Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door wijkje
#1356114
Hallo,
Ik heb me hier nog nooit officieel voorgesteld maar bij deze dan..Ik ben Janine en we hebben hier drie honden. Allemaal friese stabij's. Ofwel stabijna's..Bij 2 zit er ws. ander ras door. Ws. Kooiker en bij andere Wetterhoun.
Mijn eigen hond, Jeppe, heeft nu voor de 3de keer oorontsteking. En ze moet nog 3 jaar worden dus dat is best veel in haar jonge leven...De eerste keren was het behoorlijk erge ontsteking. Omdat Jeppe vrij weinig aangeeft en stug doorloopt ben ik nu goed op voortekenen van oorontsteking gaan letten. Gisteren waste de oudste de oren van de Jeppe...Haar oor ziet er eigenlijk schoon uit. Als mens ruik je niks maar tja..tegen een hondenneus kan ik niet op..Dus ik vanochtend uit voorzorg toch maar naar de dierenarts..En ja hoor..Het was nog niet erg maar toch weer aan de Surolan.
Ook heb ik weer Octoclean meegekregen omdat er wat haar in haar gehoorgang zat. De Surolan kan ik begrijpen om ontstekingsverschijnselen tegen te gaan. Ik moet nu iedere week haar oren gaan reinigen met Octoclean. Ik heb de laatste maanden haar oren regelmatig gereinigd met Prodier druppels maar waarschijnlijk is dit niet voldoende geweest. Ik moet er wel bijzeggen dat ze afgelopen week behoorlijk aan de spuitpoep is geweest (overigens alledrie) waarbij de oorzaak niet duidelijk is geworden.. Dus haar algemene weerstand was deze week wat minder en ik denk dat hierdoor haar oortjes mogelijk weer gaan opspelen..

Er is hier al veel over ooronstekingen geschreven maar ik zou toch graag advies hebben. Ik ben juist o.a. overgestapt op KVV om haar hele lichamelijke conditie te verbeteren. Ze krijgt nu Smuldier compleet met barf-dingetjes en besef dat de "granen" mogelijk een boosdoener kunnen zijn. Volledig overstappen op Barf is gezien mijn woonsituatie eigenlijk niet te doen. Ik heb hier behoorlijk veel weerstand gehad bij de overstap van brok naar KVV-barf. Ik besef dat de overstap naar de glutenvrije versie wel te proberen waard is en ga kijken of dat te realiseren is.

Nu wil ik eigenlijk wel haar gehoorgang blijven reinigen met Prodier (of Puur Oor)..Maar hoe vaak is handig ? En ik las dat groene leem ook goed kan zijn..Maar wat voor merk moet ik hebben en wat is gebruikelijke dosering voor ?

( ik zie net dat ik dit topic in andere rubriek had moeten plaasten  :-X)
Laatst gewijzigd door wijkje op vr 04 sep 2009, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1357269
Welkom,

Ellendig als ze wat met hun oren hebben.
Hoe lang staan ze nmu op kvv? Het kan nl bij t ontgiften horen.
Mazoe heeft een granen ( of gluten) allergie. Door de allergie had ze ook vaak ontstoken oren.
Toen ze ging ontgiften kwam de prut uit haar ogen en oren.
Ik zou idd een glutenvrije kvv kiezen met een natuurlijke calciumbron.

Ik zou zo 1x per week reinigen met prodier oor of puur oor.

Suc6 verder
Door wijkje
#1357356
Ik verwacht eigenlijk dat het geen ontgiften is..Ze staan hier toch al ruim een half jaar op KVV. Dat hun lichaam bezig was met ontgiften heb ik wel gemerkt..In het begin hadden ze nodige jeuk en soms slijmproppen in de ontlasting.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door