het hele huis verspreid.

Groetjes,
Monique
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door