Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1356082
Ik droog vaak iets voor mijn hondjes, maar blijven daar dan nog nuttige vitaminen en mineralen in zitten? Ik krijg een beetje het idee dat er alleen nog een lekker smaakje over blijft.
Bij lever vraag ik me ook af of er dan nog vitamine A in blijft zitten en of je daardoor ongemerkt te veel  vitamine A kunt geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1356098
[quote="Sher"]
Ik droog vaak iets voor mijn hondjes, maar blijven daar dan nog nuttige vitaminen en mineralen in zitten? Ik krijg een beetje het idee dat er alleen nog een lekker smaakje over blijft.
Bij lever vraag ik me ook af of er dan nog vitamine A in blijft zitten en of je daardoor ongemerkt te veel  vitamine A kunt geven.
[/quote]

Je ontrekt alleen het vocht uit het gedroogde, dus het grootste deel van de nutriënteninhoud blijft overeind. Je kunt dus met een berg gedroogde lever heel makkelijk ongemerkt teveel vit. A geven. Zowieso dus teveel orgaan geven als er op een dagje of trainingsuurtje simpel een onsje of wat weggeknabbeld wordt.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1356115
Dan denk ik dat ik voor de training toch maar liever de kipfilet blijf gebruiken. Ik wou levertjes gaan drogen, maar dat gaan dan hapjes voor af en toe worden.  ;)
Fijn dat ik dit weet.
Door pieterendiaan
#1356158
ik haak gelijk even in op het onderwerp.
Ik heb net long gedroogd, omdat ik hoorde dat daar niet zoveel voedingsstoffen in zitten.
Kan ik die gedroogde long gewoon invriezen? Het is namelijk zo anders dan het spiervlees wat ik droog..
alvast bedankt!
Door Alba
#1356161
Ik heb de gedroogde long gewoon in de vriezer liggen, gaat prima!
Door Nynke
#1356226
als het kurkdroog gworden is, zonder vetrandjes, dan bewaar ik het vlees gewoon in een trommel op tafel  :) :)
Door pieterendiaan
#1356348
dank jullie wel!
Ik heb een hele boel dus doe ik de ene helft in de vriezer en de andere helft in een bewaar doos...

nynke; hoelang bewaar jij het?
Door Alba
#1356429
Ik heb hier ook een bus long staan, ik merk er niets aan en het staat al een week of 2. Als het goed droog is, kan het bijna niet af gaan. Met bv hart zal dat anders zijn, dat is toch wat vettiger.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1356445
[quote="Alba"]
Ik heb hier ook een bus long staan, ik merk er niets aan en het staat al een week of 2. Als het goed droog is, kan het bijna niet af gaan. Met bv hart zal dat anders zijn, dat is toch wat vettiger.
[/quote]
Ja, daar ben ik ook achter gekomen.  :-X
Door Nynke
#1356935
[quote="pieterendiaan"]
nynke; hoelang bewaar jij het?
[/quote]

als het mager vlees is, en ook nog eens kurkdroog gedroogd, bewaar ik het wel maanden in een trommel  ::) ::) tot het op is  :)
Door Wendow
#1357080
Een vraagje van de leek: Hoe droog je het? Lijkt mij een leuk idee voor mijn hondje, want nu krijgt ze allemaal van die troepkoekjes van de supermarkt en daar zou ik echt heel graag in minderen.
Door Nynke
#1357085
[quote="Wendow"]
Een vraagje van de leek: Hoe droog je het? Lijkt mij een leuk idee voor mijn hondje, want nu krijgt ze allemaal van die troepkoekjes van de supermarkt en daar zou ik echt heel graag in minderen.
[/quote]

met een droogmachine  :) :) :)  zie bijv. www.droogmachine.eu  ;)
Door Borke
#1357086
Ik droog met een droogmachine, er zijn ook mensen die het in de oven doen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1357087
Je kunt het in de oven drogen op lage tempratuur.
Of in een droogmachine, speciaal om voedingsmiddelen te drogen.
Hondjes vinden het heerlijk hier  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door