Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marjoleine
#1319407
Ik speen mijn pups af met kvv en wat barf, maar echt het kleinere spul.
Ze zijn vandaag 5 weken en tot nog toe hebben ze alleem kvv en wat penslapjes gekregen.

Nu wil ik ook graag een zalmkop geven, maar vanaf welke leeftijd zouden ze dat aankunnen?
Iemand daar ervaring mee?
Door tessa
#1319466
Ik zou daar echt nog even mee wachten.
Zalm is heel vet en het is niet ondenkbaar dat ze ervan aan de diaree gaan.
Ik vind het ook nog wel wat hard, mijn boxer van 13 maanden is wel even zoet mee.
Door Marjoleine
#1319472
Ze hebben al twee keer wat gemalen zalm gehad, hoor, en dat ging prima ;)

Ik verwacht ook echt niet dat ze die kop op krijgen natuurlijk, het ging me er meer om of het kwaad zou kunnen omdat er een hoop knaagwerk aan te pas komt voor de fanatiekelingen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1319473
Ik geef zalmkop nooit eerder dan met een week of 9. Gemalen krijgen ze al wel eerder. Alleen voor de knaag vind ik zalmkop wat aan de harde kant voor ienemienepups. Hier hebben ze daar op die leeftijd ook nog helemal geen tanden voor.
Door Nyncke
#1320282
Barrik was idd een week of 9 toen hij zalmkop kreeg.
Hij vond het heerlijk en heeft er wel een uur over gedaan om het weg te krijgen...maar wat een feest.
Nu, met een half jaar kost het hem weinig moeite meer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1320430
Marjoleine schreef: Ik bedoelde eigenlijk in het nest ;)

Ik weet dat een collega-fokker haar pups op 6,5 week runderstrot en zalmkop heeft gegeven, kijk maar:
http://www.alde-leane.com/nest_D_2008_s ... /week7.htm

En ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dat doen.
Mijn pups zijn nu nog wel wat klein, ze zijn nu net 5 weken.
Ik had het ook over "in het nest". 

Als je dat geeft moet je het meer als "voor de leut" zien, want echt goed opeten zal denk ik nog niet goed gaan. Hier komen ze in het nest nooit verder dan wat kip/kwartelkarkas qua knaagwerk (ná het eten).
Door Lizzy
#1320464
Marjoleine schreef: Ik bedoelde eigenlijk in het nest ;)

Ik weet dat een collega-fokker haar pups op 6,5 week runderstrot en zalmkop heeft gegeven, kijk maar:
http://www.alde-leane.com/nest_D_2008_s ... /week7.htm

En ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dat doen.
Mijn pups zijn nu nog wel wat klein, ze zijn nu net 5 weken.
Ik denk dat van op eten van zalmkop op die leeftijd nog weinig terecht komt. Het zal wel wat meer ruk en sleur-plezier leveren. En da's ook leuk :biggrin2:!
Door Borke
#1320465
Marjoleine schreef: Ik bedoelde eigenlijk in het nest ;)

Ik weet dat een collega-fokker haar pups op 6,5 week runderstrot en zalmkop heeft gegeven
Volgens mij zal Marianne dat niet snel nog een keer doen, van zalmkop gaan ze toch stinken, daar was ze toen niet blij mee, dat heb ik toen in 'geuren en kleuren' gehoord  :cryss:
Door Lizzy
#1320473
Borke schreef: Volgens mij zal Marianne dat niet snel nog een keer doen, van zalmkop gaan ze toch stinken, daar was ze toen niet blij mee, dat heb ik toen in 'geuren en kleuren' gehoord  :cryss:
Nou, da's ook waar ja... Ik denk dat je nog dagen later denkt dat je in een viskraam staat!
Door Marjoleine
#1320578
Borke schreef: Volgens mij zal Marianne dat niet snel nog een keer doen, van zalmkop gaan ze toch stinken, daar was ze toen niet blij mee, dat heb ik toen in 'geuren en kleuren' gehoord  :cryss:
Ik heb nooit schone pups, daar zit ik niet zo mee :biggrin2: Ze lopen hier ook door de bak met zalmmix, hoor ;)
En in de vuile pens zullen ze zich ook wel wentelen, dan doen ze meestal  :P

Ik ben wel een voorstander van veel verschillende dingen geven, al is een deel dan voor de fun en het wennen.
Maar ik vroeg het me af omdat veel mensen blijkbaar alleen maar kvv geven in het nest, en ik vroeg me dus ook af waarom eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1320582
Marjoleine schreef: Ik heb nooit schone pups, daar zit ik niet zo mee :biggrin2: Ze lopen hier ook door de bak met zalmmix, hoor ;)
En in de vuile pens zullen ze zich ook wel wentelen, dan doen ze meestal  :P

Ik ben wel een voorstander van veel verschillende dingen geven, al is een deel dan voor de fun en het wennen.
Maar ik vroeg het me af omdat veel mensen blijkbaar alleen maar kvv geven in het nest, en ik vroeg me dus ook af waarom eigenlijk?
Gemak, onzekerheid...dat soort dingen. :-\

Hier krijgen ze vanaf week 4 totdat ze weggaan alleen BARF.

Een collega-Bobteler heeft wel eens relatief jonge pups een zalmkop gegeven, dolle pret alom, leuke bezigheidstherapie, dat wel, maar echt eten, neuh.
Door Nadia
#1355782
Ik heb nu al een zalmkop gekregen van de visboer. Kain is nu 10 weken (amstaff).. Zou ik hem die nu al kunnen geven als volledige maaltijd?? Evt met een beetje pens erbij?

En moet ik ook nog wat met die kop doen?? Of kan alles blijven zitten (ogen tanden enz)
Door Marjoleine
#1355806
Nadia schreef: Ik heb nu al een zalmkop gekregen van de visboer. Kain is nu 10 weken (amstaff).. Zou ik hem die nu al kunnen geven als volledige maaltijd?? Evt met een beetje pens erbij?

En moet ik ook nog wat met die kop doen?? Of kan alles blijven zitten (ogen tanden enz)
Ik weet niet of ik zalmkop al zou proberen, daar zitten toch wel hardere en scherpere dingen aan.

Mijn pup is ook tien weken en die heeft net haar eerste kipkarkas op.
Ze is denk ik ongeveer dezelfde maat als een amstaf, of iets kleiner.
Dat kon ze goed aan trouwens, hoewel ze nu wel moe is van het knauwen ;)
Kipkarkas is wel veel zachter dan zalmkop.
Als je het geeft zou ik de delen die hij niet opkrijgt weghalen. En misschien inderdaad wat spiervlees erbij, als het zijn eerste eten met bot is.
Door Nadia
#1355865
Tja, er zit geen haast bij, het licht pas net 3 dagen in de vriezer.. Moet dus sowieso nog een weekje wachten ;)
Dan krijgt hij het pas bij 12 weken.. En let ik goed op hoe het gaat!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door