Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Edelgrijsje
#1351291
Gisteren heb ik in Rotterdam in Ahoy een paar kilo van een nieuw voer meegenomen. Het merk is Alaska, de fabrikant van Runner schijnt het te maken. Ik heb Konijn en eend meegenomen. Op de verpakking staat dat er alleen vlees, botten, organen en groente in zit. Vanmorgen hebben ze het bij mij met smaak opgegeten, behalve Storm, maar die lust geen eend. Het zag er goed uit en het voelde erg luchtig aan! Misschien zit er weinig vocht in....
Wie heeft het al eens gebruikt?
Door ibbi
#1351389
ik ken 't niet.  vind 't wel bijzonder hoor hoe de nieuwe merken als paddestoelen de grond uitschieten, super toch!

( mooie naam , Alaska,  staat al jaren op m'n lijstje ... als er ooit nog een poezekind bijkomt....  ::))
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1352254
[quote="pieterendiaan"]
is het dit misschien?
http://www.doggyfood.nl/hondenvoeding-k ... .php?cid=5
[/quote]

Nee, het is in een worst verpakking van 800gr (op de show voor 2,00 euro) en heeft gekleurde etiketten per dier soort.

Ik heb 3x eend, 3x kip en de laatste konijn gisteren op de show gekocht. Ik zal het uit de vriezer halen voor morgen. Ben zeer benieuwd hoe Luna het er op doet ivm haar maagzuur en natuurlijk of ze het lust  :biggrin2:
Door zita09
#1355908
Ik heb het ook in Rotterdam gekocht, een paar dagen gevoerd, en nu zit de hond onder de rode vlekjes. NIET GOED!!!!
Ik ben er zeker van dat het voer dit veroorzaakt, want we hebben alles zeer strikt onder kontrole vanwege haar voorgeschiedenis.
Ze doet het goed op Carnibest eend, met af en toe CB nature en eens in de twee weken een Rodi schijf pens.
Dat is alles wat ze krijgt en als tussendoortje Hills ZD brokjes, stuk of tien per dag.

Vallen we toch voor een onbekend voer dat goedkoop is! En ik vind dat zo stom van mezelf want het ging zo goed na een hele slechte periode http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 499.0.html
Op de Alaska worsten staat overigens niet dat het kompleet voer is maar aanvullend. Wat bedoelen ze daarmee?

Er zit dus iets in dat voer dat in elk geval onze hond problemen geeft en ik zou het daar graag met ze over hebben, niet om ze te schandnagelen, maar gewoon omdat ze in ontwikkeling zijn en misschen iets niet goed doen. Ik ga eens kijken of er via doggyfood.nl met hen in kontakt te komen is.

De man in de kraam zei bijna letterlijk dat er veel vraag is naar Carnibest en dat zij daarom dus in deze markt springen. Nu produceert Alaska goedkoper, of in elk geval kan hij het goedkoper aanbieden. Hij zocht verkooppunten.
De prijs moet dus uit de lengte of uit de breedte komen, en ik hoop van ganser harte dat dit niet uit de kwaliteit moet komen maar uit opslag en transport.

Ik ben helemaal klaar met Alaska, wie ze hebben wil mag direct 3 worsten EEND gratis komen halen, gaan nu uit de vriezer, morgen gaan ze de kontainer in.
Krimpenerwaard
#1355922
[quote="zita09"]
Ik heb het ook in Rotterdam gekocht, een paar dagen gevoerd, en nu zit de hond onder de rode vlekjes. NIET GOED!!!!
Ik ben er zeker van dat het voer dit veroorzaakt, want we hebben alles zeer strikt onder kontrole vanwege haar voorgeschiedenis.
Ze doet het goed op Carnibest eend, met af en toe CB nature en eens in de twee weken een Rodi schijf pens.
Dat is alles wat ze krijgt en als tussendoortje Hills ZD brokjes, stuk of tien per dag.

Vallen we toch voor een onbekend voer dat goedkoop is! En ik vind dat zo stom van mezelf want het ging zo goed na een hele slechte periode http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 499.0.html
Op de Alaska worsten staat overigens niet dat het kompleet voer is maar aanvullend. Wat bedoelen ze daarmee?

Er zit dus iets in dat voer dat in elk geval onze hond problemen geeft en ik zou het daar graag met ze over hebben, niet om ze te schandnagelen, maar gewoon omdat ze in ontwikkeling zijn en misschen iets niet goed doen. Ik ga eens kijken of er via doggyfood.nl met hen in kontakt te komen is.

De man in de kraam zei bijna letterlijk dat er veel vraag is naar Carnibest en dat zij daarom dus in deze markt springen. Nu produceert Alaska goedkoper, of in elk geval kan hij het goedkoper aanbieden. Hij zocht verkooppunten.
De prijs moet dus uit de lengte of uit de breedte komen, en ik hoop van ganser harte dat dit niet uit de kwaliteit moet komen maar uit opslag en transport.

Ik ben helemaal klaar met Alaska, wie ze hebben wil mag direct 3 worsten EEND gratis komen halen, gaan nu uit de vriezer, morgen gaan ze de kontainer in.
Krimpenerwaard






[/quote]

Mmm, in alle eerlijkheid. Dat jouw hond er vlekjes van krijgt wil natuurlijk niet zeggen dat er wat vreselijk fouts aan dit voer is. Gezien de voorgeschiedenis van je hond zullen er wel meer voertjes zijn waar ze de vlekjes van krijgt of zal krijgen. Jouw hond is op dit moment gewoon nog niet toe aan abrupte voerwissels.

Aanvullend wil dus zeggen dat er nog iets bij moet om het compleet te maken.
Door zita09
#1355934
Daar heb je wel gelijk in, het is niet goed voor MIJN hond, dat geef ik ook aan.

Ik bedoel alleen te zeggen dat de verkoper zijn voer meet aan Carnibest. En dan let ik niet goed op en ga ervoor. Voor een paar bleddy centen.
Valt van CB-eend-diepvriesworst naar Alaska-eend-diepvriesworst onder abrubte voerwissel? Ben ik zo naief dat ik dat hetzelfde vind, zeker na het gesprek met de verkoper? (Alaska en CB zijn overigens wel afwisselend gevoerd)
Dan moet ik dus nog meer op mijn hoede zijn, of beter nog, doorlopen en blijven voeren wat ik al deed, wat goed gaat. Ik vind mezelf ook behoorlijk dom. Overigens eet de hond alle drie genoemde merken graag, CB, Rodi en Alaska.

Ik zou best willen weten welk stofje er wel in Alaska zit dat niet in Rodi en CB zit. Als je dat weet, en het etiket geeft meer info, kan je beter kiezen.

Geloof me, ik heb mijn les geleerd.

Toch nog even, hoe weet je wat erbij moet om het aanvullend voer kompleet te maken? Antwoord is voor mij niet van belang, ik ga weer naar CB ;-))

Wil je die worsten hebben? 't Is "maar" 6 euro, maar als iemand ze wil hebben hoeven ze niet weggegooid.... Geen plaats in de vriezer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door